هفت برکه: در آخرین جلسه‌ی شورای اداری سال جاری، مراسم تودیع و معارفه‌ی روسای دو اداره‌ی ثبت اسناد و املاک گراش و محیط زیست برگزار شد. همچنین در این جلسه سید عبدالرسول موسوی معاون سیاسی،امنیتی و سیاسی فرماندار جای خود را به مسلم برزگران داد.

farmandari0

به گزارش هفت برکه:امروز، سه‌شنبه، شانزدهم اسفند ماه، جلسه شورای اداری شهرستان گراش به ریاست محمود طاهرزاده فرماندار گراش، داوود انصاری معاون مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس، حسن ابراهیم‌پور رئیس حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس، فرمانده نیروی انتظامی و جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر گراش، معاونین فرمانداری و بخشداران مرکزی و ارد برگزار شد.

تغییر در ادارات کم سر و صدا

هدایت‌الله رحیمی، رئیس اداره‌ی ثبت اسناد و املاک گراش مدیریت این اداره را به مسلم مردانی سپرد. مردانی متولد ۱۳۶۴ است و اهل یکی از روستاهای شهرستان فسا است و فوق لیسانس رشته‌ی حقوق خصوصی دارد. در کارنامه‌ی عملکرد او ۱۶ سال سابقه‌ی خدمت وجود دارد، معاونت اداره ثبت اسناد و املاک شیب کوه به مدت ۴ ماه، نماینده ثبت اسناد و املاک فسا به مدت ۳ سال، بازرسی دفتر خانه‌های اداره ثبت اسناد و املاک به مدت ۴ سال، رابط حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس، مامور ابلاغ و اجرا اداره ثبت اسناد و املاک جهرم به مدت یک سال و مامور ابلاغ و اجرا اداره‌ی ثبت اسناد و املاک فسا به مدت ۸ سال از جمله سمت‌های او در طول خدمت او بوده است.

همچنین محمد رضا جمالی، اولین مدیر اداره‌ی محیط زیست گراش با ۱۲ سال سابقه‌ی خدمت در این اداره، صندلی خدمت را به حسن کریمی داد. کریمی متولد سال ۱۳۵۵ و متولد بخش علامرودشت شهرستان لامرد است. او دارای مدرک تحصیلی مهندسی کشاورزی و تولیدات گیاهی است و ۱۸ سال سابقه کار دارد. او به مدت ۱۰ سال سرپرست منطقه حفاظت شده هرمود، ۳ سال رئیس اداره حفاظت محیط زیست فراشبند و ۵ سال کارشناس محیط زیست شهرستان خنج بوده است.

این جلسه با مداحی حسین‌شیری به مناسبت ولادت امام عصر(عج) آغاز شد و بعد از او محمود طاهرزاده، فرماندار گراش سخنرانی خود را آغاز کرد.

با روزه‌خواری و بدحجابی مقابله می‌کنیم

طاهرزاده با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال چند نکته را به اعضای شورای اداری متذکر شد و گفت:«همه‌ی ادارات موظف هستند تا هفته‌ی آینده عملکرد ۳ ماهه‌ی ارزیابی پایان سال را به صورت مکتوب به فرمانداری تحویل دهند. رضایت یا عدم رضایت از این عملکرد طی نامه‌ای به مدیر کل هر اداره ارسال و ترتیب اثر خواهد داشت. همچنین با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز ستاد تسهیلات می‌بایست آماده‌ی خدمات‌رسانی به مردم در طول این مدت باشد و لیستی از کشیک، راننده و تعداد خودرو پای کار را به ما ارائه دهند. همچنین شهردار، شوراها، دهیاران، روسای ادارات خدمات رسان از هر گونه حفاری و کندوکاو در این مدت خودداری کنند.»

او همچنین با اشاره به نظارت بر قیمت و تنظیم بازار عید گفت:«باید نظارت روی تنظیم بازار و قیمت اجناس مورد نیاز مردم داشت و آن را کنترل کرد ما بازرسی در دو موضوع را شروع کردیم. جلسه‌ای نیز در خصوص مسائل امنیتی با اعضای شورای تامین خواهیم گرفت و در عید نوروز کمک حال ما و مردم خواهند بود.»

