بستن

سخنگوی شورا: طرح زیرگذر عجولانه نیست

هفت‌برکه – گریشنا: واکنش‌های رسانه‌ای به طرح زیرگذر میدان شهید برزگران باعث شد اکبر باقرزاده، سخنگوی شورای شهر، در نوشته‌ی کوتاهی که برای گریشنا ارسال کرده است، دلیل شورا برای ارائه این طرح را توضیح دهد. باقرزاده اصرار شورا برای احداث زیرگذر و عجولانه بودن آن را رد کرده است، و گفته است این طرح در واقع تمهیدی از طرف شورا است که کارشناسان ترافیک استان را برای بهبود وضعیت میدان به گراش بکشانند.

متن کامل یادداشت سخنگوی شورای شهر را در زیر بخوانید:

با کمترین هزینه، استفاده از نظرات بهترین کارشناسان استان در جهت حل مشکل گره ترافیک شهری

عرض سلام و ادب خدمت همشهریان بخصوص عزیزانی که نظرات منطقی خود را نسبت به زیرگذر پیشنهادی شورا به نقد گذاشته‌اند. و کمال تشکر را دارم از سایت گریشنا که نسبت به مسائل شهری، نقدهای همشهریان را انعکاس داده است. که انشالله این دغدغه‌ها در نهایت به نتیجه‌ای مطلوب برسد.

عزیزان، موضوع زیرگذر، شروعِ یک پیشنهاد در جهت حل مشکل میدان شهید برزگران تا رسیدن به یک نتیجه‌ی مطلوب است. طرح پیشنهادی شورا حرکتی است در جهت استفاده بهینه از نظرات کارشناسان مجرب استانی در مسیر تسهیل عبور و مرور و بهبود مسائل ترافیکی تقاطع میدان شهید برزگران. مطمئنا با پیشنهاد شورا و حضور کارشناسان در محل، نهایتا به یک طرح جامع و کامل که رضایت همه همشهریان را در بر داشته باشد می‌رسیم.

انجام کارهای بزرگ نیاز به یک خرد و همکاری جمعی دارد. این طرح با پیشنهاد شورا در استان مورد واکاوی و بررسی دقیق‌تر قرار می‌گیرد و شورا هر طرح مصوبی را که از زیر ذره‌بین کارشناسان مجرب شورای ترافیک استان گذشت، در جهت بهبود وضع موجود میدان شهید برزگران مورد اجرا قرار می‌دهد.

ضمنا شورا هیچ اصراری بر زدن زیرگذر در میدان شهید برزگران ندارد. مسیر حرکتی در جهت حل مشکل میدان باید از پیشنهاد زدن زیرگذر شروع شود و شاید منجر به زدن زیرگذر نشود، اما مطمئنا قدمی است در جهت حل مشکل میدان شهید برزگران. پس اگر کمی صبور و بردبار باشید، خواهید دید که شورا هرگز عجولانه تصمیم نگرفته است و این تصمیم نشانه‌ای از دلسوزی شورا در جهت حل مشکلات شهری است.

اکبر باقرزاده

۱۲/۹/۱۳۹۷

 

درباره این طرح بیشتر بخوانید:

شهربین ۴: بررسی چهار گزینه برای میدان/ فلکه شهید برزگران

زیرگذر، یادگار شورا برای آیندگان؟

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

18 نظر

  1. سلام امروز طرحی مناسب در مورد میدان برزگران به شورا اراهه کردم که می شود بررسی کَرد اگه قابل اجرا باشد با هزینه کم اجرا شود انشاا که مشکل این میدان با همکاری مردم محترم و شورا حل شود

  2. درود
    چه جوریه که اینا اول طرح را مصوب میکنن بعد کارشناسی میکنن؟؟!!
    (قابل توجه تصویب کنندگان طرح)

  3. عقب نشینی خوبی بود.کم کم بوی تدبیر و زیرک بودن داره از شورا میاد
    طرح ابشار کلات، هم چندسالیه ازش میگذره، اونم بفراموشی بسپرید، تا بیشتر از این مایه شماتت ایندگان قرار نگیرید.
    اقای انصاری هم منتقل شد.گویا اوضاع به نفع مردم درحال تغییره

  4. عزیز نوبهار گفته:

    از دیگر مهندسین شهرستان که دستی بر اتش دارند و از نظر فنی میتوانند با شورا مشورت کنند و نقد و نظرات موافق یا مخالف بنویسند تا معایب و محاسن این طرح روشن شود و هزینه و فایده و اولویت بودن یانبودن ان بنویسند و شورا را در تصمیم گیری یاری دهند
    از جناب ناصری هم که نظرات کارشناسی و فنی نوشتند تشکر میکنم

