بستن

عماریون به احترام همسران جانبازان ۷۰ درصد ایستادند

هفت‌برکه – گریشنا: در اختتامیه نهمین جشنواره فیلم عمار گراش از یک فعال اقتصادی و چهار همسر جانباز ۷۰ درصد تقدیر شد.

به گزارش گریشنا گراش یکی از شهرهایی است که جشنواره مردمی فیلم عمار در آن بسیار باشکوه و با برنامه‌های جانیی برگزار می‌شود. ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ ساعت هشت شب سالن شیخ احمد انصاری یک بار دیگر از حضور مردم لبریز شد.

عبدالمهدی وفایی‌فرد در گزارشی از پیشینه این جشنواره گفت: «جشنواره عمار پس از شلوغی‌های سال ۱۳۸۸ آغاز شد. در گراش این جشنواره را از سال ۱۳۹۰ شروع کردیم و امسال هشتمین سالی است که جشنواره در گراش برگزار می‌شود. مقدمات برگزاری یک جشنواره فیلم را در زیر مجموعه عمار شروع کرده‌ایم که به زودی معرفی می‌شود. موضوع سرود را جدی دنبال می‌کنیم، چرا که آن‌را گامی برای ورود به عرصه موسیقی می‌دانیم.»

وفایی‌فرد در گزارشی از عمار امسال گفت: «جشنواره امسال با فیلم «هاشمی زنده است» آغاز شد که بازخوردهای مثبت و منفی زیادی داشت و ما همه این بازخوردها را پذیرا هستیم. امسال تاکنون هفتاد اکران بزرگ و کوچک در خانه‌ها، مدارس، مساجد و پایگاه‌های بسیج انجام شده است. »

بعد از نمایش سه فیلم کوتاه برگزیده از جشنواره عمار، علی‌زکریایی طنزپرداز به روی صحنه رفت. زکریایی برای دومین سال مهمان جشن پایانی جشنواره عمار بود اما امسال به جای شوخی‌های سیاسی او به سراع رفتارشناسی مردم رفت.

برگزارکنندگان در گزارش مردمی از مصاحبه‌شوندگان خواستند بین امام خمینی و محمدرضا شاه پهلوی انتخاب کنند. اجرای سرود به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های این شب بود. گروه بشارت به سفارش این جشنواره سرودی را به نام «طوفان انقلاب» به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اجرا کردند. مصطفی کارگر شاعر این سرود بود و خسرو جولافیان آهنگسازی و ابوالحسن حسینی تنظیم آن‌را انجام داده بودند.

در بخش چهره انقلابی سال از اصغر اسدی مدیر شرکت بسته‌بندی سبزیجات طاها به عنوان فعال اقتصادی و کارآفرین تقدیر شد.

در بخش پایانی برنامه از محمدحسین محمدی، مرتضی واحدی و محمد جواد وفایی‌فرد جانبازان ۷۰ درصد گراش دعوت شد. بنی‌اسدی دیگر جانباز هفتاد درصد گراش در برنامه حضور نداشت. در این بخش از این جانبازان و همسران آنان تقدیر شد. خانم محسن‌زاده، همسر جانباز حاج مرتضی واحدی؛ خانم خدادادی، همسر جانباز محمدجواد وفائی‌فرد؛ خانم بهزادی، همسر جانباز حاج حسین بنی‌اسدی و خانم اسلام‌خواه، همسر جانباز محمدحسین محمدی تندیس جشنواره عمار را دریافت کردند.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

22 نظر

  1. خدا رو شکر که تو این دولت انقدر آزادی هست که بتونید مستند غیر قانونی و بدون مجوز هاشمی زنده است رو اکران کنید و کسی هم بهتون کاری نداشته باشه
    هاشمی انقدر بزرگ هست که کوچکی چون سازندگان این مستند نمی توانند از بزرگی او بکاهند

  2. هاشمی عامل رسیدن به قدرت رهبر ایران هست و در سرکوبی شاه در گروه های چریکی بسیار فعال بود و عامل سرنگونی شاه ایران بود و ایشان مهره اصلی انقلاب بوده اند .

