بستن

اورژانس فداغ ساخته می‌شود: ساختمان از فداغی‌ها، آمبولانس از دولت

هفت برکه(گراش): در تکمیل نبض سلامت شهرستان گراش؛ کلنگ ساخت اورژانس ۱۱۵ فداغ به زمین خورد.

به گزارش حجت عابدی،کلنگ ساخت سومین پایگاه اورژانس ۱۱۵ گراش در دهستان فداغ از توابع بخش مرکزی این شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس و معاونین دانشکده علوم پزشکی و برخی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان به زمین زده شد.

پایگاه اورژانس ۱۱۵ دهستان فداغ در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و ۱۲۰ متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان توسط نیکوکار سلامت،فاضل القطری فداغی ساکن قطر ساخته خواهد شد. اعتبار اولیه این پروژه ۱۲۰ میلیون تومان است.

آمبولانس این مرکز با اعتباری بالغ بر ۹۳۰ میلیون تومان توسط دانشکده علوم پزشکی گراش تامین شده است. تا زمان احداث این ساختمان فعالیت‌های اورژانس ۱۱۵ فداغ در محل موقت در ساختمانی که دهیاری و شورای روستا در اختیار معاونت درمانی دانشکده قرار داده اند؛ انجام خواهد شد.

 

حجت السلام والمسلمین سید محمد باقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش در این مراسم با بیان این که انجام کار‌های خیر تجلی بهره‌گیری از نعمات الهی است، اظهار داشت:«نیکوکاران و خیرین با عمل خود قلب مردم را شاد می‌کنند و کار آن‌ها صدقه جاریه است که در قران و اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.»

وی خواستار تلاش بیشتر مسئولین و مشارکت خیرین در راستای توسعه و آبادانی مناطق محروم و روستایی این شهرستان شد.

فرماندار گراش در این مراسم توجه به زیرساخت‌های اساسی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت:«یکی از پروژه‌های مهم عمرانی دولت تدبیر و امید در بخش مرکزی شهرستان گراش که باعث رونق و شکوفایی منطقه می‌شود احداث تونل شهدای خلیج فارس است که با اعتباری قریب ۱۲ میلیارد تومان در گذشته هزینه و در حال حاضر برای تکمیل این پروژه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان دیگر تامین اعتبار شده است.»

اصغر فرودی با بیان این که توسعه زیرساخت‌ها از ارکان مهم پیشرفت همه جانبه شهرستان است، تصریح کرد:«با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد ناحیه صنعتی فداغ و ارد در دستور کار قرار گرفته و موافقت‌های اولیه صورت پذیرفته است.»

وی با تجلیل از بانی خیر حاج فاضل القطری گفت:«خیرین حوزه سلامت بازوی توانمند بهداشت و درمان هستند و باید از همه کسانی که در عملیاتی کردن این پروژه مهم تلاش کردند تشکر کنیم.»

عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی شهرستان گراش گفت:«ساخت مرکز اورژانس یکی از نیازهای اساسی دهستان فداغ و روستاهای اطراف در حوزه بهداشت و درمان بود که با همت خیرین و دولت ساخته می‌شود و مشارکت و اعتماد مردم جلوه‌ای از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است که امروز در حوزه بهداشت و درمان با اجرای چندین پروژه‌ عمرانی و توسعه‌ای شاهد آن هستیم.»

گفتنی است هم اکنون چندین پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان توسط دولت و با مشارکت خیرین در دهستان فداغ و روستاهای تابعه بخش مرکزی اجرا می‌شود.

در این مراسم که با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم دهستان فداغ بود یاد و خاطره آیت الله سید محمود شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش دکتر احمد عبدالهی، رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه خیّرساز گفت: «یکی از نیازهای مبرم مردم این منطقه ساخت پایگاه‌ اورژانس جاده‌ای است  زیرا متاسفانه برخی از مصدومان تصادفات در این جاده‌ها به علت دیر رسیدن به بیمارستان و یا نبود تکنسین اورژانس در لحظات اولیه تصادف، جان خود را از دست می‌دهند و ساخت این پایگاه یک ضرورت است.»