    [پاسخ]

  5. ممنونم از شورا که حداقل پیگیر کار مردم هست. من اقای باقرزاده رو می شناسم جایی نمیخوابه که زیرش اب بره از این زرنگیش واسه کمک به شهر اگه استفاده کنه گراشی داریم اباد

  6. این طرح موفقیتی ندارد میتوانید از کارشناسان نظر بخواهید
    گراش هنوز به زیر گذر نیاز ندارد
    حتی لار هم این کار عجولانه انجام داده و الان بشیمان است

  7. سلام خدمت شورا چرا از اول فراخوان طرح ندادید…هر طرحی بهتر و مقرون ب صرفه بود..برنده اعلام میکردید و مبلغی هم برنده طراح اهدا میکردید…دوما قبول کنید که عقب نشینی کردید…ب قول یکی از دیدگاها موافقین۳ نفر مخالفین ی شهر

  8. با سلام
    چرا اینقدر کند پیش میره بلوار فلسطین رو تموم کنن.حتما باید تصادف شه تا تندتر پیش بره؟الان بلوار فلسطین مسیر اصلی اتصال شهرگ فرهنگیان و… به همه.از بس تاریکه با ترسو لرز رانندگی میکنیم.چرا اسفالت نمیشه؟

  9. خیابان زینب کبری چرا اینقدر دیر کار میشه با اینکه طرح میدان اش آماده هست و جدول کشی اش تمام هست ولی هنوز آسفالت نشده.این خیابان واقعا خیابان خوبی برای رسیدن به دانشگاه و اتصال خیابان امام علی و بندی و دانشجو هست .خیابان فلسطین سابق هم با اینکه روشنایی اش تامین شده ولی موانع ساختمانی داره و آسفالت نشده

  10. این عقب نشینی به یادمون میمونه
    شایدم دروغ اسمش باشه، دروغ به شورای ترافیک، دروغ به مردم، دروغ به مهندسین که قراره بیان و……
    اخه این چه دورانیه که ما بسرمیبریم

  11. بیایید محدوده بین گراش و لار را حل کنید .مرگ یه بار عزا هم یکبار.پلیس راه سمت لار که زده لار و فیروز آباد با اینکه نزدیک به زمین گراشی ها هست ولی لار نوشته.دیگه باید حرف ها را زد

  12. تا سر نزه کجاست .بعد پلیس راه به سمت گراش که مال گراش هست چون بلوار شهردار گراش میکشه .بعدش وقتی مصوبه۸۸ دولت لغو میشه و بعد از امضا نمایندگان در حد ۱۲۰نفر این مملکت هر چیزی امکان دارد .ولی به نظرم هنوز مصوبه جا دارد اجرا شود.

  13. عبدالعزیز شما از کجا ناراحت هستی که همه رو به باد دووغ گفتن گرفتی این
    شورا و شهرداری کاری کرده کارستان
    اون هم انصاری رو جابجا کرد

  14. انصاری رو شورا جابجا کرد؟؟؟؟!!!!!!
    توی استانداری سایه منه دنبال ابقا هست، گزارش های مردمی برای برکناری چی میشه؟
    شورا میگه ما گفتیم زیرگذر تا کارشناس بیاد، این دروغ نیست؟؟؟

  15. سلام بر همگی

    دوستی اشاره کردند که,شورا انصاری را جابجا کرده است.جا دارد با استحضار برسانم که,۳ عضو از شورا که همگی میدانید کدامین ۳ عضو,همواره حمایت کننده و در جابجایی اخیر نیز بدنبال ابقا این فرد در پست قبلی اش بودند,البته به زعم خود در خفا,گرچه ماه همیشه پشت ابر نخواهد ماند و تکذیبیه ها بی نتیجه است.
    به هر حال ایشان رفت,امید است ما مردمی که کارمان به این قسمت از شهرداری میافتد و مراجعه کننده به هر اداره و نهادی حتی هستیم,با فرد جایگزین,بر اساس ضوابط و قوانین شهرداری و شهرسازی تعامل کرده و خود بر خود, همشهریان و قانون ظلم نکنیم.
    انچه امروز در جامعه به ان گرفتاریم,چه خوب یا چه بد,در نتیجه ی نوع و نحوه ی برخورد خودمان با مسائل و موضوعات پیرامونمان در جامعه است.
    اگر در جایی و موضوعی با علم و اگاهی به قوانین و مقررات وارد شده ایم,خوب و مفید عمل کرده و نتیجه اش را نیز مثبت دیده ایم,اما انجایی که بی اطلاع از قوانین و مقررات بوده ایم و حتی ممکن است مطلع به قوانین بوده باشیم,اما منافع شخصی را بر منفعت جمع و جامعه ترجیح داده ایم,هم به خود و هم به جامعه ظلم کرده ایم.پس ,از ماست که برماست.انصاری اگر خوب و اگر بد بود,به هر حال رفت و دیگر در این قسمت نیست.امروز دیگر بیفایده است که,بیاییم و پشت سرِ کسی,بد بگوییم.روزی که ما مخالف این شخص در این بخش بودیم,و دیگر افراد در برخی پستها,اکثریت در سکوتی مشمئز کننده بسر میبردند,عده ای نیز موضوع را شخصی میدیدند و برخی نیز جناحی و اختلافات طیفی سیاسی قلمداد میکردند و بودند دوستانی که متهم به سیاه نمایی مان کردند و عزیزانی نیز در راهروهای فلان نهاد در تلاش برای بی اثر کردن زحمات دلسوزانِ شهر بودند.بگذریم,,,,.
    لذا در این مورد,این شورا(البته تاثیرگذاران در شورا),موافق ایشان بود و هست.

