بستن

«گراش‌لند» سرِ پا ایستاد

هفت‌برکه – گریشنا: عملیات ساخت مجموعه گراش‌لند از سر گرفته شد.

کلنگ گراش‌لند ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ با حضور سفیر ایران در قطر به زمین زده شد. به دلیل برخورد با مشکلات اجرایی سازه اصلی این طرح در روزهای پایانی مهرماه ۱۳۹۷ برپا شده است.

پروژه تفریحی گراش‌لند در زمینی به مساحت نزدیک به ١٨ هزار متر مربع ساخته خواهد شد. مساحت سالن اصلی ٢۶٠٠ متر مربع و با ارتفا مفید ۹ متیر است. این سالن به صورت سوله و اسکلت آن به صورت سازه‌های فلزی پیچ و مهره ای است.

حاج غلامحسین عابد در مورد تاخیر به وجود آمده در اجرای این طرح گفت: «شروع رسمی عملیات شامل انجام آزمایشات مکانیک خاک از ابتدای سال ٩۶ بود که پس از حفر چاه‌های گمانه در محل در نظر گرفته شده برای احداث ساختمان اصلی به اعماق ١٠ و ۱۵ متر مشاهده شد که متاسفانه تا عمق حدود ۶ متری نخاله های ساختمانی بود. به دلیل اینکه زمین مجموعه در سنوات قبل دارای عوارض طبیعی بوده و متاسفانه ماشینهای حمل نخاله، محموله‌های خود را در طی سالیان متمادی در این زمین تخلیه می نمودند که در بدو امر این موضوع قابل مشاهده نبود و با گمانه های ایجاد شده، پی به مشکلات زمین برده شد.»

عابد در مورد رفع مشکل به وجود آمده در زمان ساخت گراش‌لند گفت: «نخاله برداری تا عمقی بین ٢.٨ تا ۵.٩ و در مساحتی معادل ٣٠٠٠ هزار متر مربع و مخلوط ریزی در مساحت مذکور به صورت لایه های ١٠ تا ١۵ سانتی متری و انجام عملیات تراکم دهی و آزمایشات مربوطه و اخذ جواب از آزمایشگاههای معتبر فرایند عملیات اجرایی را به لحاظ زمانی در شرایط پیش بینی نشده و نسبتا سخت قرار داد. این مشکل علاوه بر این که برنامه زمان‌بندی را با تاخیر ٨ ماهه مواجه ساخت هزینه‌های سرسام آوری را نیز به پروژه تحمیل نمود.»

این سرمایه‌گذار ساکن قطر در مورد تغییرات انجام شده در پروژه گفت: «ساخت سازه‌های فلزی بر عهده شرکت ابوقداره بوده است. طراحی پیشین سایت و جداره نیز نیاز به اصلاحاتی داشت که طی قراردادی به مهندسین خوش ذوق بومی سپرده شده که با همفکری و راهبری مشاورین خارجی اصلاحات را انجام دهند و امیدواریم همزمان با دیوار چینی سالن اصلی پس از نصب کار احداث سایت و جداره ها نیز شروع گردد.»

عابد در مورد هدف از اجرای پروژه گراش‌لند گفت: «همانگونه که پیشتر ذکر شد مجموعه در دو بخش بازی‌های سالنی و فضای باز احداث خواهد شد و تاکید بر غیر انتفاعی بودن آن است. هدف افزایش سطوح و سرانه فعالیتهای تفریحی جهت ایجاد سرگرمی و تقویب روحیه نشاط و شادابی مردم منطقه به خصوص جوانان و نوجوانان گراشی است امید است که با همدلی و همراهی بیش از پیش مسوولین شهر راه دستیابی به این مهم هموارتر گردد.  جا دارد از حمایتهای همه جانبه شخص استاندار معزز فارس جناب آقای مهندس تبادار و تمام مسوولینی که به انحاء مختلف در این خصوص مساعدت نموده اند تقدیر نمایم.»

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top