بستن

آتش سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور اوز را بلعید

هفت‌برکه – گریشنا: آتش‌سوزی در دانشگاه پیام نور اوز در شب گذشته، ۱۹ آبان‌ماه ۱۳۹۷، سالن اجتماعات پروین اعتصامی این دانشگاه را کاملا تخریب کرد.

به گزارش هفت‌برکه، خبر آتش‌سوزی در بخشی از دانشگاه پیام نور اوز به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. محمود باقری، یکی از کارکنان این دانشگاه، کانون آتش را در سالن اجتماعات پروین اعتصامی که در ساختمان ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قرار داد اعلام کرد. باقری در تماس تلفنی امروز صبح به خبرنگار هفت‌برکه گفت: «حدود ساعت ۱۱ شب آتش تقریبا مهار شد، اما عملیات لگه‌گیری تا ساعاتی از بامداد ادامه داشت. امروز صبح نیز ادامه‌ی عملیات در حال انجام بود که خوشبختانه باران نیز به کمک آمد.»

دلیل آتش‌سوزی: هنوز نامعلوم

دکتر مقتدری، رییس دانشگاه پیام نور اوز، درباره‌ی وضعیت سالن اجتماعات و ساختمان ادبیات پس از آتش‌سوزی می‌گوید: «متاسفانه کل سالن اجتماعات در آتش‌سوزی تخریب شده، اما ساختمان ادبیات دچار آسیب کمتری شده است.» او اظهار نظر در مورد علت این آتش‌سوزی را به بعد از نظر کارشناسان موکول می‌کند: «هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نیست و باید منتظر نظر کارشناسان بیمه و آگاهی ماند.» دکتر مقتدری البته اشاره می‌کند: «ساختمان ادبیات و آمفی‌تئاتر به طور کامل بیمه است.»

محمود باقری در مورد وضعیت ساختمان پس از آتش‌سوزی می‌گوید: «سالن اجتماعات متاسفانه کاملا ریزش کرده است. چون تمام سالن از چوب ساخته شده، آتش به کف و دیوارها و سقف سرایت کرده است و آن را کاملا سوزانده است. آتش سپس به لابی و راهروها نیز سرایت کرده است، و سقف کاذب هر سه طبقه را ذوب کرده است. به همین علت، برق و اینترنت کل ساختمان نیز دچار اخلال شده است، و ساختمان را تقریبا غیر قابل استفاده کرده است.»

عملیات اطفای آتش با حضور آتش‌نشانان سه شهر

از همان ساعات اولیه، خبر اعزام نیروهای آتش‌نشانی و هلال احمر گراش برای کمک به اطفای آتش اعلام شد. در نهایت نیز این آتش‌سوزی با حضور آتش‌نشانان اوز، گراش و لار در حدود نیمه شب مهار شد.

روابط عمومی شهرداری گراش درباره‌ی این عملیات گزارش می‌دهد: «در مورد آتش‌سوزی شب گذشته در دانشگاه اوز، ساعت ۲۱ اولین تماس با ایستگاه آتش نشانی گراش گرفته شد. بعد از هماهنگی با فرماندار و شهردار گراش، ساعت ۲۱:۱۴ اولین خودرو با دو نیرو به محل اعزام شد. اما به علت گستردگی آتش، در ساعت ۲۱:۴۰ درخواست دومین خودرو ارسال شد و با هماهنگی مجدد، دومین خودرو نیز با دو نیروی آتش‌نشان در ساعت ۲۱:۴۵ به طرف  اوز حرکت کرد. حسینعلی مولائی، علی اکبری ترکمانی، منصور دهرامی و جواد زحمتکشان، نیروهای اعزامی به اوز بودند؛ و همکاران این نیروها در ایستگاه، سید جواد معصومی گراشی و علیرضا محمدیان نیز با دو خودرو دیگر تا ساعت یک بامداد در ایستگاه همکاری کردند.»

محمد شکاری، یکی از اعضای جمعیت هلال احمر گراش، نیز اعلام کرد: «آتش‌سوزی سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه پیام نور اوز پس از ۵ ساعت تلاش بی‌وقفه آتش‌نشانان و نجاتگران مهار شد.» او در توضیح این امر گفت: «آتش‌نشانی اوز و نجات‌گران گراش تا ساعت ۲ بامداد در محل حضور داشتند و عملیات را تکمیل کردند.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

4 نظر

  1. با سلام و خسته نباشید خدمت تمام نیرو های امدادی که با دست خالی به دل حادثه میزنن،متاسفانه
    به جرعت میتونم بگم بازم شاهد بودیم در زمان بحران و حادثه مدیریت و فرماندهی. حرف اول کنترل حادثه میزنه که متاسفانه در این حادثه هم کامل پیدا بود که هیچ مدیریت در کار نبود
    به نظر من این حادثه ها تلنگر کوچک برای شهرستان های ماست تا فکری به حال فرماندی بحران های طبیعی اینده باشیم .
    به امید روز های بهتر و با برنامه تر و با کمترین خسارت ممکن و بهترین عملکرد

  2. باید راهکار ارایه بشه .برای جلوگیری از اتصالی و آتش سوزی اینچنینی در خانه و محل های پر جمعیت چه باید کرد.اگه معمولا اتصال بشه نباید آژیر خطر به صدادر بیاد و در این محل ها کپسول آتش نشانی نصب بشه.باید تشویق بشه که در واحدهای آپارتمانی کپسول آتش نشانی نصب بشه و طرز کار آن به افراد یاد بدهند.اولین کار در هنگام اتش سوزی چیه و چیکار کنیم از خسارت بیشتر جلوگیری بشه.خدا رو شکر که به خیر گذشت و به فردی آسیب وارد نشده وگرنه سالن رو میشه با توجه به بیمه بودن دوباره به مد روز ساخت چون اونم مال سال ۸۰بود و قدیمی بود

  3. سلام اتفاق بدی بود جناب فرماندار محترم گراش:آیا تا به حال فکر کردی اگر در ارد چنین آتش سوزی بشه چیکار باید کرد؟ با وجود اینکه ساختمان آتش نشانی چندین ساله درست شده چرا امکاناتش نداریم؟ چندی پیش در منطقه بنو که جز منطقه گردشگری هم هستاتش سوزی شد ولی هیچ امکاناتی نبود آقای فرماندار چرا باید ارد از داشتن آتش نشانی محروم باشه مگر نمی‌گویند حادثه خبر نمیکند؟

  4. سلام متاسفانه گفته میشه سالن آتش گرفته دیر اطلاع رسانی شده وتاسف بارتر اینکه کلید هم گراش بوده ودر سالن شکوندن تا به سالن راه پیدا کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top