هفت‌برکه: سیدعبدالرسول موسوی به عنوان جانشین قاسم فرسوده در معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری گراش، و جعفر یوسفی به عنوان کارشناس امور اقتصادی فرمانداری در جلسه شورای اداری معارفه شدند.

به گزارش هفت‌برکه، ششم آذرماه ۱۴۰۱ جلسه شورای اداری به ریاست محمود طاهرزاده، فرماندار گراش و روسای ادارات شهرستان در فرمانداری برگزار شد. مهم‌ترین موضوعات این جلسه، معارفه‌ی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، معرفی کارشناس امور اقتصادی فرمانداری و بررسی مسائل و مشکلات شهرستان بود.

mosavi News

تودیع فرسوده و معارفه موسوی و یوسفی

در غیاب قاسم فرسوده، معاون سابق سیاسی امنیتی فرمانداری گراش، سید غبدالرسول موسوی به عنوان معاون جدید سیاسی فرمانداری گراش معرفی شد. موسوی از ۱۸ آبان به عنوان معاون فرماندار گراش معرفی شده بود که ششم آذرماه به صورت رسمی معارفه شد.

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش، با تقدیر از خدمات فرسوده گفت:‌ «هر چند آقای فرسوده در جلسه حضور ندارند و جلسه تکریم و معارفه معاون سیاسی بدون حضور این عزیز برگزار می‌شود، اما بابت سال‌ها خدمات، کار و تلاش  از این عزیز بزرگوار تقدیر می‌کنم. با توجه به مشکلاتی که داشتند، برای مراسم تودیع حاضر نشدند.»

فرماندار با معرفی عبدالرسول موسوی به عنوان معاون جدید فرمانداری گفت: «آقای موسوی، شما به عنوان فردی جایگزین می‌شوید که بومی است و سال‌های زیادی برای این شهرستان زحمت کشیده است. پس از شما انتظار می‌رود به امورات مردم همچون گذشته بپردازید تا گراشی آباد، متمدن، قرین با موفقیت، پشیرفت و توسعه داشته باشیم.»

سید عبدالرسول موسوی متولد سال ۴۸ در بخش اسیر شهرستان مهر و دارای مدرک فوق لیسانس منابع انسانی است. از ۳۳ سال سابقه کار او، ۲۴ سال آن در آموزش و پرورش و سپاه سپری شده است. او رزمنده و جانباز ۲۵ درصد است و ۸ سال بخشدار اسیر بوده است. مسئولیت بسیج راهبردی شهرستان مهر، فرماندهی گردان عاشورا در شهرستان مهر و فرماندهی پایگاه مقاومت، از جمله فعالیت‌های اوست.

فرماندار گراش جعفر یوسفی را نیز به عنوان مشاور امور اقتصادی فرمانداری معرفی کرد و گفت: «هدف ما توسعه‌ی همه‌جانبه گراش مخصوصا در بعد گردشگری، صنعتی و… می‌باشد. سند چشم‌انداز ۲۰ ساله توسط مهندس یوسفی، کارشناس اقتصادی فرمانداری، و مهندس جعفری، واحد عمران، پیگیری می‌شود. گراش را باید به نقطه‌ای که شایسته است برسانیم. از همه سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند دعوت می‌کنم که پیش‌قدم باشند. به مصوبات کارگروه‌ها توجه داشته باشید. برای برخی مراسم نامه می‌زنم که روسای همه ادارات حضور داشته باشند ولی باز هم عده‌ای کم‌کاری می‌کنند، بعدا کسی در پایان سال در زمان ارزیابی گلایه‌ای نداشته باشد.»

جعفر یوسفی از دانشکده علوم پزشکی به فرمانداری منتقل شده است. او با ۳۶ سال سن در سال‌های اخیر مسئولیت‌های متعددی داشته است مدیر شرکت اچم‌نت، عضویت در چهارمین دوره‌ی شورای شهر گراش، مدیر صندوق کارآفرینی امید، مدیر فناوری اطلاعات دانشکده علوم پزشکی گراش از جمله این مسئولیت‌هاست. بیش از حضور در فرمانداری یوسفی مدت کوناهی مسئول دفتر نماینده مجلس در گراش بود.

yosefi

فرماندار: در کم‌کاری‌ها شخصا پاسخگوی مردم هستم

محمود طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش گفت: «روابط عمومی‌ها چشم و چراغ و زبان گویای اداره‌هاست، نه به عنوان تبلیغات بلکه برای اطلاع‌رسانیِ اقدامات به مردم است. وقتی اقدامی انجام می‌شود و روابط عمومی به سمع و نظر مردم می‌رساند، بازخورد آن را هم می‌خواهد بداند و ببیند. روسای ادارات بحث امکانات، تجهیزات و حتی اتاق را در اداره داشته باشند تا احساس امنیت و مهم بودن در اداره را داشته باشند. جلسات با روابط عمومی ادارات به صورت ماهانه برگزار می‌شود. توجه، کمک، تجهیزات و مساعدت روسای ادارات را برای روابط عمومی‌ها خواستاریم.»