دکتر عبداللهی قبل از مراسم کلنگ زنی این پایگاه با اعضای شورای فداغ در دهیاری فداغ تشکیل جلسه داد و سپس با حضور در مرکز بهداشتی درمانی فداغ از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت و خدمات آن قرار گرفت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش بعد از آن از «مرکز جامع خدمات سلامت شهر ارد» نیز بازدید کرد. وی ضمن ابراز خرسندی از ساخت این مرکز جامع خدمات سلامت در شهر ارد  و با اعلام این که این مرکز در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد، از بخش‌های مختلف مرکز بهداشتی درمانی  از جمله آزمایشگاه،دندانپزشکی و دیگر بخش‌های مرکز بهداشتی درمانی بازدید کرد.

آخرین محل بازدید رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش اورژانس ۱۱۵ ارد بود که پس از دیدار با نیروهای اورژانس ۱۱۵ این مرکز در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

دکتر سید جواد محقق، معاون درمان،دکتر علیرضا گلستان معاون بهداشت و دکتر محمد نبی محمدی قائم مقام رئیس دانشکده و مدیر غذا و داروی این دانشکده در این بازدیدها رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش را همراهی کردند.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

15 نظر

  1. عجب روزی هم برای کلنگ زنی انتخاب کردند ظاهرا یکنفر که همیشه در صحبت‌هایش و جلسات به اعزام مرحوم آیت الله شاهرودی در زمان حیاتش به کشور آلمان ورد زبانش بود و انتقاد می‌کرد حالا در روزیکه دولت عزای عمومی اعلان کرده است و در سراسر ایران مجلس ختم و عزاداری برای این بزرگوار برگزار می‌شود می‌روند کلنگ می‌زنند و تعجب آور این است که چرا مسولین اجرایی حضور پیدا کرده اند.

  2. نکته قابل تامل و شگفت آور این مراسم مهم که پس از مدتها انتظار و پیگیری ها توسط مردم و مسئولین بخش فداغ گراش بالاخره محقق شد ، این است که علی رغم اینکه هیات محترم دولت روز چهارشنبه پنجم دی ماه ۹۷ در پی عروج ملکوتی رئیس مجلس مصلحت نظام ؛ عالم ربانی استاد فاضل و دانشمند حوزه و یار دیرین امام و رهبری و کارگزاری وفا دار به نظام وانقلاب حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی روز عزای عمومی اعلام کرد و سراسر ایران اسلامی آکنده از غم و اندوه بود، توسط دانشکده علوم پزشکی گراش نه تنها بیانیه و تسلیتی صادر نمی شود بلکه با حضور دکتر احمد عبدالهی ریاست محترم دانشکده علوم پزشکی گراش مراسم کلنگ زنی برگزار می شود.

  3. از آقای دکتر عبداللهی و معاونان ایشان انتظاری بیشتر از این مردم ندارند چرا که بارها در همایش‌ها و سخنرانی‌ها از آیت الله شاهرودی انتقاد کرده بود همچنانکه در کامنت حسین آمده است ظاهرا مسولین دیگر هم به مراسم کلنگ زنی دعوت شده بودند که چون روز اعلان عزای عمومی بوده است شرکت نکرده اند امیدوارم که دانشکده سهوا این روز انتخاب کرده باشند و به عمد نبوده باشد چرا که در غیر اینصورت فاتحه دانشکده و بیمارستان باید خوانده شود از مسولین ذیربط در خواست می‌شود موضوع را پیگیری نمایند. از امام جمعه محبوب هم گله مند هستیم که حداقل این بزرگوار نباید شرکت می‌کردند و بهتر بود بجای شرکت در این مراسم مجلس ختمی برای فقید عالیقدر آیت الله شاهرودی می گرفتند.

