بستن

انتخابات مجلس، دوم اسفند ۹۸ برگزار می‌شود

هفت‌برکه – گریشنا: در حالی که طرح استانی شدن انتخابات در دست بررسی است، تقریبا یک سال دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور یازدهمین دوره انتخابات مجلس و میان‌دوره اى خبرگان رهبرى ٢ اسفند ٩٨ برگزار مى شود.

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با بیان این که مقدمات و فرآیند اجرایی برگزاری انتخابات سال ٩٨ آغاز شده است گفت: برنامه‌های آموزشی وزارت کشور برای بخشداران، فرمانداران و سایر دست اندرکاران برگزاری انتخابات آغاز شده و طبق جدول زمانبندی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مکاتبات وزارت کشور با شورای نگهبان پیرامون تعیین زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: براساس تایید شورای نگهبان، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۲ اسفند سال آینده برگزار خواهد شد.

امکان تغییر قانون انتخابات

به گزارش گریشنا با موجود قطعی شدن زمان برگزاری این که انتخابات مجلس چگونه برگزار شود هنوز مشخص نیست. از یک طرف برخی نمایندگان طرح استانی شدن انتخابات را مطرح کرده‌اند و از طرف دیگر دولت نیز لایحه جامع انتخابات را به مجلس فرستاده است. تصویب هر کدام از این قوانین باعث تغییرات زیادی در شکل برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور در گفتگو با خبرنگار مهر  گفت: به محض اینکه لایحه بودجه از تصویب مجلس گذشت، طرح نمایندگان و لایحه جامع انتخابات دولت که با یک فوریت به مجلس ارسال شده توأمان رسیدگی می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان نیز در خصوص برگزاری انتخابات استانی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون اطلاعات کافی در خصوص برگزاری استانی انتخابات مجلس در اختیار ما قرار نگرفته است و هر زمان که این موضوع به شورای نگهبان ارائه شود ، از طریق رسانه ها نظر شورای نگهبان اعلام می شود.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top