بستن

دس و کل و خنه تک سالن سراجی

هفت‌برکه: امروز دوم اسفند، روز جهانی زبان مادری است (در ویکیپدیا بیشتر بخوانید). به همین مناسبت، امروز خبرهای گریشنا به زبان گراشی منتشر می‌شود.

هفت‌برکه – گریشنا: دو شاون که جنگ شادی تک سالن سراجی برگزار بزایی و مردم هم خش استکبال شو کردن. ای جنگه دو شاو دگه هم، یعنه تا جمعه شوم، ادامه اوشه.

و گزارش گریشنا، جنگ شادی که از ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند ساعت ۸ و نیم تک سالن سراجی برگزار بزایی، شامل دو برنامه‌ی اصلی‌ان: یک نمایش طنز به نام «سیسمونی» که گروه نمایشی نسیم زر نظر سعید رجایی اجرا اکود، و در کنارش هم یک سری مسابکه با جایزه. مجری مراسم هوشنگ جمشیدی ان.

خود سعید رجایی نمایش «سیسمونی» اوش‌نوشتن و کارگردانی اوش‌کردن. بازیگریایی چون محمد نظامی، علی مهرزاده و مهدی صالحی‌فرد شه تک بازی کردائن. ای نمایشه درباره‌ی رسم و رسوم سیسمونی بورده و چش‌وچش‌کنون مردمن.

چن تا عکس که حامد جوکار از ای جنگ اوش‌گرتن ببنی.

18 نظر

  1. همش یخ بازی بود. حیف از ده هزار تومن پول.یه مشت بچه آورده رو صحنه .دیگه جرات نمیکنم بگم کارگردان هستم.بعضیها با حروف بزرگ اسم نویسنده و کارگردان نوشتن.این چه نمایشنامه ایی بود که کارگردان هم بخواد.

  2. موضوع اصلی نمایش نامه خوب بود ولی نوشته ی نمایش نامه و بازی کردن‌شون جالب نبود و حرکات و حرفای سبک زیاد توش بود. کلا ۸۰ درصد تماشاچی ها پسر بچه ها بودن. از کاور یا پوستر تبلیغ نمایش نامه معلوم بود که نمایش مسخره ای هست

  3. اصلا برنامه ریزیشون خوب نبود
    یک ردیف و نیم برای خانم ها گذاشتند و نصف ردیف برا اقایون با اینکه کلی از اقایون دم در معطل بودند.
    ساعت ۷:۴۵ اونجا بودیم هی می گفتند بلیط نمی دهیم ولی به خانم ها خیلی راحت می دادند ما هم یه ساعت می گفتیم ایستاده نگاه می کنیم نمی گذاشتند ولی دونفر اومدند و گفتند راحت گفتند برین داخل!!!

  4. من ندیدم ولی اگه نمایش خوبی بود بیشتر از چهار شب بهشون مجوز میدادن.همین چهار شب هم به قول خودشون اگه خانم ناصری نبود بهشون نمیدادن.به قول دوستانی که دیدن میگن اصلا محتوا نداشته. نمایش پارسال گروه گریش خیلی بهتر بوده به قول همون دوستان.

  5. من رفتم دیدم برای ما نوجوونها عالی بود. دو سال پیش علی مهرزاده و محمد نظامی با سعید شیروان تیم خوبی تشکیل داده بودن و خیلی از این نمایش بهتر بود. آقای رجایی سعید شیروان چرا نیومد. خیلی خوب بازی میکرد که.

  6. به گفته تعداد زیادی از تماشاگران این نمایش حاوی محتوای سبک و بدآموزی و با بار تربیتی منفی بوده قرار نیست به هر قیمتی مردم خندانده شوند. مخصوصا در این جور برنامه ای که عمده تماشاگران کودکان و نوجوانان هستند.

  7. نمایشو دیدیم تو این شرایط فعلی کلی خندیدیم دسشون درد نکنه که حداقل کسایی هسن تو این شهر که دله مردمو شاد کنن

  8. هر نمایشی اجرا بشه یه سری انتقاد کننده داره که بیان خودشونو خالی کنن نمایشی که بدرد نخوره استقبال کننده نداره یه شب رفتن دیدن بده همه جا میپیچه گراشه کوچیکه نه شب به شب شلوغ تر بشه و جا گیر نیاد خوشم میاد جایی دیگه نمیتونن خودشونو خالی کنن اینجا انتقاد میکنن دمشون گرم که برنامه ای فراهم میکنن که مردم بخندند

  9. اقای هنرمند خنده های تو عکس مردم و استقبال مردم چیزه دیگه ای میگه فک کنم قبل این حرفا اول اغدتونو برطرف کنین

  10. واقعا براشون متاسفم با این اجرای نمایشنامه هاشون و بیشتر برای اونهایی که استقبال میکنن.البته ما نرفتیم ببینیم.از اونایی که رفته بودن و داشتن تعریف میکردن شنیدیم.

  11. خیلی جالبه بعد از هر نمایش که انتقادها زیاد میشه سر مدیر گروه که خلوت میشه میاد با یه املای تکراری و با اسمهای مختلف از کار خودش دفاع میکنه ــــــــــــ عزیز من اهل فن کار شما نپسندیدن و با تخفیف بهتون مجوز دادن بعد هم هشتاد درصد تماشاچی شما زیر پانزده سال سن داشتن ـــــــ پس این توجیه به درد دفاع نمیخوره والسلام

  12. باسلام به دست اندر کاران این گروه پیشنهاد میکنم یه کم بهتر تمرین کنین از رو اصول و قواعد بازیگری جلو برین این سنی که روش دارین برنامه اجرا میکنین مقدسه وباید احترا تماشاچی هم نگه دارین

  13. عکسا. استقبال. تعریف عموم .. چیزه دیگه ای میگه…..گراش کوچیکه کاری مسخره باشه شبه اول رفتن شب به شب خلوت تر میشه….. نه شلوغتر مشکل ما گراشیا اینه یکیم که کاری میکنه چشه دیدنشو نداریم …. تاسف باید خورد به همچین فرهنگ نوپایی….