طاهرزاده با اشاره به میز خدمت مسئولین در نماز جمعه گفت: «انتقاد امام جمعه موقت بجا و درست است. روند میز خدمت را اصلاح خواهیم کرد و از این به بعد میز خدمت‌های قوی و در شان مردم گراش برگزار خواهیم کرد و این را به مردم قول می‌دهم. در حوزه اداری، شهرستان گراش به صورت ویرانه است و دارم گام‌به‌گام مشکلات را بررسی می‌کنم. در خصوص رفع تبعیض، ناعدالتی، کوتاهی فساد، عدم پاسخگویی شخصا برخورد می‌کنم و تمام کم‌کاری‌ها شخصا پاسخگوی مردم هستم. اگر کم‌کاری باشد برطرف می‌کنم و اگر مشکلی از سمت روسای ادارات باشد مشکلم را با رئیس اداره حل می‌کنم.»

ستاری: در شورای اداری باید به مسائل داغ روز پرداخت

سرهنگ وحید ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، ضمن گرامیداشت و تبریک هفته بسیج به متصدیان اجرایی امر دولت در شهرستان گراش گفت: «هر کسی در عرصه خدمتگذاری به مردم در گراش وارد می‌شود قطعا یک روش و منش بسیجی دارد. وقتی به این شکل باشد کارهای ماندگاری انجام می‌شود. در جلسات شورای اداری باید به مسائل داغ روز و منطقه پرداخت تا به ارائه راهکار پرداخت. وقت به صحبت و سخنرانی نگذرد. فرماندار شهرستان طبق دیدارهای مردمی نشان دادند که نگاه مدبرانه به شهرستان دارند و امید است مسائل و مشکلات را در شهرستان به حداقل برسانیم که نیاز به همکاری همه مدیران دارد.»

سرهنگ ستاری در ادامه افزود: «یک مدیر باید بتواند مسائل و مشکلات خود را گام‌به‌گام در شهرستان حل کند. من در مجموعه خودم همیشه به همکاران می‌گویم که علم مدیریت یک برنامه‌ریزی است و باید یک برنامه‌ریزی برای مجموعه خود داشتیه باشیم. وقتی اسم دولت انقلابی هم می‌آید باید یک تغییر و تحول اساسی دیده شود. مقام معظم رهبری می‌فرمایند بهترین راه مقابله با آمریکا را خدمت به مردم می‌دانند. نباید از دشمنی دشمن غافل شویم. خدمت باید صادقانه و برای مردم باشد.»

فرمانده سپاه در پایان افزود: «توقعات مردم از ادارات ما کم نیست و مردم انتظار دارند مطالبات به نتیجه برسد. ما باید یک شهرستان قانون‌مدار باشیم. این همراهی مردم را می‌طلبد و یک کار فرهنگی است که باید طبق قانون مطالبات مردم به نتیجه برسد و پررنگ شود. شهدا را در کارها و برنامه کاری خودتان حاضر و ناظر بدانید.»

gholami News

غلامی: کجای کارتان می‌لنگد که به میز خدمت مسئولین می‌گویند نمایش صوری؟

حجت‌الاسلام محمد غلامی، امام جمعه موقت گراش، که اولین بار در جلسه شورای اداری به عنوان سخنران حضور داشت، از این موضوع ابراز خرسندی کرد و گفت: «حتی اگر دشمنان در مقابل شما صف آرایی کردند سست نشوید. با اعتراضات سست نشوید و هر کسی با هر قصدی و نیتی اعتراض می‌کند و ذره‌ای از خدمت به مردم و از مسئولیتی که دارید غافل نشوید. کار خود را انجام دهید. با مطالبه‌گری مردم هم سست و خسته نشوید. همه مطالبات مردم هم بحق نیست و عده‌ای مطالبه‌گری می‌کنند ولی خلاف حق است. پس شما سست نشوید.»

امام جمعه موقت گراش در ادامه به میز خدمت ادارات در روزهای جمعه در نماز جمعه اشاره کرد و گفت: «حرف دل مردم را گاهی با شوخی و دوستانه می‌توان شنید. چند روز پیش بعد از تمام شدن نماز جمعه داشتم خارج می‌شدم که چند نفر مراجعه کردند و گفتند بببنید باز هم نمایش صوری راه انداخته‌اند. منظورشان میز خدمت شما مسئولین بود. این که این حرف از سمت مردم زده می‌شود جای نگرانی دارد و یعنی یک جای کار من و شما دارد می‌لنگد. کجای کارتان می‌لنگد که به میز خدمت می‌گویند نمایش صوری؟»

حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: «اداراتی در سطح شهرستان هستند که کار خود را به خوبی انجام می‌دهند، به عنوان مثال اداره برق شهرستان که تاکنون موردی نداشتیم که کسی مراجعه کند و شکایت و گله‌ای از عملکرد این اداره داشته باشد که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد. فرماندار دوشنبه‌ها را اختصاص داده است به دیدار مردمی که بسیار کار ارزشمندی است و اما درخواست دارم که بخشی از این کار را اختصاص دهند به کارهایی که تاکنون انجام شده است و به مردم گزارش دهند تا مردم کارهای انجام شده برایشان ملموس باشد. وقتی کاری انجام شود ولی رسانه‌ای نباشد که کارهای انجام شده را به مردم گزارش دهد، انگار که کاری پیش نرفته است و این هجمه مراجعات مردمی دوشنبه‌ها بیشتر بیانگر این است که کم‌کاری زیاد است و مردم می‌آیند کاری پیش برود. پس کارهای انجام شده را هم گزارش دهید.»