بستن

یوسف نورافکن پنجمین بخشدار ارد شد

هفت برکه(گریشنا): سید هاشم سجادی بعد از سه سال حضور در بخشداری  ارد جای خود را به یوسف نورافکن داد.

به گزارش هفت برکه مراسم تودیع و معارفه بخشدار ارد با حضور مدیرکل سیاسی استانداری فارس، فرماندار گراش و مدیران شهرستان گراش و بخش ارد امروز ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در ارد برگزار شد.

بخشدار جدید ارد بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت در بخشداری و فرمانداری گراش را دارد و آخرین سمت او کارشناس مسئول برنامه‌ریزی فرمانداری بود. یوسف نورافکن متولد ۱۳۵۴ فیروزآباد و ساکن گراش است. مهندس نورافکن دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران است و سابقه سرپرستی اداره راه و شهرسازی گراش نیز در کارنامه او دیده می‌شود.

استوار میمندی: با اعداد و ارقام گزارش بدهید

ابراهیم استوار میمندی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس در جلسه تودیع و معارفه بخشدار ارد گفت: «نظام جمهوری اسلامی تنها نظامی است که مستقل روی پای خود ایستاده و حیثیت خود دفاع می‌کند، از صبح روز انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ تا به امروز دشمنان نظام برای این که بتواند آسیبی به این نظام و انتقلاب وارد کنند از جنگ و ترور گرفته تا کودتا، زدن هواپیمای مسافربری، دکل نفتی و هزاران کار دیگری کردند تا از پیشرفت نظام ما پیشگیری کنند، نظامی که مستقل است و الگوی کشورهای دیگر است.»

میمندی در اشاره به پیشرفت کشور در سال‌هاب بعد از انقلاب افزود: «ما اگر مقایسه‌ای بین این۴۰ سال و ما قبل آن داشته باشیم می‌بینیم که علارغم همه محدودیت‌ها پیشرفت خیلی چشمگیر است. چند روستا در شهرستان لارستان برق داشت؟ خنج و گراش که امروز شهرستان هستند از پیشرفت‌های همین نظام است. امروز همین لارستانی که تبدیل شده است به چند شهرستان دانشگاه علوم پزشکی داریم، امکانات پزشکی پیشرفته داریم و همه این از برکات نظام است.»

مدیرکل سیاسی استانداری گراش از ضرورت گزارش دادن به مردم گفت: «شما مدیران ناظران بر این دولت هستید که باید با برنامه حرکت کنیم تا بتوانیم زمانی که می‌خواهیم تودیع شویم برنامه گذشته و آینده را ارائه دهیم و کلی گویی نداشته باشیم و اعداد و ارقام ارائه دهیم که ارد ابتدا چطور بود و الان چه پیشرفتی داشته است. نیازها را شناسایی و در راستای برطرف کردن نیازها گام بردارید.»

فرودی: ارد به یک مهندس عمران نیاز داشت

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش در معارفه بخشدار جدید ارد با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:«ما در این مدت شاهد برکات زیادی در حوزه‌های مختلف بودیم، انقلابی که در سال ۵۷ با همت امام راحل عظیم شان شروع شد و دوران شکوفایی و بالندگی خود را می‌گذراند. یکی از نقشه‌های دشمنان این نظام و انقلاب و اسلام این است که این تفکر مسموم و خطرناک که این انقلاب برآمده از دین و اسلام توانایی مقابله با جامعه را ندارد و مرتب سیاه‌نمایی می‌کنند اما از آن طرف برکاتی که در حوزه‌های مختلف برای این ملت و کشور اتفاق می‌افتد را انکار می‌کنند. یکی از برکات انقلاب آزادی است، حق سرنوشت مردم بر خودشان است که شاهد هستیم که از ابتدای انقلاب تا کنون تقریبا سالی یک انتخابات داریم که همه ارکان نظام از یک شورا در یک روستای کوچک تا مقام رهبری به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم اتفاق می‌افتد و این از برکات انقلاب ما است.»

فرودی با بیان کارهای انجام شده در طول سال‌های بعد از انقلاب افزود: «امروز نظام ما یکی از نظام‌هایی است که دارای استقلال سیاسی است. در حوزه اقتصادی می‌بینیم که چه پیشرفت‌هایی کلانی در آیتم‌های مختلف اتفاق می‌افتد، در حوزه علم و فناوری یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم، در حوزه تولید گندم خودکفا شدیم، در حوزه راه می‌بینیم که قبل از انقلاب یک وجب بزرگ راه نداشتیم و کل راه‌های شهرستان گراش ۱۲ کیلیومتر بوده که امروز بالغ بر ۲۰۰ کیلیومتر راه‌های مختلف روستایی در دست اقدام و اتمام است. در حوزه گاز ابتدای انقلاب در کل استان فارس فقط یک روستا داشتیم که شامل گاز بود اما امروز تا شش ماه آینده هیچ نقطه‌ای از شهرستان گراش فاقد گاز نخواهد بود، در همه روستاها حتی دور افتاده‌ترین روستاها گازرسانی در دست اقدام است.»