طاهرزاده در خصوص هم‌زمانی نوروز و ماه رمضان گفت:«به مردم مذهبی، متدین به انقلاب و مومن عرض می‌کنم ما و اعضای شورای تامین نیز با حرف‌های امام جمعه در خطبه نماز جمعه هم‌نظر هستیم که بی‌حجابی و بدحجابی نباید باشد و با قاطعیت برخورد می‌کنیم. ما هدف و رسالتی غیر از این نداریم که در خدمت تحکیم قانون و شعائر و احکام مذهبی باشیم و در راستای پاسداشت فرهنگ دینی مردم قدم برداریم. لذا با روزه‌خواری نیز مانند بدحجابی برخورد شرعی و قانونی خواهیم داشت. چرا که مردم غیر از این چیزی نمی‌خواهند.»

فرماندار گراش همچنین از شهردار، شورای شهر گراش،ارد و دهیاران، منابع طبیعی و سمن‌های مربوط، به دلیل کاشت نهال در روز درختکاری قدردانی کرد و گفت:«امیدواریم  کاشت درخت و بزرگ شدن آن طراوت به محیط گراش بیاورد.»

طاهرزاده با بیان حضور قرارگاه امام حسین(ع) در گراش در قالب تیم پزشکی شصت نفره به مدت ۴ روز گفت:« از تاریخ ۲۳ اسفند تیم پزشکی شصت نفره که متخصصین دندانپزشکی و جراحی در این تیم حضور خواهند داشت به مدت ۴ روز به صورت رایگان به مداوا و خدمات‌رسانی به اقشار نیازمند جامعه از جمله افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی خواهند پرداخت.»

farmandari11

مهندس عظیمی ذخیره آینده مدیریت اداره ثبت اسناد است

او سپس به تغییر و تحولات و تودیع و معارفه‌ی روسای ادارات پرداخت و ادامه داد:«یکی از تغییر و تحولاتی که در طول این مدت در سطح شهرستان داشتیم تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی گراش است که دکتر عبدالهی از نوابغ شهر، جای خود را به دکتر محسن‌‌زاده داد. ما از زحمات مهندس جمالی طی ۱۲ سال خدمت در اداره محیط زیست قدردانی می‌کنیم و همچنین زحمت‌های مهندس رحیمی در اداره‌ثبت اسناد و املاک را پاس می‌داریم و برای آقای کریمی و مردانی در سمت جدید خودشان آرزوی موفقیت دارم. قرار بود آقای مهندس عظیمی را که بومی گراش هستند در اداره‌ی ثبت اسناد و املاک داشته باشیم که به دلیل طی کردن برخی روال اداری امکان‌پذیر نبود ما توقع داریم با کمک آقای مردانی ایشان در بخش معاونت کسب تجربه کند تا برای آینده ذخیره مدیریت داشته باشیم. همچنین صمیمانه از آقای موسوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تشکر می‌کنم که بعد از ۳۵ سال خدمت مسئولیت ایشان به پایان رسیده است و جای خود را به آقای برزگران که فرزند شهید و بومی شهرستان هستند، دادند.»

حد نگاری اولویت اداره ثبت اسناد است

داوود انصاری، معاون مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس در این جلسه بر روی حدنگاری اراضی تاکید کرد و گفت:«در راستای سیاست سازمان اسناد و املاک مبنی بر حدنگاری کلیه اراضی کشور و تاکید رهبر و رئیس جمهور و دستور قوه قضائیه مبنی بر حدنگاری اراضی کشاورزی مزروعی و کلیه عرصه کشور و صدور سند، اقداماتی در اداره ثبت فارس انجام شده و این موضوع جز اولویت‌های نظام و مجموعه ثبت است. ما تکلیف داریم نقشه‌برداری کنیم و اطلاعات توصیفی را ارائه دهیم و در سطح استان کلیه ادارات باید در این زمینه فعالیت کنند تا این کار به سرانجام برسد. یکی دیگر از سیاست‌های نظام به روزرسانی نقشه‌ها است همچنین تعویض سند روستایی با همکاری دهیارها است که مشکلات مردم در این زمینه حل شود و نیاز به رفت و آمدها کمتر شود.»

