بستن

صدای گراش باید از طریق صدا و سیما به تمام دنیا برسد

هفت برکه(گریشنا): با حضور مدیرکل صدا و سیما فارس، ساختمان خبرگزاری صدا و سیما در گراش افتتاح شد. مهمترین درخواست از مدیرکل تکمیل این ساختمان بود.

به گزارش هفت برکه، صبح دوشنبه ۲۹ بهمن ماه ۹۷ جلسه شورای اداری با هدف افتتاح فاز نخست دفتر خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان گراش با حضور سید تقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارسو هیات همراه برگزار شد.

دفتر خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان گراش در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۰۴ مترمربع و ۶۰۰ متر زیربنا ساخته شده است. این ساختمان قرار است در دو طبقه و چهار واحد مجزا تکمیل شود که در این مرحله یک واحد آن به بهره‌برداری رسید.

این ساختمان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان ساخته شده که ۴۵۰ میلیون تومان توسط فرزندان مرحوم حاج علی حسین‌شیری و ۱۵۰ میلیون تومان از محل بودجه نفت و گاز و سازمان صدا و سیمای مرکز فارس ساخته شده است. سه واحد دیگر این مرکز که شامل مهمانسرا، استودیو است در سال‌های آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد.

سهرابی: شبکه‌های دیجیتال گراش به ۳۰ شبکه افزایش می‌یابد

سید تقی سهرابی، مدیرکل سازمان صدا وسیمای مرکز فارس با اشاره به اینکه رسانه ابزار بسیار مهمی است گفت: «گراش چند گام جلوتر از جاهای دیگر است که بهتر زیستن را با گذشت از بخشی از اموال خود برای مردم، انجام می‌دهید. در گراش کارهای خیر بسیار زیادی انجام شده است و این بار خیر بزرگوار کار خیر خود را در بخش جدیدی آن هم رسانه انجام داده است. خیری که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است سالم سازی جامعه را در پیش گرفته است. امروز گراش شما باید در قالب فیلم و سریال، مستندهای تلویزیونی، رادیویی و فضای مجازی به دنیا معرفی شود و صدای گراش از این طریق به گوش تمام دنیا برسد.»

سهرابی در موافقت با درخواست فرماندار برای افزایش کانال‌های تلویزیونی گفت: «شما یکی از اولین‌ شهرهای استان هستید که آن چیزی که در بالا شهر تهران مردم از گیرنده‌ها دریافت می‌کنند شما هم دریافت می‌کنید. این ۱۰ شبکه را افزایش می‌دهیم تا از خطرات ماهواره جلوگیری کنیم و این یعنی عدالت رسانه‌ای. مشکل دیجیتال دو روستای آغصه و کنگ و ریشه را بررسی می‌کنیم و با قید فوریت انجام می‌شود. باید مردم گراش و مردم دنیا شهر آباد گراش را که به دست مردم آبادگر و خیراندیش به اینجا رسیده است را ببینید و لذت ببرند و این کار رسانه است.»

فرودی: ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب می‌شود

اصغر فرودی، فرمانداری شهرستان گراش، ضمن تشکر از تمامی ادارات شهرستان گراش جهت برگزاری برنامه‌های متنوع در دهه فجر گفت: «خدمات دولت و نظام به مردم معرفی شد و مشارکت‌های خوبی صورت گرفت و پروژه‌های بسیار خوبی کلنگ‌زنی و افتتاح شد. در دهه فجر امسال در نهایت ۵۰ پروژه با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در شهرستان گراش افتتاح و کلنگ‌زنی که ۶۰ درصد آن از محل اعتبارات دولتی و ۴۰ درصد دیگر از محل خیرین و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است. من بارها گفته‌ام اگر دولت، نظام برای مردم کاری می‌کنند وظیفه ذاتیشان است و هیچ منتی برکسی نیست، اما جایی که خیرین قدم برمی‌دارند بر ما و جامعه منت دارد و باید تکریم و در قبال کارهای مهم این عزیزان تعظیم کنیم.»