  14. آقای رجایی .دوست عزیز من خوب تو این فصل از سال دانش آموزان سرگرمی دیگه ندارن به همین هم راضی هستن. همین گروه خودتون مگه پارسال تابستون اجرا نداشتین.؟ اون نمایش هم تقریبا هم سطح این بود.چرا استقبال نشد.? چون مردم گزینه هایی دیگه هم داشتن مثل مسافرت .پارک .صحرا.عروسی و… پس استقبال تو این فصل نشونه کیفیت کار نیست.نمایش گراش فقط ایام مدرسه و بین امتحانات مخاطب میتونه جذب کنه.

  15. دوستان منتقد و ناراضی .هر کاری نقطه ضعف و نقطه قوتی داره.این تئاتر هم نه میشد گفت کلا به درد نخور بوده به نظر بعضی کامنتهای تند و نه میشد صد در صد گفت که عالی بوده . چند تا جوون بدون حمایت خاصی دور هم جمع شدن واسه خندوندن مردم .حالا اونهایی که دوست دارن اجرا خوب بشه اول باید دید قدم خودشون چی بوده .بعد هم گروه باید با قبول انتقادها فکر کار بهتر باشن..

  16. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت عوامل دست اندرکار.
    خواستم چند نکته را به عنوان مخاطب خدمتتان ذکر کنم.
    داشتن نقص برای یک فرد یا افراد هرگز چیزی بدی نیست و نخواهد بود
    اما نپذیرفتن آن نقص، مسئله ی دیگریست که جای تفکر دارد.
    حتی بهترین نمایشنامه های کل جهان هم منتقد دارد و انتقاد را ها در جهت بهتر شدن میپذیرند
    به عنوان فردی که کمی از هنر سر در می آورم خواستم چند پیشنهاد ب عوامل بدهم
    وقتی اسم از ستاره ی طنز می آید چند حالت بیشتر وجود ندارد
    یک اینکه آن افراد توانایی فوق العاده تکرار می کنم فوق العاده ای در موضوع طنز و کمدین دارند
    و اگر این نبود نشان اعتماد ب نفس نا ب جا است.
    اعتماد به نفس ب خودی خود هیچ وقت چیز بدی نبوده است و حتی لازمه اجرا در مقابل هزاران نفر است
    اما ما باید از آن در جهت بهتر شدن و به جلو رفتن استفاده کنیم
    تمرین کردن ب معنی در جا زدن در یک نقطه و حتی برگشتن به نقطه قبل جلوی شکوفایی را میگرید
    من پیشنهادمی کنم علاوه بر اعتماد به خود کمی نگاه رو به جلو داشته باشیم به معنای پیش رفتن
    جلو رفتن و برنگشتن
    خداروشکر با وجود شبکه های مجازی، کتاب و…جای پیشرفت به راحتی آن هم برای آقایانی ک به بازیگری علاقه مند هستند فراهم است
    چه بسا خانوم های با استعدادی در اجرا و بازیگری وجود دارند اما به خاطر فضای حاکم بر گراش و حتی نبودن یک حامی و پشتیبان برای بچه ها نمی توانند فعالیت کنند و گرنه جای یک تئاتر دست و حسابی(نه در زمینه طنز)واقعا خالیست.مطمئن بودم اگر شرایط فراهم بود از استعداد دوستان و دختر های هنرمند همه انگشت به دهان میماندند
    من چند پیشنهاد خیلی راحت و ساده دارم
    گروه نویسنده و کارگردان کمی بیشتر مطالعه داشته باشند
    نوشته های و فیلم نامه های آقای سعید آقاخانی، محسن تنابنده و..بخوانند
    استند آپ کمدین بیشتری چه داخلی چه خارجی ببینند
    مقاله های طنز بخوانند
    تا به مفهوم بهتری از طنز و انواع آن ازجمله طنز موقیت و…برسند
    اینکه بگوییم مردم استقبال کردند دلیلی بر خیلی خوب بودن اجرا نیست
    متاسفانه آنقدر فضای سرگرم کننده در گراش کم است که حتی مردم دلشان را به کوچیک ترین چیز ها خوش می کنند تا از خانه بیرون بروند و حال و هوایشان عوض شود
    این مثل این است که بگوییم برنامه های خبری(اخبار)خیلی خوب و صادق است به همین دلیل مردم نگاه می کنند
    آیا واقعا اگر این نمایش در شهری مانند تبریز برگزار میشد باز هم استقبال میشد یا ن
    متاسفانه گاهی انتخابی وجود ندارد
    به افرادی که سریعا جبهه میگیرند باید عرض کنم اینکه مردم ما سعی کنند در زمینه هنر و هنر دوست باشند برای شهر و ملت مایه ی افتخار است و قطعا ما از خوشحالی و فعالیت دوستان هرگز ناراحت نمیشیم
    اما چقد خوب است که بتوانند بهتر و بهتر شوند حتی به قیمت اینکه چند سال نروند روی صحنه و توی آن چند سال روی خودشان کار کنند تا متفاوت تر از پیش ظاهر شوند.
    با آرزوی موفقیت
    یاعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 نظر
scroll to top