بستن

چهار برنده از گراش در جشنواره گریش‌بانگ

هفت‌برکه – گریشنا: آیین اختتامیه نخستین جشنواره دوبله و تولیدات رادیویی «گریش‌بانگ» شهرستان گراش با اعلام نفرات برتر هر بخش برگزار شد.

به گزارش هفت‌برکه، دیروز پنجشنبه چهارم بهمن‌ماه ۹۷، ساعت ۲۰، نخستین جشنواره دوبله و تولیدات رادیویی «گریش‌بانگ» با حضور امید امیدبخش، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ مهدی آیینه‌افروز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش؛ و با حضور مهمانان ویژه صادق رحمانی، مدیر رادیو سراسری فرهنگ، و مسعود عابدین‌نژاد، قائم مقام رادیو فرهنگ، و با حضور شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان به هنر دوبله و گویندگی در سینما فرهنگ گراش برگزار شد. این جشنواره در گستره‌ی شهرستان‌های جنوب فارس، شامل گراش، لارستان، خنج، لامرد و مهر،  قیر و کارزین و جهرم برگزار می‌شد. (خبر در گریشنا)

صبح همان روز، مراسم با سه کارگاه آموزشی اصول و قواعد تولید محتوا در رادیو با تدریس میلاد نورانی ساعت ۸:۳۰ صبح، تنفس دیافراگمی و بیان صدا در دوبله با تدریس اشکان صادقی، دوبلور و مدرس دوبلاژ ساعت ۱۰ صبح و درام رادیویی از متن تا اجرا با تدریس مسعود عابدین‌نژاد، قائم مقام رادیو سراسری فرهنگ ساعت ۱۲ در نگارخانه سینما فرهنگ با حضور پرشور علاقمندان برگزار شد. (گزارش تصویری)

بعد از اقامه نماز و صرف ناهار، مراسم با پخش تعدادی از آثار رسیده ادامه یافت. این جشنواره با برگزاری اختتامیه در ساعت ۲۰ با اعلام نفرات برتر هر سه بخش گویندگی، دوبله و پادکست به پایان رسید.

در بخش پادکست، علی شفاعت‌پناهی از رادیو اینترنتی جهرم به مقام اول؛ محسن امانت از لار به مقام دوم؛ و میترا دیانت از گراش به مقام سوم دست یافتند.

در بخش گویندگی، زهرا فتوحی از گراش، مهسا نارکی از لار و هوشنگ جمشیدی از گراش به ترتیب مقام‌های اول تا سوم جشنواره را کسب کردند.

در بخش دوبله، فریده حسینی از خنج مقام اول، صدف سرخی از گراش مقام دوم، و احسان طاهرزاده از شهرستان مهر مقام سوم این جشنواره را از آن خود کردند.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۵۰۰هزار تومان جایزه نفر اول؛ دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰۰هزار تومان جایزه نفر دوم؛ و دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰۰هزار تومان جایزه نفر سوم در هر سه بخش دوبله و گویندگی بود که از سوی جشنواره به نفرات برگزیده اهدا شد.

محسن امانت نفر دوم بخش پادکست و مهسا نارکی نفر دوم بخش گویندگی به دلیل عدم حضور در مراسم اختتامیه، تنها دیپلم افتخار این جشنواره را دریافت کردند.

امیدبخش: جشنواره کل گراش زبانزد ملی دارد

امید امیدبخش، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به دیگر برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در شهرستان گراش گفت :«من معتقدم هر رویداد هنری خیلی موقعیت زمان و مکان را نمی‌شناسد و شاید در شهرستانی مثل گراش که از لحاظ موقعیت جغرافیایی از خیلی از شهرستان‌های استان فارس محروم‌تر است اما رویدادهایی اتفاق افتاده است که زبان زد ملی دارد از جمله جشنواره کل گراش که مستحضر هستید عمری از آن گذشته است و عزیزانی که دست‌اندرکار این رویداد هستند چندسالی است که با حضور شخصیت‌های مطرح فیلمساز در شهرستان گراش برگزار می‌شود. از این بابت خوشحالم و همیشه در بحث‌ها و جلسات کلان استانی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود همیشه مشتاقم از طرف شما عزیزان بگویم که رویداد کل گراش یکی از رویدادهای مهم فیلم فیلمسازی است و حضور افرادی مجید برزگر و مهدی نادری و خیلی از شخصیت‌های دیگر که به این شهرستان آمدند و امسال هم به خوبی برگزار خواهد شد و من به نمایندگی از همه شما عزیزان سعی می‌کنم در هر جا که نامی برده شد به خوبی از آن یاد کنم.»

