بستن

دو عکاس گراشی برگزیده مسابقه عکس اوز

هفت‌برکه – گریشنا: عکس‌های مسلم پورشمسی و پریسا غلامی دو برگزیده جشنواره میراث نیاکان اوز بود.

موزه مردم شناسی اوز جشنواره عکس میراث نیاکان ویژه استان‌های‌فارس، بوشهر و هرمزگان را مردادماه ۱۳۹۷ برگزار کرد. این جشنواره با مشخص شدن برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد .

میراث نیاکان در سه بخش برگزار شد. در بخش عمومی شامل عکس از آثار تاریخی سه استان فارس و هرمزگان و بوشهر و مسلم پورشمسی عکاس حرفه‌ای گراش جایزه نفره اول این بخش را به دست آورد.

در بخش تخصصی عکس‌هایی از درهای چوبی ومتعلقات آن وجود داشت که پریسا غلامی عکاس نوجوان گراشی به مقام دوم رسید. بخش ویژه به برکه و اجزای آن اختصاص داشت.

به گزارش روابط عمومی موزه مردم‌شناسی اوز در این جشنواره ١٣٢ نفر عکس‌های خود را در قالب ٧۴٣ عکس شامل ۱۶٢ عکس از آثار تاریخی، ٣۴۴ عکس از در و متعلقات آن و ۱٩٠عکس از برکه و ۴٧ عکس غیر مرتبط از شهرهای اوز، لطیفی، کِشار هرمزگان، دهکوئیه، زرین دشت، جناح، شیراز، باغان خنج، جهرم، چاه مسلم، خور، گراش، دوان کازرون، اهل ، عماد شهر، فیشور، خنج ، لار، کهنه، فیروزآباد، قشم ،بستک و … و از کشور‌های ایران، امارات متحده عربی و قطر به دبیرخانه ارسال کرده‌ بودند.

شورای بین المللی موزه ها (ایکوم)، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ فارس، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری هرمزگان، کمیته هنرهای تجسمی ایکوم حامیان این جشنواره فرهنگی بودند.

سینا سیفایی از شیراز ، هادی صدیقی از تهران، بیژن پیرزاد و عبدالغفار شکوه از بندرعباس، محمد‌رضا رحیمی و اردشیر شفایی از اوز داوری مسابقه را بر عهده داشتند. به نفرات اول در هر بخش سیصد هزار تومان، به نفر دوم دویست هزار تومان و به نفر سوم صد هزار تومان اهدا می‌شود.

 الف: در بخش عمومی (آثار تاریخی) 

١– مسلم پور شمسی از گراش، ٢–محمد پاسیار از لار ، ٣–اشرف بادروج از چاه مسلم بندر لنگه

ب: در بخش تخصصی ( درب های چوبی  و متعلقات آن ) 

١– محیا رنجبران از شیراز ، ٢–پریسا غلامی از گراش، ٣– شادیه بازماندگان از قشم

ج: در بخش ویژه (برکه و اجزای آن )

١–ابراهیم فتوت از عمادشهر، ٢–ولی براشی از کورده خنج، ٣– سعید کاریانی از اوز

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top