بستن

دومین سمن گراش مجوز گرفت: خیریه عُنَیبَه

هفت برکه (گریشنا): انجمن خیریه‌ عنیبه به عنوان دومین سمن گراش مجوز ثبت گرفت و  چهار سمن دیگر نیز در نوبت ثبت هستند. 

به گزارش هفت‌برکه، طاهره فروزش، دبیر هیات نظارت بر تاسیس و فعالیت سمن‌ها در فرمانداری گراش، با تایید ثبت دومین انجمن مردم‌نهاد گفت: «انجمن خیریه‌ی عنیبه در تاریخ یکم آبان ۹۶ اولین درخواست خود را برای ثبت شدن ارائه داد. علی‌اکبر فروزش رئیس هیات مدیره و عبدالکریم جعفری مدیر عامل این انجمن هستند.»

او در ادامه با اشاره به حوزه‌ی فعالیت این مرکز خیریه‌ گفت: «جمع‌آوری کمک از خیرین و شناسایی نیازمندان واقعی و توزیع کمک بین نیازمندان با هدف ایجاد پل ارتباطی قوی بین نیازمندان و خیرین جهت رفع نیاز مستمندان جامعه در زمینه‌های جهیزیه، درمان، معیشت، فرهنگی، تحصیلی و … از جمله فعالیت‌هایی است که این انجمن دنبال خواهد کرد.»

فروزش با بیان این که سه موسسه‌ی خیریه‌ی و یک انجمن دیگر در حال طی کردن مراحل برای گرفتن مجوز هستند، می‌گوید: «خانم متین با پیگیری گرفتن مجوز شعبه مجمع خیرین سلامت به دنبال مستقل کردن این مجمع کشوری است. سعید عالمی نیز درخواست گرفتن مجوز موسسه‌ی خیریه‌ی بیمارستان امام علی(ع) گراش را دارد. کسب مجوز موسسه‌ی نیک‌اندیشان گلستان گراش را آقای رضایی دنبال می‌کند و برای طی کردن مراحل ثبت انجمن روانشناسی نیز حمید محمود‌زاده پیگیر است.»

کریم جعفری، مدیر عامل مرکز عنیبه‌ی گراش، در یک گفت‌وگوی تلفنی می‌گوید: «مرکز عنیبه دارای مجوز از کمیته امداد هم است. سرفصل خدمات‌رسانی هر دو مرکز یکی است. دادن وام قرض‌الحسنه، جهیزیه، کمک به ایتام و خانواده‌ی بی‌سرپرست یا کم درآمد، بیماران لاعلاج و دانش‌آموزان بی‌بضاعت و … این دو مرکز در حال حاضر یک جا و در کوچه‌ی شهید فروزان، ساختمان مسجد ولی عصر(عج) مستقر است.»

جعفری با بیان این که نزدیک به ۷۰۰ خانوار در سطح منطقه زیر نظر این مرکز خیریه‌ هستند، توضیح می‌دهد: «از این تعداد ۲۰۰ خانوار دارای فرزندان یتیم هستند. اما نحوه‌ی کمک‌رسانی به این افراد فرق دارد. به خانوارهای بی‌بضاعتی که در گراش زندگی می‌کنند کمک‌ها بیشتر به صورت سبد کالا از قبیل توزیع برنج، مرغ، نان، پتو، بخاری و… تعلق می‌گیرد و  خانوار‌های بی‌بضاعتی که در سطح منطقه تحت پوشش هستند به صورت نقدی مبلغی به حسابشان واریز می‌شود.»

او با این توضیح صحبت‌هایش را تکمیل کرد و گفت: «درصورتی که خانواده‌‌های بی‌بضاعت سطح گراش به دلایلی مثل قادر به پرداخت نبودن قبض آب و برق، تعمیرات یخچال و مشکلات روزانه دیگر نیازمند دریافت پول نقدی بودند، تقاضای خود را در مرکز مطرح می‌کنند و کمک‌های نقدی دریافت می‌کنند.»

نخستین سازمان مردم‌نهاد ثبت شده‌ی شهرستان گراش، انجمن حفظ و احیای آثار تاریخی گراش معروف به ایکوموس است که در حوزه میراث فرهنگی فعالیت می‌کند.

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. درود بر همان

    با سلام و عرض خداقوت و خسته نباشید به موسسین و خیرین و دست اندرکاران این عمل نیک و پسندیده که رضای خداو خلق خدا را کسب میکنند.گراش از دیرباز خیّرپرور و مهد بزرگان و نیک اندیشان بوده و خواهد بود.خداوند بهشت برین نثار روح بزرگ و طیبه مرحوم مغفور جنت مکان حاج شیخ احمد انصاری کند.این خاندان پاک و اصیل زاده,همگی دست در نیکوکاری داشته و دارند و سرمشق دیگر خیرین عزیز گراش و منطقه هستند.قدمهایتان استوار,راهتان پررهرو باد.احسنت

  2. باتشکر از همه عزیزان خدمت گذار
    فقط دقت بفرمایید بنده متوجه شدم خیلی افراد و خانواده ها ضعیف .و نیازمند به گراش کوچ نموده اند و با اجاره کردن منزل بدنبال کمک های خیرین هستند .بنده در چندین مورد که از داراب با خانواده به گراش کوچ کرده اند متوجه شدم خانه ای اجاره میکنند و معضل شهر میشوند
    خواهشمندم دقت بفر مایید فقط به خانواده های بومی کمک کنید. تا موجب کوچ سیل فقرای شهر ها به گراش نباشیم که چوب ان بعدا میخوریم
    ممنون

  3. سلام
    این مسئله اینقد مهم نیست که تو گریشنا مطرح بشه
    به نظرم فرمانداری کار خودش رو خیلی بزرگ جلوه میده
    چون کوچیکترین خبر فرمانداری در گریشنا درج میشه

    1. یکی از اولویت‌های خبری گریشنا حمایت از سمن‌ها، فعالیت مردمی و امور عام‌المنفعه است به همین دلیل این خبر هر چند از فرمانداری ارسال نشده بود با پیگیری خبرنگار گریشنا تکمیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top