امیدبخش در پایان افزود: «جشنواره دوبله که شاید برای اولین بار است که جشنواره‌ای با رویکرد دوبله و گویندگی برگزار می‌شود ولی من به شخصه سعی کردم که تعهد خود را به این رویداد به واسطه سابقه شهرستان گراش در مسائل فرهنگی نقش خودم را هر چند ناچیز ایفا کنم و امیدوارم چنین رویدادهایی روز به روز بیشتر شود. ای کاش مسئولین فرهنگی ما به برنامه‌های فرهنگی بهای بیشتری بدهند.»

مسعود عابدین‌نژاد، قائم مقام رادیو فرهنگ؛ اشکان صادقی، دوبلور و مدرس دوبلاژ؛ و میلاد نورانی، مجری صدا و سیمای خراسان رضوی، هیات داوران نخستین جشنواره دوبله و تولیدات رادیویی گراش بودند.

مسعود عابدین‌نژاد به نمایندگی از هیات داوران، دقایقی را به سخنرانی پرداخت و با اشاره به نحوه داوری افزود: «ما در بخش داوری از فاکتورهایی مثل سمپاتی، تونالیته صدا، بیان، لحن، حس؛ و در بخش پادکست نیز انسجام اثر، بازی، اجرا و حس کار را مد نظر قرار دادیم.»

رستم‌پور: هدف ما رونمایی کردن از این اشتیاق و استعدادهاست

محمد رستم‌پور دبیر نخستین جشنواره دوبله و تولیدات رادیویی گراش با اشاره به استقبال بی نظر شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: «وقتی اولین دوره‌ی دوبله و گویندگی را با حضور استاد عزیز، کیوان عسکری، در آموزشگاه هنرهای نمایشی هفت‌برکه در گراش راه انداختیم، انتظار استقبال اینچنینی نداشتیم. اما امشب جشن پایان‌دوره‌ی دومین گروه از هنرجویان این کلاس‌ها را برگزار می‌کنیم.  وقتی که جرقه‌ی برگزاری اولین جشنواره دوبله و تولیدات رادیویی گریش‌بانگ به ذهنمان خطور کرد، هم، انتظار استقبال اینچنینی نداشتیم. اما تعداد آثار رسیده و پذیرفته‌شده در جشنواره، گویای خیلی چیزهاست. و باز وقتی برای کارگاه‌های فشرده‌ی امروز صبح ثبت‌نام می‌کردیم، و این اختتامیه را همزمان با فوتبال تیم ملی برگزار کردیم، فکر نمی‌کردیم با حضور گرم این هنرمندان و هنرجویان طرف باشیم.»

رستم‌پور درباره‌ی سطح کیفی آثار رسیده به جشنواره افزود: «در این خصوص باید اساتید من در هیات داوران و گزینش نظر بدهند، اما من به عنوان دبیر نخستین جشنواره گریش‌بانگ، این استقبال را نشانه‌ی روشنی از استعداد و شور و شوق مردم شهرستان‌های جنوب استان فارس در مورد هنرهای رادیویی می‌بینم. اولین هدف جشنواره گریش‌بانگ نیز همین بوده است: رونمایی کردن از این اشتیاق و استعدادها. اما ما سعی کردیم در این جشنواره به اهداف دیگر نیز نظر داشته باشیم، از جمله جهت دادن به این استعداد و اشتیاق؛ عرضه‌ی آثار این هنرمندان و هنرجویان؛ و برقراری ارتباط بین آنها.امیدوارم این نقاط روشن در کارنامه‌ی نخستین جشنواره‌ی گریش‌بانگ، کاستی‌های ما را در برگزاری جشنواره جبران کند.»

 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top