فرماندار شهرستان گراش با اشاره به اهمیت صدا و سیما در شهرستان گراش افزود: «اهمیت صدا و سیما بر هیچکس پوشیده نیست گاهی کارهای بزرگی می‌شود که انعکاس آن با صدا و سیما است که می‌شود از همینجا با دنیا ارتباط گرفت. در حال حاضر در شهرستان گراش ۲۰ شبکه تلویزیونی داریم که درخواست داریم با انگشت تدبیر و اشارت سید بزرگوار ۲۰ شبکه به ۳۰ شبکه افزایش یابد. در دو روستای آغصه و کنگ و ریشه نیاز به تقویت گیرنده‎‌های دیجیتال دارند که خواهشمندیم صورت پدیرد و همچنین چارت سازمانی  برای دفتر خبری که ما هم در فرمانداری قول می‌دهیم اعتبارات لازم را انجام دهیم. از اعتبارات متمرکز دولتی تجهیزات لازم تهیه و ساختمان تکمیل شود.»

فرودی در پایان اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان گراش داشت و خاطرنشان ساخت: «اخیرا دیدیم که ساخت و سازهای غیرمجازی رخ داده است و زمین کشاورزی را تفیکیک و به عنوان مسکونی می‌فروشند که اعلام می‌کنم این یک تخلف است. و هر کسی که بخرد و بسازد تخریب می‌شود. در قضیه محمدآباد دردسرهایی کشیده‌ایم که هنوز هم ادامه دارد و دیگر اجازه ساخت شهرک غیر مجاز را نخواهیم داد.»

حسنی: از زمان نمایندگی پیگیر بودم

علی اصغر حسنی، رئیس شورای اسلامی گراش با بیان اینکه درخواست دفتر صدا و سیمای گراش از سال ۸۹ مطرح شده است گفت: «از سال ۸۹ که در مجلس در خدمت مردم شریف مردم لارستان،خنج و گراش بودم همزمان مسئله پیگیری شد و مجموعه رادیو پر قدرت لارستان با بودجه سه میلیارد تومان و دفتر خبری لارستان که با یک نیرو غیر رسمی مشغول به کار بود با چهار نیرو مجوز تاسیس گرفته و راه اندازی شد. همچنین راه اندازی دفتر خبرگزاری خنج که در آن زمان گراش هنوز شهرستان نشده بود که مجوز را برای گراش گرفتیم و تجهیزات گرفته شد. جا دارد از پیگیری‌های فرماندار و آقای فرسوده تشکر داشته باشم.»

حسنی با تقدیر از عبدالله نظامی گفت: «گراش از تنوع برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی در طول سال دارد که می‌تواند خوارک خوبی برای صدا و سیمای مرکز فارس باشد. خواهشمندیم که مرکز صدا و سیمای گراش به زودی تجهیز شود و بخش‌های دیگر هم راه اندازی شود. خواهشندم از مدیرکل که برای شهروند عزیز و زحمتکش گراش که بیش از ۳۰ سال است بی هیچ چشم داشتی برای صدا و سیمای گراش زحمت می‌کشد به علت بیماری که دارند مساعت و بیمه‌ای در نظر بگیرند هر چند ما مسئولین گراش هم ایشان را فراموش نکرده‌ایم.»

آهنعلی حسین شیری، فرزند مرحوم حاج علی حسین شیری در خصوص نحوه ساخت این مرکز اظهار داشت: «در زمان شروع ساخت گفتند که یک طبقه است و شروع به کار کردیم. تا به حال هزینه بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان برای این ساختمان هزینه شده است و علاوه بر آن هم ۱۵۰ میلیون تومان بودجه دولتی برای آن صرف شده است. البته باید عرض کنم بودجه دولتی هنوز هزینه نشده است و علاوه بر آن آقای ابراهیمی هم ۲۲ میلیون تومان برای نمای ساختمان هزینه کرده است. البته قرارداد ما با صدا سیما این بوده که ما اسکلت را به اتمام برسانیم و کارهای دیگر را مرکز صدا و سیما متقبل شود، اما فعلا یک واحد آن آماده است و درخواست دارم در تکمیل و تجهیز مابقی واحدها ما را یاری دهند.»

در این مراسم از حاج آهنعلی حسین‌شیری، غلامعباس حسین‌شیری، حاج رضاعلی حسین‌شیری، یعقوب حسین‌شیری، حسن حسین‌شیری، کبری حسین‌شیری، یعقوب ابراهیمی تقدیر شد.

از طرف مدیرکل صدا و سیما از فاطمه آهنی، محمدحسن نام‌آور خبرنگاران صدا و سیما در گراش، علی‌اصغر حسنی رییس شورای شهر و اصغر فرودی فرماندار گراش تقدیر شد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top