فرماندار شهرستان گراش ضمن تشکر از زحمات بخشدار سابق ارد در ادامه اظهار داشت: «بخشدار سابق ارد، اقای سجادی قدم‌های بزرگی در راستای توسعه بخش ارد داشته است، این پست‌ها و مسئولیت‌ها ماندگار نیستند و هر کس به نوبه خود می‌رود و فرد جدیدی جایگزین می‌شود. از آقای سجادی بابت این سه سال تشکر داریم که با حمایت‌های ما توانستند کارهای زیادی را برای شهر ارد انجام دهند. بحث توسعه متوازن از مسائلی است که به آن توجه زیادی داریم و هیچ فرقی بین روستاها و مناطق نمی‌گذاریم. آقای سجادی شخصیت مردم‌داری و سماجت در پیگیری کارها داشتند که امیدوارم هر کجا هستند در پناه حق باشند.»

اصغر فرودی در معرفی بخشدار جدید ارد گفت: «مهندس نورافکن یکی از نیروهای با تجربه و خبره در فرمانداری بودند که هم تجربه، تخصص، سابقه ۲۰ ساله در حوزه کارهای وزرات کشور دارند و تخصص فنی و مهندسی دارند که برای ما مهم است. بخش ارد نیاز به کارهای عمرانی زیادی دارد که می‌توانیم از تخصص ایشان استفاده کنیم.»

فرماندار گراش در توصیه‌هایی به بخشدار ارد گفت: «چند نکته به بخشدار ارد پیشنهاد می‌کنم نکته اول بحث درستکاری و تقوا، مردم داری، توجه به ارزش‌های نظام، توجه به اصول دولت تدبیر و امید است که برای همه ما باید توجه داشته باشیم که مسئولین ما به درجات بیشتر. من انتظار دارم روزی که مراسم تودیع بخشدار جدید است علاوه بر این گزارش خدمات دولت گزارشی هم از میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال را به ما بدهد. یکی از برنامه‌هایی که برای بخش ارد در نظر داریم بخش ناحیه صنعتی است که باید مد نظر بخشدار هم باشد تا مردم راحت‌تر بتوانند سرمایه‌گذاری کنند. نباید به مسائل فرعی و غیر ضروری مشغول شد و باید دنبال مسائل کلان شهرستان باشیم.»

تشکر از مردم ارد

حجت الاسلام علوی، امام جمعه ارد با اشاره به خصوصیات بازر یک مسئول گفت: «داشتن صداقت، سعه، حفظ امانت از ویژگی‌های مهمی است که یک مسئول باید داشته باشد. به مردم وعده‌ای ندهید که عملی نشود، وعده یک دین است که باید به آن عمل شود.»

سیدهاشم سجادی در گفتگو با گریشنا با تشکر از مردم ارد گفت: «خوشحالم که حدود ۴۰ ماه در خدمت اهالی ولایی ارد بودم. ضمن تقاضای حلالیت از تمامی اهالی محترم، از روسای محترم ادارات شهرستان گراش و بخش ارد تشکر می‌کنم. با همکاری ادارات به ویژه فرمانداری، آموزش و پرورش،بهداشت و درمان، برق، آب، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانانخدماتی انجام پذیرفت که امیدوارم مورد رضای خالق و مخلوق قرار گیرد. جا دارد از شورای اسلامی روستا و شهر، دهیاران و خیرین محترم اردی ، خبرنگاران و سایت‌های فضای مجازی نیز تشکر کنم.»

۸ سال، پنج بخشدار

از سال ۱۳۸۹ که ارد به بخش ارتقا پیدا کرد اسید هاشم سجادی طولانی‌ترین مدت بخشداری را در ارد داشت. سال ۱۳۸۹ محسن جازک نخستین کسی بود که سمت بخشداری ارد را بر عهده گرفت. جازک کمتر از هفت‌ ماه بخشدار ارد بود و در حال حاضر نیز کارمند فرمانداری گراش است. امین نظام‌پور دومین بخشدار ارد بود که حدود سه سال در این پست ماند.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ وحید صالحی کارمند بخشداری شهرستان اقلید به عنوان سومین بخشدار ارد معرفی شد. صالحی حدود ۱۶ ماه خدمت در ارد خدمت کرد و سپس به اقلید بازگشت. از سوم آبان‌ماه ۱۳۹۴ سید هاشم سجادی چهارمین بخشدار بخش ارد شد، سجادی که اهل مهر است امروز نهم بهمن ماه ۹۷ بعد از گذراندن ۴۰ ماه جای خود را به یوسف نوافکن می‌دهد. مشخص نیست سجادی پس از بخشداری ارد به کجا خواهد رفت.