  3. اولین سالی بود که تو جشن عمار شرکت میکردم و اینهمه جمعیت بی نظیر بود و یا حداقل من ندیده بودم.همه چی عالی بود خصوصا بخش تقدیر از همسران جانبازها که دلنشینتر از بقیه بود.دست بچه های عمار درد نکنه.دمتون گرم

  4. برنامه خوب و جذابی بود. هم اختتامیه و افتتاحیه عالی بود. مخصوصا اختتامیه
    دست همه برگزارکنندگان درد نکنه. انشالله سال‌های بعد هم شرکت خواهیم کرد.

  5. درود بر شهروند عزیز با این کامنت خوبتون..متاسفانه همه خبر رسانیها سانسور شده و جهت یافته است..این ره که شما میروید به ترکستان است..

  6. هر چند مطمئنم خستگی برگزاری این جشن با رضایت مردم عزیزی که حاضر بودند از تن شما خارج میشه، ولی باز هم بنده به نوبه خودم میگم…خسته نباشید، خدا قوا!!!

  7. جناب شهروند
    یک درخواست دارم
    حتما سری به آمار شکایات دولت تدبیر از اشخاص حقیقی و حقوقی و رسانه‌ها و ‌… بزنید تا معنی آزادی رو بهتر بفهمید.!!!

    1. بله خدا روشکر همه شکایات هم به نتیجه میرسه. مثلا حسین شریعتمداری از بس تو زندان رفته بخاطر این شکایت ها دیگه شده پوست و استخوان
      حق امثال شما یکی مثل احمدی نژاد هست که اگر انتقاد کنید به جرم ضدیت با نایب امام زمان ببرنتون ناکجا آباد
      درهوای طوفان زای ماهرانه در جنگ است
      ناخدای استبداد با خدای آزادی

  8. جشن عمار مثل هرسال عالی و پرشور برگزار شد. به نظرم مهم‌ترین ویژگی این جشن، اخلاص برگزارکنندگانِ اون هست. جَوون‌هایی که بدون هیچ چشمداشتی برای زنده نگه‌داشتن آرمان‌های انقلاب تلاش میکنن. دم همشون گرم.
    در مورد مستند هاشمی زنده است هم باید بگم که با جَو سازی چیزی عوض نمیشه چون مردم خودشون صداقت رو تشخیص میدن، استقبال بی‌نظیرشون گواه این ادعاست.

  9. سوای جشن پربار و حضور پرشور مردم در مراسم، باید به ایده ی جوانان برگزار کننده عمار در تجلیل هایشان دست مریزاد گفت. هرساله شاهد تجلیل از چهره هایی هستیم که با وجود عظمت بالایی که دارند کمتر دیده شدند و این رسالت جشنواره عمار در گراش است که شخصیت های اینچنینی را در معرض دید سایرین آورده تا با ایجاد تلنگری، عظمت فراموش شده آنها را یادآوری کنند. یکی از جذابیت های هر ساله عمار برای بنده همین سوژه هاست که منتظرم ببینم امسال کدام سوژه فراموش شده و یا کمتر دیده شده را انتخاب کرده اند. اوج این سوژه ها جانبازان اعصاب و روانی بودند که خیلی از مردم گراش آنها را دیوانه می پنداشتند. غافلگیری مراسم امسال نیز بسیار دلنشین بود و وقتی جانبازان هفتاد درصد به روی سن دعوت شدند و همه انتظار تقدیر از آنها را داشتند، از همسران‌شان تقدیر شد. این ایده ها بسیار زیبا و ارزشمند است که شخصا دست تک تک این جوانان را بابت این حرکت زیبا می‌بوسم.
    ان شاالله خدا بر توفیقاتتان بیفزاید.