    جناب اقای نوبهار فرموده اند,مهندسین محترم شهرسازی شورا را یاری کنند,.استاد عزیزم جناب نوبهار,ایا شما چنین میپندارید که این شورا(۳فرد تاثیرگذار و همه کاره و یکه تاز شورا)شوراست?یعنی معتقد به مشورت گرفتن میباشد?
    این ترکیب شورا در واقع هیات مدیره ایست با ترکیب ۳ نفر که یکی مدیرعامل یا مدیرکل است و بس.
    پس,این شورا,شورا نیست و اعتقادی به واژه ی “شورا”ندارد.

    موضوع بعدی,عقب نشینی آشکاریست که شورا ۳ نفره شهر در مورد طرح زیرگذر انجام داده و در واقع این قبیل حرکات جدید نیست و نمونه های دیگری نیز,تاکنون دیده ایم.فقط سبک و سیاقش متفاوت بوده است.
    پس این شورا نشان داده است که تصمیماتش به هیچ وجه ,شفاف و قاطع و مشخص و کارشناسی شده نیست.
    و,,,
    والسلام

  16. با سلام.
    سخنگوی محترم شورا در متنی که برای گریشنا ارسال کرده اند,بارها تاکید کرده اند که,’کارشناسان مجرب ترافیک استانی”.
    این بسیار مفید است که در هر کاری از مجربان و متخصصین امر,مشورت بگیریم, اما سوال اینست که,ایا از کارشناسان مجرب شهرستان نیز ایده خواهی و نظر و طرحی خواسته شده است یا اینکه ما در این شهرستان مهندسین شهرساز مجربی نداریم?
    ایا موضوع ترافیک میدان برزگران,انقدر بزرگ و لاینحل در شهرستان است که یکی دو پله بالاتر رفته ایم و نظرات سطح بالا را میطلبیم و نظرات سطح زیرین یعنی مهندسین گراش را کافی برای حل این معضل عظیم نمیدانیم?

    آنها چگونه و توسط چه کسانی مجرب شدند?توسط شهرهای کوچک که به خود باوری نرسیده اند.

    اینها,یعنی مهندسین حاضر در شهر,چه موقع قرار است که,مجرب شوند,?هیچوقت.
    چون از انجا یعنی استان و شهرهای دیگر,به سراغ نیروهای ما,نخواهند امد,چون ما خودمان اینها را قبول نداریم,چه رسد به آ ن ه ا.
    با عرض پوزش از همه ی مهندسین مجرب,کاردان و با جرات و شهامت شهرم.ما مردم به توانایی های شما اعتقادی قلبی داریم.شما میتوانید.کافیست مسئولان شهری یه شمامیدان دهند و باورتان کنند.

    یاد سال قبل افتادم و موضوع انتخاب شهردار.
    یکی از شروطشورا برای شهردار شدن افراد و داوطلبان برای احراز پست شهرداری ,داشتن تجربه ی عملی در این پست بود.
    براستی انها که شهردار هستند,مادرزادی شهردار بدنیا امده اند?
    و حتی برخی پستهای دیگر که لازمه اش داشتن تجربه ی قبلی میباشد.
    و امروز در این مقاله نیز دیدم که چقدر مجرب و باتجربه بودن مهندسین در اجرای طرحی,برای سپردن مسئولیتی,برایش مفید و امتیاز اور است.

    پیروز باشید و مانا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 نظر
scroll to top