بستن

سرفرازی جوانان هلال‌احمر بین بزرگان فوتبال کشور

هفت‌برکه – گریشنا: جوانان هلال‌احمر گراش در حضور تیم‌های باسابقه کشور با صدرنشینی مقتدرانه در گروه خود گامی بلند برای راهیابی به لیگ برتر جوانان کشور برداشتند.

پس از کش و قوس های فراوان مرحله گروهی لیگ دسته اول جوانان کشور به هفته پایانی رسید، این بازی‌ها در حالی به هفته آخر رسید که رقابت در بالای جدول گروه سوم بسیار پیچیده شده بود و از ده تیم حاضر در رقابت‌ها، شش تیم شانس صعود به مرحله بعد داشتند. در اوج حساسیت، بازی‌ها ظهر یکشنبه ۲۱ بهمن‌ماه در شیراز، نورآباد، رفسنجان و کاشان هم زمان شروع شد.

رقابت‌های امسال لیگ دسته اول جوانان کشور در سه گروه ۱۰ تیمی آغاز شد. جوانان هلال‌احمر در دومین تجربه مسابقات کشوری  بعد از قهرمانی در نیم فصل کمی دچار افت شد، توانست باز توانایی خودش رو نشان بدهد و با نتایج خوب در هفته‌های آخر خود به صدر جدول نزدیک شود. جوانان هلال‌احمر در بازی آخر در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز مقابل تیم شهید وفایی این شهر قرار گرفتند.

تیم هلال احمر که نیاز مبرم به ٣ امتیاز این بازی داشت بازی را تهاجمی شروع کرد و چندین موقعیت خطرناک روی دروازه حریف ایجاد کرد. دو بار تیر دروازه مانع از گلزنی هلال احمر شد تا بازی در نیمه اول با نتیجه مساوی بدون گل به پایان برسد.

در آغاز نیمه دوم باز هم نماینده گراش بود که بازی را تهاجمی شروع کرد، تا در دقیقه ۶١ نیمه دوم با پرتاب اوتی بلند محسن محمدی و روی ضربه سر مصطفی مرادی گل اول تیم هلال احمر به ثمر برسد. بازی در ادامه باز هم در کنترل هلال بود تا این که در دقیقه ٧۵ روی یک حرکت تاکتیکی زیبا ابراهیم کامیاب در مصاف تک به تک با دروازبان حریف گل دوم را به ثمر رساند.

تیم شهید وفایی که چیزی برای از دست دادن نداشت چند موقعیت روی دروازه هلال احمر ایجاد کرد که با کار خوب دفاع و به خصوص علی جعفری دروازبان تیم،  توانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا در دقایق پایانی باز هم روی چند پاس کوتاه در میانه زمین و حرکت خوب تیمی این بار امیرحسین مظلومی‌پور ملی پوش تیم هلال احمر با یک ضربه زیبا از درون محوطه جریمه گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا خیال هم تیمی ها و کادر فنی تیمش را راحت کند.

این بازی با نتیجه سه بر صفر به پایان رسید و با توجه به نتایج سایر بازی ها تیم جوانان هلال احمر با اقتدار و بالاتر از تیم‌های نامدار فوتبال کشور مانند مس رفسنجان، پارس جنوبی جم، پدیده اصفهان، استقلال کاشان، فجر شهید سپاسی شیراز و ایرانجوان بوشهر در صدر جدول مسابقات قرار بگیرد و شگفتی ساز این مسابقات باشد.

مجتبی جباری و حسین کاظمی از بازیکنان پیشین تیم ملی فوتبال در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز تماشاگر این بازی بودند.

حضور در جمع مدعیان

در نهایت از این گروه تیم هلال احمر به عنوان تیم نخست، به همراه مس رفسنجان و شریف بتن نورآباد ممسنی به مرحله بعد رقابت‌ها راه پیدا بکنند و تیم مطرح ایرانجوان بوشهر نیز از این مسابقات به مسابقات استانی سقوط کرد.

۹ تیم به مرحله دوم صعود کرده‌اند که بعد از قرعه‌کشی در دو گروه ۴ و ۵ تیمی به صورت مجتمع با هم رقابت می‌کنند. دو تیم‌برتر هر گروه به مرحله نهایی می‌رسند و در نهایت فینالیست‌ها به لیگ برتر جوانان فوتبال کشور صعود خواهند کرد. از گروه اول جندی شاپور دزفول، صنعت نفت ابادان و وحدت بروجرد و از گروه دوم تیم‌های نساجی مازندران، دخانیات گیلان و مقاومت تهران در این مرحله حضور دارند.

قاسم فرسوده مدیرعامل هلال‌احمر با خرسندی از صعود تیم جوانان گفت: «صعود تیم جوانان اتفاق بسیار مهمی در ورزش گراش است و در شناخته شدن شهر گراش در کشور نیز موثر خواهد بود. این تیم ظرفیت بالایی دارد و تمام تلاش‌مان این است که بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم و برای این کار برای میزبانی مرحله بعد هم درخواست خواهیم داد. جا دارد از حمایت تماشاگران که در این فصل در گراش و شهرهای مختلف همراه ما بودند تشکر کنیم.»

با اعتماد حاج قاسم فرسوده مدیر عامل موسسه فوتبال هلال احمر گراش، امسال تیم جوانان هلال احمر را به یک کادر فنی جوان سپرده شد تا در کنار بازیکنان مستعد، میدان برای مربیان جوان شهرستان و منطقه نیز فراهم شود تا توانایی های خود را ثابت کنند. ابوالحسن غلامی، سید علی مجلسی، حسین گنجی، هاشم محمودی و مهدی منفرد با پشتیبانی و راهنمایی‌های جواد اذربادگان کادر فنی این تیم را تشکیل دادند.

جواد غفاری، علی جعفری، امیر اکبری، رامین فرجی، علیرضا حسن‌نژاد، محمدعلی کرباسی، عباس اسماعیلی، محمد امین مرادپور، محسن محمدی، منصور سروش، امیر رستمی علیا، مرتضی باقری، امیر حسین شکاری، محمد رسول صدیقی، محمد هادی حسن‌زاده، حامد غفاری، سید یحیی مجلسی، امیر حسین مظلومی‌پور، رضا خدمتی، مصطفی مرادی، حسین شیرشمسی، ابراهیم کامیاب، صادق صداقت، احمدرضا بهجتی، مهدی خادمی ۲۵ بازیکنی بودند که در ۱۸ هفته رقابت سخت تیم هلال‌احمر را همراهی کردند.

بعد از قهرمانی تیم نوجوانان هلال‌احمر در لیگ برتر استان فارس، جوانان هلال‌احمر نیز در دومین تجربه کشوری در گروه خود صدرنشین شدند و به مرحله دوم لیگ دسته اول جوانان کشور صعود کردند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. از شهید چمران پرسیدند: تعهد بهتر است یا تخصص؟
    گفت:می گویند تقوا از تخصص لازم تر است، آنرا می پذیرم،اما می گویم: آنکس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد، بی تقواست قابل توجه ورزشکاران و مسولین ورزش گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top