  10. هاشمی به روایت رهبر معظم انقلاب: هاشمی درد دل‌های امام‌ را بیشتر از دیگران‌ خبر دارد، دایه‌های مهربان‌تر از مادر، ذهن‌ مردم‌ را خراب‌ می‌کنند!امام راحل فرمودند تا هاشمی زنده است نهضت زنده است

  11. بنده به نوبه خودم و به عنوان عضو کوچکی از بچه های عمار در گراش خدمت اشخاص محترمی که با مطرح کردن بحث مستند ” هاشمی زنده است” سعی در به حاشیه کشیدن مراسم عمار دارند عرض میکنم که امیدوارم مستند مذکور را دیده باشید، هاشمی هر آنچه که بود خدا رحمتش کند، وظیفه ما جلوگیری از تحریف تاریخ است که مستند و با سند و مدرک حرفمان را زدیم، حالا هر آنچه شما بفرمائید را مردم قضاوت خواهند کرد. لطفا قبل از تماشای این مستند اسیر جوسازی نشوید.

    آن مرد که اسب داشت غبارش فرو نشست؛
    گرد سم خران شما نیز بگذرد…

  12. بد اخلاقی یعنی اینکه ذیل خبر یک جشن برای انقلاب آن هم جشنی که سوای تمام جناح بندی های سیاسی، فقط جشنی برای آرمان های انقلابی است عده ای که احتمالا از اقبال مردم به عمار هراسان شده اند با مطرح کردن یک بحث حاشیه ای سعی در به حاشیه بردن این مراسم داشته باشند…
    بی خود نیست که میفرمایند “الناس علی دین ملوکهم” بزرگان شما و شخصیت های شما هم با این مدل بی اخلاقی ها عجین شده اند.

  13. بنده با این کار هم مخالفم. اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او شعار بدهند(از فرمایشات مقام معظم رهبری) جالبه در روزیکه مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان نیروی هوایی بسیار تاکید فرمودند در روز۲۲ بهمن هیچکس حق اهانت و توهین و شعار علیه کسی از جناحهای مختلف ندارد عده ای جمع میشوند و تحت برگزاری فلان همایش فیلمی نشان میدهند که دقیقا بر خلاف بیانات رهبر معظم می باشد امیدوارم سهوا اینکار کرده باشند و خدای ناکرده منظوری نداشته و هیچوقت جلوتر ازرهبری و ولی الامر حرکت نکنند

  14. جناب شهروند
    مشخص شد شما اطلاع درستی از اختتامیه عمار ندارین و تحت جوسازی دوستان‌تون قرار گرفتین وگرنه می‌بایست می‌فهمیدین که در روز ٢٢ بهمن و در جشن اختتامیه عمار هیچ حرفی از آیت‌الله هاشمی زده نشد و هیچ مستندی از ایشون پخش نشد.

  15. مطمئن هستم هیچکدوم از دوستانی که نقد کردن مستند هاشمی زنده است رو ندیدن، خیلی از حرف‌هایی که تو مستند زده میشه از کتاب خاطرات خود هاشمی گرفته شده و همه صحبت ها با سند و مدرکه. شما برید مستند رو ببینید بعد بیاید و درباره هاشمی نظر بدید. حضرت امام می فرماد: ملاک حالِ افراد است.
    ضمن اینکه اختتامیه عمار جشنی برای انقلاب بود و فارغ از جناح بندی های سیاسی. مهمان ما فردی به شدت سیاسی و منتقد بود که ما ازش خواسته بودیم جناحی صحبت نکنه تا این جشن برای همه لذت بخش باشه. حضور و استقبال و رضایت مردم برای ما روشن ترین دلیل برای ادامه کارمونه.

  16. در جواب بیتا:
    این دختر کوچولو تازه ده سالشه حجابش و معرفتش صدتای من و شما می ارزه بچه ده ساله که بلد نیس اندازه زن پنجاه ساله چادر بگیره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

22 نظر
scroll to top