  4. اولاً یک مراسم کلنگ زنی اورژانس فداغ از یک هفته قبل هماهنگ شده بود و این مسئله که آنجا حضور داشتند از کجا باید میفهمیدم فرامرز آیت الله شاهرودی فوت می‌کند

    بعدم حالا این عزیز بزرگوار فوت کردن مگه باید کارها تعطیل بشه یک روز خدمت کردن به مردم به نظرم خیلی بهتره تا اینکه ما صبر کنیم دولت عزای عمومی اعلام کرده تعطیل عمومی را اعلام نکرده

    به نظر ما که واقعا کار خیلی ارزشمندی است انشالله زودتر مردم عزیز فداغ هم از این کار بهره مند بشن و از امام جمعه عزیز فرماندار محترم جناب آقای عبداللهی بزرگوار هم تشکر می کنیم به خاطر حضورشان در فداغ.
    ما مردم فداغ از ایشان واقعا قدرشناسی می‌کنیم .

  5. درود بر دکتر عبداللهی عزیز بعضی ها مثل اینکه قصد تخریب ایشان را دارند ولی این را بدونید شماها در این حد نیستید که با استاد عبداللهی بزرگ بتونید رقابت کنید

    کشور در غم و اندوه بوده؟؟ کجای کشور در غم و اندوه بود؟؟ یک عالم بزرگوار فوت کردند خدا رحمت کنه ایشان را خدمات ایشان به انقلاب و نظام و واقعا قابل تحسین است ولی آیا باید مردم کار و زندگیشان را تعطیل کنند ؟
    شماها با گذاشتن همچنین کامنت‌هایی علیه مسئولین دارید به نظام ضربه می زنید یکم به فکر باشید شما ها جزئ خائنین به نظام هستید و نه طرفدار نظام. شما خودتون را به نظام وابسته کردین در حالی که واقعا قصدتون ضربه زدن به نظام است و دکتر عبداللهی عزیز همیشه حامی نظام هستند و خواهند بود و به کوری چشم دشمنان همچنان خواهند درخشید

  6. جالبه دولت خودش عزای عمومی اعلام میکنه ولی خود دولتیون رعایت نمیکنن.
    البته این جور موارد برای بار اول نیست که اتفاق میفته
    ای کاش بجای نگاه کردن به شخصیت افراد به تفکراتشون هم یه نگاه بندازیم،شخصی که زیارت عاشورا و خمس و زکات رو قبول نداره این جور موارد که اصلا براش مهم نیست.

  7. در جواب آقا یاسر باید عرض کنم که جنابعالی احتمالا از همکاران و یا دوستان آقای دکتر هستید چرا که از خبر کلنگ زنی از یکهفته قبلش خبر دارید پس در مراسم‌ها و سخنرانی‌ها و جلسات این بزرگوار حضور داشته اید و خوب میدانید که بعد از سفر آیت الله شاهرودی برای درمان به آلمان وی در اکثر جلسات از حضور و رفتن ایشان انتقادهای تند و بی انصافی می‌کرد پس مراسم کلنگ زنی همزمان با روز تشیع جنازه و برگزاری مراسم ختم و عزاداری امید وارم بقول آن همشهری سهوا باشد و قصدی در کار نبوده باشد ضمنا شما موضوع خدمت به مردم مطرح کرده اید ماندن ایشان در بیمارستان و دانشکده که بیشتر سبب خدمت و نجات جان یک انسان خواهد شد کلنگ زنی می‌توانست در یک روز دیگر و وقت غیر اداری هم انجام دهند و چنانچه در گزارش آمده است بودجه اورژانس توسط یک خیر عزیز فداغی تامین می‌شود و از بودجه ای اختصاص نداده اند که حضور وی اینقدر هم ضروری بخصوص در چنین روزی نبوده است بدون تعصب تفکر کنو ببین واقعا کار درستی انجام داده است که اینقدر از او دفاع می کنید