او با تبریک به رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک گراش گفت:«مردانی جوان و با تجربه است. انتظار داریم در بحث حدنگاری همکاری داشته باشند و با کار شبانه روزی و جهادی رضایت مردم از اداره را جلب کند و تا مردم با اداره ثبت و تشکیلات ثبت مشکلی نداشته باشند ما برنامه عملیاتی سال آینده را به او ابلاغ خواهیم کرد همچنین توقع داریم با کمک شرکت مشاور کار نقشه‌برداری املاک مزروعی را نیز به انجام برسانند. ما از خدمات هشت ساله‌ی آقای رحیمی نیز ممنونیم و برای او آرزوی توفیق داریم.»

طاهرزاده، فرماندار گراش نیز در تایید و تاکید بیشتر صحبت‌های انصاری، انتظارات و اولویت‌های فرمانداری از این اداره را لیست کرد و گفت:«انتظار داریم اداره ثبت اسناد و املاک گراش موضوع ساختمان را حل و فصل کند و در بحث زمین هم اگر بخواهند تملک کنند با توجه به مساعدت‌های مدیر کل محترم  باز هم حاضریم کمک و پیگیری کنیم در بحث اسناد و املاک اراضی ما و شهرداری و شورا کمک کنیم زمین اختصاص پیدا کند و برای ساخت آن تعیین و تکلیف شود.این یک خواسته عاجل ماست.»

او در ادامه روی به سوی رئیس جدید اداره‌ی ثبت اسناد و املاک گراش گفت:«آقای مردانی خواهشی از شما دارم اداره ثبت اسناد و املاک جای بسیار حساسی است بخشی از مشکلاتی که در شورای تامین روی آن بحث است و عزیزان ما در دادگستری روی آن بحث دارند موضوع مستند‌سازی‌ها و اسنادی است که برای اراضی مردم صادر می‌شود ما علی‌رغم تقدیر و تشکری که داریم ولی انتقادهایی هم داشتیم و داریم. ما برنمی‌تابیم به هیچ عنوان ما خواهان اصلاح امور هستیم و این که حق ملت و حق مردم و حق دولت کما فی سابق  حفظ شود ان شاالله در داخل اداره مشکلات با تدبیر خودشان حل کنند ما هم پای کار هستیم و پشتیبانی و حمایت می‌کنیم امام جمعه و نماینده محترم اعضای شورای تامین همه یکصدا در این شهر این را می‌خواهیم که امورات اداره‌ی ثبت به جد اصلاح شود. ما خدمات رحیمی را ارج می‌نهیم ایشان ۳۰ سال خدمت کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم و می‌دانیم آقای مردانی هم کاردان و کاربلد هستند امیدواریم اتفاقات مثبت بیافتد و این تغییر و تحولات به کام مردم گراش شیرین باشد. انتظار مردم هم همین است.»

مردانی نیز با بیان مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های خود در مدیریت این اداره گفت:«توجه به برنامه‌ی اعلامی سازمان و صدور سند املاک مالکیت زراعی بر اساس قوانین و مقررات و همچنین صدور سند مالکیت روستایی با همکاری بنیاد مسکن بر اساس قوانین و مقرارت اولویت‌های ما هستند و برنامه‌ی دیگر ما صیانت و حفاظت از پرسنل تحت امر مبارزه با مفاسد و تخلفات اداری است و همچنین مبارزه با مفاسد احتمالی است.»

جمالی : به وجود کم توجه‌ای‌ها سازمان، اداره گراش را سرپا نگه داشتیم

جمالی رئیس پیشین اداره‌ی محیط زیست نیز در آیین خداحافظی خود با همکارانش در شورای اداری گفت:«جای قاسم فرسوده، در این مراسم خالی است کاش او هم در این جمع حضور داشت.۱۲ سال پیش این مسئولیت بر بنده تکلیف شد و اداره محیط زیست در شهرستان مستقر شد با همکاری دوستان طی این سال‌ها علی رغم تمام ناملایمات و کم‌توجه‌ای‌هایی که از سازمان متبوع به این اداره شد توانستیم این اداره را بدون هیچ امکاناتی سرپا نگه داریم و زمینی برای ساختمان اداره بگیریم و امیدواریم با همت مدیریت جدید ساختمان اداره تمام و این اداره مستقل شود.»

در پایان با خواندن احکام و اعطای آن به روسای جدید مراسم تودیع و معارفه انجام شد و جلسه‌‌ی شورای اداری به پایان رسید.

farmandari7