بستن

شاعر گراشی در نخستین گردهم‌آیی حلقه‌های ادبی شعر ولایی در مشهد

هفت‌برکه – گریشنا: مصطفی کارگر، شاعر گراشی و دبیر شب شعر اهل بیت(ع) گراش، در نخستین گردهم‌آیی دبیران و اساتید حلقه‌های ادبی شعر ولایی ایران در مشهد نماینده گراش خواهد بود.

به ابتکار مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام، نخستین گردهم‌آیی دبیران و اساتید انجمن‌های ادبی فعال سراسر کشور از ۱۵ تا ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد. جواد حیدری، مدیر عامل این مجمع، اعلام کرد این گردهم‌آیی با هدف ایجاد بستری برای تعامل سازنده حلقه‌های ادبی سراسر کشور، انتقال تجربیات موفق، هم‌افزایی و تولید ایده‌های نو، بهره‌گیری از اساتید مجرب و ترسیم مسیر حرکت پیش رو با حضور حدود ۱۰۰ نفر از دبیران و اساتید ۵۵ انجمن و حلقه ادبی فعال سراسر کشور برگزار می‌گردد. همچنین در طی سه روز اقامت مهمانان در مشهد مقدس، علاوه بر کارگاه‌ها و جلسات هم‌اندیشی، شب شعری با حضور مدعوین و همچنین زائران و مجاوران، در حرم مطهر رضوی بر پا خواهد شد.

مصطفی کارگر چندی پیش در مصاحبه‌ای با سایت «فرهنگ سدید» درباره‌ی شعر آیینی گفته بود: «امروز شعر آیینی در کشور وزنه شده و زمانی که به شعر انقلاب نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که شعر آیینی قبل از انقلاب یا بسیار ناچیز بوده یا به صورت محدود گفته می‌شده، اما اکنون دغدغه‌های فرهنگی و انقلابی را شعر انقلاب یدک می‌کشد. شعر انقلاب و شعر آیینی انقلاب اسلامی امروز به مرحله‌ای رسیده است که با توجه به رویداد‌های روز شعر آن را می‌سرایند و می‌توان گفت که ابزار شعر، سریع‌ترین رسانه است.» او آینده این نوع شعر را نیز بسیار روشن توصیف کرده بود. مصاحبه کامل کارگر با سایت فرهنگ سدید را اینجا بخوانید.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top