بستن

جوابیه: در ارائه خدمات امدادی، تقسیمان کشوری مدنظر نیست

هفت‌برکه – گریشنا: در پایان خبر تصادف حسین گراشی، محمد شکاری از نیروهای فعال هلال‌احمر گراش از عدم همکاری اورژانس لارستان برای در اختیار گذاشتن اطلاعات تصادف گلایه کرده بود. روابط عمومی علوم پزشکی لارستان با ارسالی جوابیه‌ای اعلام کرده است نیازی به حضور نیروهای هلال‌احمر نبوده است و «تنها در صورتی از تلاش این نیروهای خدوم در سوانح ترافیکی استفاده می‌شود که یا تعداد سانحه دیدگان زیاد باشد یا مصدوم و احیاناً مصدومین حادثه در خودرو حبس شده باشند.»

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لار همچنین بر اتحاد، همدلی و همکاری ارگان‌های امدادی و علوم پزشکی منطقه جنوب فارس است تاکید کرده است.

 

مدیر مسئول محترم سایت خبری گریشنا

با سلام و احترام

در پاسخ به مطلب مندرج در سایت خبری شما در خصوص سانحه رانندگی خودروی سواری پراید با ایسوزو در محور خنج با عنوان «حسین گراشی قربانی جاده‌ها شد» جوابیه این دانشکده جهت روشن شدن اذهان عمومی خدمتتان ایفاد می گردد.

خواهشمند است ترتیبی اتخاذ گردد جوابیه مذکور در آن سایت خبری محترم درج گردد.

ساعت ۱۲:۵۵ روز دوشنبه دوم مهرماه ۹۷ طی تماس تلفنی با مرکز دیسپچ اورژانس لارستان مبنی بر گزارش تصادف یک دستگاه سواری با ایسوزو در محور اوز – خنج ، تیم امدادی این مرکز از نزدیک‌ترین پایگاه (اورژانس ۱۱۵ اوز) اعزام و در کمترین زمان ممکن به محل سانحه رسید.

در بررسی اولیه انجام شده از صحنه حادثه توسط تکنسین‌های اعزامی، مشخص شد که خوشبختانه دو سرنشین خودرو ایسوزو جراحت جزئی داشته و در شرایط مساعدی هستند. اما راننده خودرو سواری که توسط حاضران در صحنه به بیرون از خودرو منتقل شده بود به شدت از ناحیه سر و قفسه سینه دچار جراحت و احتمالاً خونریزی‌های داخلی گردیده و از طرفی به علت برخورد محور جلوی کامیون، بازوی چپ وی قطع شده بود.

بلافاصله پس از ارائه خدمات درمانی پیش بیمارستانی و انجام اقدامات اولیه برای همه مصدومین، نامبردگان جهت دریافت خدمات درمانی تکمیلی به بیمارستان گراش منتقل شدند که در زمان تحویل به بیمارستان، راننده خودرو پراید دارای ضریب هوشی ۸ بوده و مراحل شوک احتمالی در حالت کنترل بود.

به منظور پاکسازی محل حادثه، ضمن درخواست از سازمان آتش نشانی، خودرو آتش نشانی شهر اوز به محل اعزام گردید.

آنچه در مطلب مندرج در سایت خبری گریشنا قابل تامل و مورد بحث است، استناد به ادعای شخصی به نام محمد شکاری است که متأسفانه در مطلب مذکور مسئولیت ایشان در هلال احمر شهرستان گراش نیز مشخص نشده است. وی از تماس همکاران اداره کل راه و شهرسازی لارستان جهت اعلام موقعیت دقیق و جزئیات حادثه سخن گفته در صورتی که اداره کل مذکور نیازی به کسب اطلاع در خصوص حوادث و سوانح ترافیکی ندارد و حتی در صورت نیاز به کسب اطلاعات ، قطعاً نیروهای دیسپچ اورژانس ۱۱۵ لارستان و گراش منبع مرتبط بهتری با این حوادث هستند.

مهمترین مسئله در مطلب مندرج ادعای لزوم درخواست کمک جهت امدادرسانی به مصدومین این سانحه از تیم‌های امدادی هلال احمر شهرستان گراش از سوی نویسنده محترم می باشد که در این مورد و با هدف روشن شدن اذهان عمومی لازم به ذکر است که بر اساس قوانین و با توجه به تخصص نیروهای امدادی هلال‌احمر، تنها در صورتی از تلاش این نیروهای خدوم در سوانح ترافیکی استفاده می‌شود که یا تعداد سانحه دیدگان زیاد باشد یا مصدوم و احیاناً مصدومین حادثه در خودرو حبس شده باشند.

از آنجایی که محل حادثه در ۱۵ کیلومتری محور اوز-خنج، روبروی هنرستان رافعی و در نزدیکی پایگاه اورژانس ۱۱۵ اوز از مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان اتفاق افتاده، آمبولانس ۱۱۵ از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی لارستان اعزام شد. در موارد اینچنینی و در صورت نیاز به همکاری ارگان امدادی دیگر بر اساس اطلاعات دریافتی از حاضران در صحنه و تکنسین های اعزامی به محل، هماهنگی های لازم توسط پرسنل دیسپچ به عمل می‌آید.