تاسیس شهرداری ارد و افتتاخ گازرسانی به این شهر مهمترین رخدادهای دوره خدمت سجادی در ارد بود.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

5 نظر

  1. با سلام .با اینکه ۸سال از بخش شدن ارد می گذرد ولی دهستان فداغ با داشتن روستاهای خلیلی و حسین اباد و بشیر اباد و لب اشکن و کنگ و ریشه و محمد زینا و حیدر اباد و پشت پری و روستای تازه تاسیس فاریاب و تنگ خور هنوز هیچ کاری برای ارتقا این دهستان نشده هست و همش قول و وعده های نماینده و فرماندار .این دهستان با جمعیت ۱۳هزار نفری با روستاهاش لیاقت بخش شدن را دارد و الان می بینیم مثلا گراشی ها از شهرستان شدن اوز حمایت می کنند شما اول به دهستان ها خودتون که لیاقت به بخش و شهر دارند را برسین بخش ها و شهرها دیگر پیشکش تان باشه.دهستان فداغ همیشه هوای گراشی ها را داشته چه زمانی که می خواستند به بیرم ملحق بشوند اعتراض کردند و چه در زمان ارتقا گراش .شاید یادتان نباشد که زمانی می خواستند که فداغ را به بیرم الحاق کنند و با رفتن به تهران جلو اینکار را گرفتیم و الان نیز خواسته زیادی در خواست نمی کنیم الان فداغ با توابعش از بخش ارد و چاهورز لامرد و محمله خنج هم جمعیت و هم وسعتش بیشتر هست و در آینده نزدیک این مرکز از طریق جاده حسین اباد به لامرد و خنج وصل خواهد شد که مورد تاکید نماینده لامرد علوی هست و از نظر جاده نیز خیلی موقعیت خوبی دارد .

  2. با سلام
    اقای سجادی بخشدار سابق ارد هم ادم خوبی بود انشاالله هرکجا تشریف میبرن خداوند پشت و پناهش باشه و همچنین بخشدار جدید اقای نور افکن انشاالله در سایه وحدت و همدلی مردم شاهد پیشرفت روز افزون بخش ارد باشیم و خدمت برادر محترم فداغی باید عرض کنم انشاالله که هر چه سریعتر شما با وحدت به خواسته بر حق خودتون برسید چون پیشرفت حق مسلم هر روستا یا شهر هست به امید روزی که شاهد پیشرفت کل منطقه باشیم البته به دور از تبعیض قومیتی

  3. برادر یاخواهرفداغی کاملا حق باشماست فراغ واقعا حقش بخش شدن است انشالله که هرچه زودتر به حق خودتون برسیدمامردم گراش هم شما فداغ یهای عزیزرادوست داریم و احترام خاصی برای شما قائل هستیم وشماراازخودمون میدانیم انشالله بادرایت وپشتکارمسولین شهرستان و همکاری شما مردم خوب فراغ وبزرگان فداغ امسال همزمان با دهه مبارک فجر بخش فداغ تشکیل بشه و شهرستان گراش دارای سه بخش بشودانشالله چون فداغ واقعا استحقاق بخش شدن دارد دولت محترم هم عنایت ویژه کنندوارزوی مردم فداغ و همچنین آرزوی قلبی ما مردم گراش هم است که فداغ بخش بشودواوزهم شهرستان به یاری خداوند بزرگ وما هم مردم قدرشناسی نسبت به شما مردم فداغ هستیم وازمسولیین محترم شهرستان واستان میخواهیم که هرچه سریعتراین امرمحقق شود وگراش با سه بخش مرکزی واردوفداغ در استان فارس بدرخشدوپیشرفت کند و همه درکنارهم گراشی واردی وفداغی شهرستانی ابادبسازیم انشالله تعالی

  4. سلام بر فداغ و فداغی
    شک کنید قاطبه مردم گراش خواهان ارتقا فداغ هستند و اضافه شدن یک بخش، امتیاز و منفعت برای شهرستان ما خواهد بود فداغ بخش بشود چه از ما کم خواهد شد؟؟ مشکل عدم ارتقا اوز و فداغ از جای دیگری آب می خورد ریشه در عدم میل باطنی یک شخص ل ا ر ی و عدم پیگیری جدی او در تهران است اسم نمی برم خودتون بهتر میدونید کی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top