بستن

شروعی دوباره برای جهاد دانشگاهی در گراش

هفت‌برکه – گریشنا: با راه‌اندازی جهاد دانشگاهی در گراش، این ارگان مسئولیت برگزاری امتحان استخدامی دستگاه‌های اجرایی، برگزاری دوره برای نیروهای مسلح (طرح حکمت) و برگزاری کلاس‌های زعفران با تدریس استاد فرهنگ‌دوست را بر عهده می‌گیرد.

جهاد دانشگاهی گراش با انتشار اطلاعیه‌ای که به صورت سراسری منتشر شده است، از ثبت‌نام برای شرکت در ششمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد. علاقه‌مندان برای شرکت در این آزمون از ۳۰ دی‌ماه تا ۹ بهمن‌ماه فرصت ثبت‌نام دارند. این آزمون ۱۷ اسفندماه برگزار می‌شود.

در متن این اطلاعیه آمده است: به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۷در اجرای ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی و با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور، ثبت نام ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور برای جذب در ۲۰ دستگاه اجرایی برگزار می‌شود و سهم شهرستان گراش در این آزمون ۵ نفر است. (خبر در گریشنا)

این سومین باری است که مرکزی به نام جهاد دانشگاهی در گراش راه‌اندازی می‌شود. بار نخست سال ۱۳۹۱ همزمان با سفر رییس جهاد دانشگاهی و برنامه‌ریزی برای احداث مرکز درمان ناباروری، خبر تاسیس مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی منتشر شد. (خبر در گریشنا) با به سرانجام نرسیدن این کار، مرکز آموزش جهاد دانشگاهی با مساعدت مسجد صاحب‌الزمان(عج) فعالیت خود را آغاز کرد، اما این مرکز نیز مدتی کوتاهی فعالیت داشت.

مرکز جدید جهاد دانشگاهی گراش در محل دبیرستان ابدی جایگزین نمایندگی دانشگاه شیراز در گراش شده است. این مرکز این بار با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فعالیت می‌کند. این مرکز در دهه فجر به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

عابدی که پیگیر راه‌اندازی جهاد دانشگاهی گراش است، در مورد فعالیت‌های این مرکز در دوره جدید می‌گوید: «جهاد دانشگاهی اقدام به برگزاری دوره جهت نیروهای مسلح تحت عنوان طرح حکمت می‌کند. در این طرح نیروهای مسلح و کلیه اعضای خانواده می‌توانند بدون پرداخت شهریه مستقیم به جهاد دانشگاهی در دوره‌های آموزشی شرکت کنند. هر عضو نیروهای مسلح در هر سال سه میلیون تومان بن آموزشی دارد که اگر استفاده نکند سوخت خواهد شد.»

برگزاری کلاس کاشت زعفران با تدریس استاد فرهنگ‌دوست دیگر دوره آموزشی است که جهاد دانشگاهی گراش درصدد برگزاری آن است.

عابدی در مورد این دوره می‌گوید: «ما شدیم مجری طرح برگزاری کلاس‌های زعفران. استاد فرهنگ‌دوست اولین نفری هستند که کاشت زعفران در خانه را در کشور معرفی و در این زمینه فعالیت کردند.در این دوره آموزشی مباحث کاشت، داشت، برداشت و فناوری محصول، بسته‌بندی محصول، برگردان پیاز به خاک آموزش داده می‌شود. برای شرکت در این دوره ما متقاضیانی از اوز، داراب، بستک، لار و گراش و دیگر شهرهای منطقه داشتیم.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

6 نظر

  1. سلام
    چند نکته یادآور بشم که این جهاد دانشگاهی هنوز که هنوز هم است زیر نظر لار است و با توجه به راه اندازی تمام نیروهای مورد استفاده در جهاد دانشگاهی غیر بومی هستند (لاری هستند )

    مسئولی که به اصطلاح مجوز گرفتی باید بری یک لاری بیاری راس کار باشه توی گراش ؟

    آقای عابدی فقط ۲۲ سال سن دارند و نه سربازی رفته اند و نه مدرک دارند.

    زشت نیست برای گراش یه جوان لاری بی تجربه ریاست جهاد دانشگاهی گراش باشد ؟

  2. اقای عابدی ۳۰ ساله هستند و با تجربه و ارتباط خوبی هم با حراست و بازرسی های ادارات کل دارند نیروی موثر در جابجایها

  3. واقعا زشته که یک لاری رئیس جهاددانشگاهی باشه وزیرنظرلارباشه فقط پس اسمش به نام گراشه وبه کام لارواقعا عجب مسئولینی داریم خدا به خیرکنه

  4. گراش نه شرکتی و نه کارخانه ای .خدا وکیلی شهرستانی به این محرومی هست .بعدش لاری ها هیچوقت خوبی گراش نمیخان و اصن همیشه دنبال فریب هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top