آنچه در پایان به عنوان نکته اساسی قابل ذکر است؛ اتحاد، همدلی و همکاری ارگان‌های امدادی و علوم پزشکی منطقه جنوب فارس است که در ارائه خدمات مرتبط، هیچ یک از تقسیمات کشوری و تفاوت‌های قومیتی را مدنظر قرار نمی‌دهند و سلامت و رفاه مردم را در هر حالتی سرلوحه امور خود قرار می دهند. قطعاً این همدلی محقق نشده مگر با تلاش بزرگ مردان و شیرزنان پاک این سرزمین که وحدت را به عنوان شاکله ی اصلی اقدامات خود قرار داده‌اند.

امیدواریم ما نیز بتوانیم با حمایت به موقع و عدم دامن زدن به مطالب تفرقه‌افکن بین شهرستان‌های منطقه حافظ این اتحاد و همدلی بوده و حس امنیت را بیش از پیش برای مردم صبور خود به ارمغان آوریم.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان

8 نظر

  1. مگه چند ماه پیش که به مدت ١٠ روز آب قطع بود اداره آب گراب برا لار و اوز آب نمى آورد؟
    اى مسولین بى خاصیت نمک نشناس

  2. عزیزان لارستانی ای کاش به جای بیانیه دادن در فکر جان مردم بودید،
    با بیانیه دادن مشکلی حل نمیشه و دارین صورت مساله رو پاک میکنین
    چندین بار این مساله اتفاق افتاده ولی برای شما قومیت گرایی بر هر چیز دیگه ای ارجحیت داره

  3. با سلام

    رئیس محترم اورژانس لارستان، صادق باش ودست از دروغگویی بردار و فردای قیامت باید پاسخگوی اعمال تفرقه انگیزخودت باشی و فقط شما به نیروهای امدادای لار میگی و گرنه بقیه نیروها کارشان درست است.

  4. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان
    بنده بعنوان حاضر در صحنه هیچ موقع حادثه تلخ تصادف ۴۰۵ با ایسوزو در محور کهنه که منجر به آتش سوزی خودرو و زغال شدن ۷ نفر از هموطنان عزیزمون شد را فراموش نخواهم کرد.
    زمان وقوع حادثه با اورژانس و آتش نشانی لار تماس گرفته شد که مصدومان در ماشین گیر افتاده اند و ماشین در حال سوختن می باشد و اعلام آمادگی نیروی امدادی گراش رو به آنها اعلام کردند،در حالی که بعد تماس اپراتور به نیروهای امدادی اعلام کردند که نیازی به حضور شما نیست و مصدومان خارج شده اند،مردم حاضر در صحنه با نیروهای امدادی هلال احمر گراش تماس گرفتند که مصدومان هنوز گیر افتاده اند،بعد از هماهنگی با Eos در شیراز تیم امداد به محل اعزام شدند،بعد از حضور در صحنه متوجه شدیم هنوز مصدومان داخل ماشین پرس شده اند و حتی یک نفر هم از ماشین خارج نکرده اند.
    مسئول محترمی که بیانیه صادر میکنی،اینها همش درده،خیلی حرفها است که نمیشه زد
    احساس مسئولیت خیلی مهمه، هماهنگی خیلی مهمه واینکه متحد بودن زمان بده
    با تشکر

  5. اقا نجاتگر ای رو باید از پرسنل ها محترم بخش اورژانس گراش اول پرسید
    که قوم گرایی نکن مریض از هر جا بره باید بپذیره نه امبولانس و تکنسین ها بخاطر پایگاهی زیر نظر لار هستن اذیت کنه و نپذیره بعد با کلی درسر برای تکنسین مریص رو پذیرش بدن

  6. متاسفانه توی محدوده لارستان هم همینجوره چه برسه خارج از محدوده یک شهرستان، بیخیال داداش، ماهم اینقدر گفتیم و پیگیری کردیم ولی فایده نداره، هیچ جا همکاری ندارن.

  7. عزیزان اورژانس لار!!!!!!!!!!!!
    جون مردم براتون مهمتره یا محدوده؟
    ای کاش به جای نوشتن بیانیه و فریب کاری مردم به وظایف اصلیتون میرسیدین؟
    ای کاش جون مردم از همه چی براتون مهمتر بود؟
    درسته مسولین شهر به فکر مردم نیستن و پیگیر چنین مسائلی نمیشن ولی از شما بعیده که بحث محدوده رو وسط بکشین، اولویت کار شما باید حفظ سلامت مردم باشه، خواهشا سیاست رو فدای جان مردم نکنین!
    شمایی که دم از اتحاد میزنین ولی عامل اصلی تفرقه هستین!
    این دنیا دنیای سیاست و فریب و دوروییه ولی دنیایی هم هست که بخواین جواب مردم رو بدین…….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top