بستن

در چهل سالگی انقلاب همچنان ناپختگی داریم

هفت‌برکه – گریشنا: فرماندار گراش در جلسه شورای اداری زیر سوال بردن خدمات دولت‌های بعد از انقلاب را ضربه زدن به ریشه انقلاب دانست.

به گزارش هفت‌برکه سیزدهمین جلسه شورای اداری گراش در سال ۱۳۹۷ روز ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در سالن اجتماعات فرمانداری گراش برگزار شد. با تصویب انجمن کتابخانه‌های عمومی گراش، در جلسات شورای اداری پنج دقیقه معرفی کتاب انجام می‌شود در این جلسه حسن رهبر رییس اداره کتابخانه‌های عمومی دو کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران از شهید مرتضی مطهری و هنر شفاف اندیشیدن از رولف دوبلی با ترجمه عادل فردوسی‌پور از نشریه چشمه را معرفی کرد.

فرمانداری گراش: پخش فیلم علیه آیت‌الله هاشمی بدون مجوز بود

فرماندار گراش با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: «چهل نشان کمال است اما متاسفانه ما همچنان ناپختگی‌هایی را می‌بینیم. فرصت مغتنمی است تا بررسی کنیم چه عواملی باعث پیشرفت ما شده و چه عواملی باعث شکست ما و نارضایتی مردم شده است. در این مناسبت‌ها ما فقط نباید خدمات را بگوییم بلکه باید اگر ضعف‌هایی هم داشته‌ایم آن‌ها را در جمع دلسوزان بگوییم و این فلسفه سالگشت‌های انقلاب است.»

فرماندار گراش در برخی حرکات در قالب نشست‌های بصیرتی انتقاد کرد: «هدف دشمن القای این است که دین قدرت اداره جامعه را ندارد، کار ما این است که این تفکر را نقش بر آب کنیم اما مشاهده می‌کنیم که افرادی تحت عنوان نشست‌های بصیرتی کل خدمات دولت‌های بعد از انقلاب را زیر سوال می‌برند که این دولت‌ها انقلابی نبودند و در سال ۱۴۰۰ دولت اسلامی تشکیل می‌شود. این‌ها دارند به ریشه ضربه می‌زنند بر سر شاخه نشسته و بن می‌برند. یا همزمان با سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی فیلم غیرقانونی و بدون مجوز را در شهرستان پخش می‌کنند. اگر کسی مدعی است فتوای امام و رهبری را قبول دارد نباید این کار را بکند. فیلمی اگر مجوز گرفته است هم برای نمایش در شهرستان باید از اداره ارشاد شهرستان هم مجوز بگیرد این چه حمایتی از انقلاب است؟ با ساده‌لوحی در دام دشمن نیافتیم و فریب نخوریم.»

نماینده دولت در شهرستان گراش گفت: «ادارات از همان ابتدا گزارش‌های دقیق بدهند این کار از خدمات همین دولت است که علارغم همه هجمه‌ها کار کرده است. این خدمات مثلا ۱۰ میلیارد پروژه در بخش ارد افتتاح و کلنگ‌زنی شد که باید اطلاع‌رسانی شود.»

مدیران در فضای مجازی پاسخگو باشند

فرماندار گراش با تشکر از شهرداری و شورا به خاطر روز گراش گفت: «در مورد آذین‌بندی شهرداری اقدام خوبی نکرده است و شهر باید رنگ و بوی دهه فجر داشته باشد. این تذکر به معنی نادیده گرفتن خدمات شهرداری نیست و این چند ماه پروژه‌های خوبی در شهر در حال انجام است.»

یکی دیگر از تذکرات فرماندار به شهرداری، جلوگیری از ساخت و ساز در حریم شهر بود: «متولی حریم شهر، شهرداری و شورای شهر است و این طور نیست هر کسی سر خود یک منطقه را بسازد. شهردار محترم در مورد حریم سختگیری کنید تا بعد مشکل نداشته باشیم خارج از حریم هم جهاد سختگیری کند تا در آینده مشکل نداشته باشیم.»

فرودی از گردهمایی فرمانداران استان در گراش خبر داد: «برنامه‌های روز سه‌شنبه این هفته با حضور مدیران استان است. در دهه اول اسفندماه نشست فرمانداران استان را در مرکز شهرستان گراش خواهیم داشت.»

مدیر عالی شهرستان گراش خواهان پاسخگویی مدیران در فضای مجازی به سوالات و انتقادات شد: «بعضی از عزیزان در فضای مجازی هستند و پاسخگو هستند. به تقریب فضای مجازی ۵۰ درصد افکار عمومی را تحت تاثیر خود دارد و مدیران و روابط عمومی‌ها در گروه‌های مربوط به شهرستان حضور داشته باشند. در گروه‌های مجازی اخبار و اطلاعات را منتشر کنند و مدیران شهرستان پاسخگو باشند.»

افزایش بودجه شهرداری

خداشناس شهردار گراش یکی از چهار سخنران جلسه شورای اداری بود. شهردار خبر از افزایش بودجه شهرداری داد: «در سال ۹۷ بودجه درآمدی مصوب ۱۲.۴ بوده است که این بودجه با توجه به جمعیت و مساحت شهر، تعهداتی که داریم به نظر کم است. البته بودجه احتمالا تا پایان سال به۱۶ میلیارد برسد. سال ۹۸ بودجه ما ۱۸ میلیارد در نظر گرفته‌ایم که همان هم برای این شهر کم است. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این بودجه سهل‌الوصول است.»

شهردار بر انجام تعهدات شهرداری در شهرک‌ها تاکید کرد: «در شهرک‌های عظیمی، آزادگان و دیگر شهرک‌ها تعهداتی از سال‌های قبل به وجود آمده است و حداقل خواسته مردم زیرسازی و آسفالت است و باید انجام شود و سعی می‌کنیم تا پایان سال ۹۸ این کار انجام شود.»