  8. با سلام.
    خدمت جناب مجید و حسین عرض شود اینگونه صحبت کردن در مورد دکتر عبدالهی جالب نیست . ایشان فردی محترم، مردمی و انقلابی هستند و نمیشود اینگونه که شما فرمودید به ایشان انتقاد کرد
    البته ایشان بسیار شخصیت بزرگواری دارند. اگر از گراش رفته بودند قطعا زمینه پیشرفت ایشان هم از نظر جایگاه پزشکی و هم از نظر مادی بیشتر بود اما ماندند تا به مردم و این منطقه محروم خدمت کنند

    ما باید کار و عمل ایشان را پاس بداریم.

    به لحاظ دیگری خدمتتان عرض کنم. انتقاد شما بیشتر از اینکه به روی عمل انجام گرفته باشد به شخص دکتر عبدالهی است(در واقع از جای دیگری ناراحت هستید) و این نشان میدهد که شما این مساله رو هر چند درست، دست اویز خود قرار دادید.‌ بنده به یکی از سایت‌های گراش هم که نظریه نزدیک به دیدگاه شما را منتشر کرده بود انتقاد دارم. این سایت نیز ساخت ساختمان توسط خیر محترم را بزرگ‌نمایی کرده بود و از ۹۳۰ میلیون تومان کمک دانشگاه و دولت در خرید آمبولانس نادیده گرفته‌اند. به هر حال انصاف نیست اینگونه نوشتن
    دکتر عبدالهی فردی خدمتگذار در گراش است که جایگزین ندارد

  9. بله اقای عابدی بدان
    که احترام ها باید نگه داشت و بدان دفاع کور کورانه و چشم بسته کار اشتباهی هس و بدان از چه کسی دفاع یا حمایت می کنی
    نگاهت را شفاف تر کنن تا بهتر ببینی بعضی ها به اسم …. چه کم لطفی هایی به مردم می کنن به اسم خدمت!!!
    و ….

  10. مدیران محترم سایت گریشنا؛
    لطفا نظرات مغرضانه این آقا (یا آقایون) را منتشر نکنید تا بیش از این باعث مکدر شدن خاطر خدمتگذاران این شهر و شهرستان نشوند…

  11. چه اشکالی داره که مردم نظرات و انتقادات خود را در مورد هر کسی ابراز کنند مگه این آقایان معصوم هستند که دچار اشتباه نشوند اقای دکتر در زمینه پزشکی و تخصص خاصی اطلاعات دارند مردم به سادات مخصوصا این سید جلیل والقدر ارادت دارند و برای همین است که ناراحت شده اند که چرا در چنین روزی مراسم کلنگ زنی انتخاب کرده اند .انشاءالله دیگر تکرار نشود .

  12. مشکل اینجاست که توی این مملکت همه چی با هم قاطی میشه مردم هم وسط این سیاست بازی ها همیشه مظلوم هستند کاری که وظیفه مسوولان هست به اسم خدمت منتی هست بر سر مردم انگاری مسوولان و پزشکان بی مزد و مواجب خدمت میکنند.توی همین بیمارستان چند بار پزشکان بخاطر پول تحصن کردن این اسمش خدمت نیست که منت میزاریم سر مردم کار میکنید زحمت میکشید پولش رو میگیرید اگه غیر از این بود منت بزارید سر مردم.دانشکده گراش هم اگه واقعا مدیریت داشت باید مراسم رو به روز دیگری واگذار میکرد که احساسات مردم جریحه دار نشه بالاخره مردم مذهبی هستند و حساس به مسائل مذهبی باید به اعتقادات مردم احترام گذاشت خصوصا اینکه مردم این منطقه به سادات ارادت خاصی دارن.حالا این وسط نیاییم بکوبیم شخصی خاصی رو توی تصویر مشخصه که تمام سران گراش حضور دارن این تجربه میشه برا دفعه های بعد که مسوولان هم با موج مردم هماهنگ باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top