هفت‌برکه – گریشنا: ساختمان جدید مجتمع هرمز با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس افتتاح شد.

از ابتدای مهرماه ۹۷ تبلیغات ۹۷/۷/۷ در فضای مجازی و بیلبوردهای شهری گراش دیده می‌شد. سرانجام ۷ مهرماه ۱۳۹۷ با حضور مدیران استان و شهرستان و همکاران هرمز کامپیوتر، بعد از ۱۸ سال مجتمع هرمزی به ساختمان اختصاصی نقل مکان کرد.

9777 Hormoz 55

دکتر حشمت کوشکی، مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌‌ای فارس؛ دکتر مظفر والی، مدیر پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فارس؛ مهندس ایزدی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی اداره کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ ای استان فارس؛ اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش؛ سید محمد باقر بخشایش‌پور، امام جمعه‌ی شهرستان گراش؛ قدرت یادگاری‌فرد، رییس آموزش فنی‌و‌حرفه‌ ای لارستان؛ رضایی، مدیر آموزش و پرورش گراش، و تعدادی از مدیران مدارس گراش از حاضرین در آیین گشایش ساختمان جدید بودند.

دکتر کوشکی، مدیرکل سازمان فنی‌و‌ حرفه‌ای فارس، با اشاره به اهمیت توجه به بخش خصوصی گفت: «شهرستان گراش شش آموزشگاه دارد و استراتژی ما در چند سال اخیر این بوده که سیستم آموزشی طوری برنامه‌ریزی شود که کل آموزش‌ها توسط بخش خصوصی انجام شود.»

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: «همه دانش‌آموزان آموزش و پرورش در سه سال پایان دیپلم باید ۶۰ ساعت آموزش مهارتی ببینند که فرصت خوبی برای آموزشگاه‌های آزاد است و  بخش دولتی کلا وارد نمی‌شوند.»

قدرت یادگاری‌فرد، رییس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ ای لارستان، در گزارشی از تاریخچه و عملکرد هرمز کامپیوتر گفت: «از سال ۹۰ تاکنون ۳۶۳ دوره آموزشی در این آموزشگاه برگزار شده است و ۱۴۵۴ نفر برای آزمون‌های فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند. هرمزکامپیوتر از ابتدای راه‌اندازی تاکنون یکی از آموزشگاه‌های موفق، پرتلاش و تواتمند در سطح منطقه بوده و در بین ۳۴ آموزشگاه بالاترین آمار اشتغال در سطح آموزشگاه‌های منطقه را دارد.»

مهندس عبدالرضا هرمزی، مدیر مجتمع آموزشی-فناوری هرمز، نیز گفت: «مجتمع هرمز نمونه موفقی است که با سرمایه‌ شخصی و جهت‌دهی سرمایه‌گذاری‌ها به سمت اشتغال‌زایی و فرهنگ انجام است. هدفی که در ۱۱ سال خدمت به مردم در شورا همیشه به دنبال آن بودیم و کارهای خیلی خوبی مثل خرید سینما یا کمک به جشنواره کل و یا ساخت پارک‌های خیرساز انجام شد. اینجا هم بخشی از همان جهت‌دهی است که با سرمایه‌گذاری وحید موغلی اتفاق افتاد.»

هرمزی در باره‌‌‌‌ی حوزه‌‌های فعالیت‌ این مجتمع گفت: «انتقال ما به اینجا فقط جابه‌جا شدن نیست. در اصطلاح کامپیوتری‌ها ما در حال به‌روزرسانی هستیم. در ورژن جدید هرمز، تمرکز ما بر روی دو حوزه آموزش و خدمات خواهد بود. در بخش آموزش سه محور دنبال می‌شود. آموزشگاه فنی و حرفه‌ای هرمز کامپیوتر که در طبقه اول مستقر است به دنبال توانمندسازی نیروی کار و آموزش‌های حرفه‌ای است و به جز مهارت‌های پیشین به دنبال برگزاری دوره‌های تخصصی کوتاه مدت و مفید برای بازار کار هم هستیم. در محور دوم زبانکده هرمز با رویکرد جدیدی به فعالیت ادامه می‌دهد. آموزش زبان انگلیسی با متدهای جدید ضرورتی است که همه احساس می‌کنیم به خاطر همین به جز آموزش زبان‌آموزان آموزش مربیان هم اولویت ماست و محور سوم آموزش‌های کمک درسی است.»

مهندس هرمزی در مورد خدمات در هرمز گفت: «برای بخش خدمات هم طرح‌های نویی داریم. خدمات قبلی ما مانند نمایندگی آسیاتک و خدمات نرم‌افزاری و کافی نت ادامه دارد ولی قرار نیست در این سطح بمانیم و به تدریج خبرهای خوبی از این بخش هم خواهید شنید. یکی از هدف‌های ما در بخش خدمات، ارائه خدمات با کیفیت عالی به شهروندان و البته ادارات و نهادها است.»

شرکت هرمز کامپیوتر یکی از نخستین شرکت‌های خدمات کامپیوتر و اینترنت در شهرستان گراش و جنوب فارس است.  فعالیت هرمز کامپیوتر از سال ۱۳۸۰ در گراش آغاز شد. احتمالا بارها برای شارژ اینترنت، خرید و تعمیر لپ‌تاپ و کامپیوتر، ثبت‌نام‌های اینترنتی و کارهای مدرسه و کلاس‌های مختلف گذرتان به هرمز افتاده باشد، در دو دهه گذشته شرکت هرمز کامپیوتر در آدرس آشنای روبه‌روی مغازه عبداله نظامی قرار داشت. و حالا مجتمع هرمز در چهار طبقه و با زیر بنای هزار متر مربع ساخته شده است. این مجتمع روبه‌روی باغ ملی در کوچه جنب بازار طلا قرار دارد و از این پس تمام بخش‌های هرمز، شامل شرکت،آموزشگاه و زبانکده، به صورت یک‌جا و متمرکز فعالیت می‌کنند.