شهردار گراش از تلاش برای دریافت ۵۶ میلیارد تومان از دولت خبر دارد: «با همت دانشکده علوم پزشکی ۵۶ میلیارد بدهی این دانشکده ثبت سامانه شده است و اگر در دیون گذاشته شود چند برابر بودجه شهرداری است و می‌توانیم همه تعهدات شهرداری را با آن انجام دهیم.»

در بخش پایانی شهردار پروژه‌های شهرداری در دهه فجر را مرور کرد: «پارک غدیر در ورودی مسکن مهر سه‌شنبه شب افتتاح می‌شود.این پارک به مساحت چهار هزار متر خیر ساز است و تجهیزات توسط شهرداری تامین شده است. سنگ‌فرش بام گراش در کلات به طول ۴۵۰ انجام شده است. آسفالت بلوار حافظ انجام شده است در بلوار آزادی زیرسازی انجام شده و تا ده روز دیگر آسفالت می‌شود. در بلوار خدیجه کبری فقط میدان باقی‌مانده است. پارک کوهپایه به صورت یک محل تفرجگاهی در دورکلات ساخته می‌شود. اگر میراث همکاری کند آبشار کلات هم انجام می‌شود.»

شهرداری در بحث افزایش بودجه به افزایش تعهدات و بدهی شهرداری نیز اشاره کرد: «در این چند ماه شهرداری بیش از ۱۰ میلیارد  قرارداد بسته است. برای ما بدهکاری رسم و افتخار یک مدیر است. و بدهی‌ها باعث می‌شود شهرداری بیشتر کار کند.»

آمادگی برای زلزله و ملخ

جمشیدی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گراش در گزارشی از عملکرد بنیاد مسکن گفت: «۱۰۵ فقره وام ساخت و ۴۵ فقره وام قرض‌الحسنه داده شده است و ۱۱ طرح هادی روستایی اجرا شده است و در حال حاضر هیچ روستایی نداریم که کد پروژه نداشته باشد.»

با توجه به زلزله‌های کوچک گفت: «اعتبارات خوبی برای بهسازی روستایی با کارمزد ۵ درصد وجود دارد و امیدواریم با همکاری شوراها خانه کم‌دوام در برابر زلزله نداشته باشیم.»

جوکار مدیر جهاد کشاورزی از نحوه برنامه‌ریزی افتتاح‌های دهه فجر گله کرد: طرح ۴.۲ میلیارد تومانی در چند دقیقه افتتاح می‌شود و خیلی راحت از آن گذشته می‌شود. باید به بخش کشاورزی که نان‌آور کشور است توجه بیشتری شود.

جوکار یک بار دیگر در مورد افزایش باغ‌شهرها هشدار داد: «در بحث امور اراضی شهرستان گراش در تغییر کاربری اولین شهرستان در استان است شهرستان را به یک باغ شهر بزرگ تبدیل کرده‌ایم و آفاتی به باغ‌ها زده می‌شود که به علت دیوار داشتن باغ شهرها نمی‌توانیم جلوگیری کنیم. در این مورد فرمانداری و شورای تامین باید وارد شوند. ما در این مورد نمی‌توانیم به مردم چه بگوییم. گاهی در یک محل دو حکم جداگانه داده می‌شود که ذهنیت مردم را مخدوش می‌کند.»

محسنی رییس جمعیت هلال‌احمر گراش نیز با اعلام اماده‌باش نیروهای امدادی گفت: «درخواست‌هایی برای توزیع چادر بوده که در این شرایط درست نیست. گاهی چادر توزیع شده است اما زلزله در نقطه دیگری رخ داده است. بهترین کار در این حالت آرامش دادن به مردم و آماده کرده آن‌ها با توصیه‌های امدادی است.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

6 نظر

  1. بنام پروردگار
    تبریک ایام دهه فجر
    گرامی باد یاد شهیدان عزیز

    آتش به اختیار که میگن یعنی همین دیگه!!
    قرار نیست قانون برای همه عزیز باشه!!!! رعایت قانون برای افراد آگاه و آزادمنش خوبه، اما یه عده نونشون در پشت کردن به قانونه. بعضیها برای این کارها آموزش دیدن .
    آخه وقتی( فرزندان ، نوه ها و….)ی افرادِ حاضر در تظاهرات معروف جاوید شاه در زمان پهلوی ملعون در گراش، الان خییییییلی انقلابی و حتی انقلابی تر از انقلابیون اصیل میشن، نتیجه اش همین رفتارهای آتش به اختیاره دیگه . هییییییچ جای تعجبی نداره. عاااااامو ول معطلیم، قانون چارک چند؟؟!!!!! گریز از قانون برای این افراد تنبیه که نداره هیچ، تازه پاداش هم داره…. کجاشو دیدی؟؟!!!
    ولی خداییش از این که آقای فرماندار این حرف را زدن جای تشکر را داره . من که الان تو کشی ام از این جراتشون خوشم اومد. مرحبا آفرین، ادامه بدین خداکریمه.

    یک دریانورد

  2. کتابی‌که‌معرفی‌کردین‌چن‌نفرتون‌اونو‌خوندین‌؟!وآیا‌واقعاََ‌شفاف‌می‌اندیشین؟!!!یا‌اینم‌به‌شعارهاتون‌دارین‌اضافه‌میکنن؟شفاف‌عمل‌هم‌میکنین؟؟؟

  3. شما اول برید یه ماهواره درست بسازید و پرتاب کنید.
    هر چی میفرستید به فضا که کله پا میشه…
    حیف این همه پول…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top