بستن

شورای شهر گراش در خانه‌ی جدید

هفت‌برکه – گریشنا: شورای اسلامی شهر گراش به محل جدید در کنار شهرداری منتقل شد. تاکنون ۲۲۰ میلیون تومان برای نما و تجهیزات این ساختمان هزینه شده است.

به مناسبت هفته دولت چهارم شهریورماه همزمان با چند پروژه شهرداری (خبردر گریشنا) ساختمان جدید شورای شهر گراش افتتاح شد. اصغر فرودی فرماندار گراش و اعضای شورای اداری در این برنامه حضور داشتند.

به گزارش گریشنا اصغر فرودی فرماندار گراش با تمجید از ساختمان شورا گفت: «در هفته دولت پروژه‌های زیادی افتتاح می‌شود. این پروژه، پروژه بزرگی نیست اما به دل من می‌نشیند. ساختمان شورای بسیار عالی و در شان مردم گراش ساخته شده است و امیدوارم این ساختمان محل حل مشکلات مردم و مرکز گسترش مهربانی و مهروزی و دوری از اختلافات و سیاست‌بازی‌ها باشد.»

به جای معذرت‌خواهی طلبکار هستند

فرودی با اشاره مشکلات به وجود آمده در ساخت و سازهای بدون ضابطه خواهان جلوگیری از این موارد شد: «بحث تغییر کاربری‌ها در حریم و محدوده شهرها برای ما مهم است. پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده صد زیاد است و شهرداری نباید بگذارد کار تا آنجا بکشد و باید جلوگیری کند. باید جلو ساخت و سازهای خلاف در محدوده و حریم شهر که شهرداری متولی عمده است گرفته شود. بی‌قانونی و عدم اطلاع مسئولین پیشین باعث معضلاتی همانند محمدآباد شده است و اگر قرار به پیگیری باشد باید خیلی‌ها بیایند پای میز محاکمه. البته کاری انجام شده و دنبال این هستیم که کار را قانونی کنیم. باید همه مخصوصا آن‌هایی که زمین تقسیم کرده‌اند و سود زیادی برده‌اند، کمک کنند اما به جای این که معذرت‌خواهی کنند طلبکار هستند.»

فرماندار گراش رعایت نکردن قانون را در به وجود آمدن مشکلات فعلی موثر دانست و گفت: «قبلا شهرک‌هایی ساخته شده و با بی‌دقتی در بحث خدمات شهری تصمیم‌گیری نشده و مشکلات به مسئولین فعلی منتقل شده است. کارهایی مثل آبرسانی و گازرسانی باید از قبل پیش‌بینی می‌شد ولی باید الان انجام شود. راهی نیست به جز این که جلسه بگیریم و مشکلات را حل کنیم.»

رییس شورای مسکن شهرستان در مورد بافت فرسوده گراش تاکید کرد: «بازآفرینی بافت فرسوده در گراش آغاز شده است. علاوه بر شهرداری بخش‌های دیگر مانند درمان و ورزش هم درگیر هستند. اعتبارات خوبی در بخش تسهیلات بازسازی بافت ناکارآمد شهری تخصیصی داده شده است که اطلاع‌رسانی شود تا مردم استفاده کنند. شهر گراش از نظر مبلمان شهری وضعیت نسبتا خوبی دارد. اما به زیر پوست شهر و محلات هم باید توجه خاصی بشود. علاوه بر محلات قدیمی مانند پاقلعه محلات جدیدی هم داریم که حتی آسفالت هم نشده است.»

فرودی در بررسی عملکرد شهردای گفت: «جا دارد از شهرداران سابق و اسبق تشکر کنیم. در یک سال گذشته پنج میلیارد و پانصد میلیون تومان پروژه شهرداری افتتاح شده است و ممکن است که پروژه‌های دیگری هم باشد که موردی است و ارزش افتتاح نشده باشد. البته توقع ما باز هم بیشتر است.»

فرماندار گراش چند توصیه نیز به مجموعه شهرداری و شورا داشت: «یکی از معضلات ما آب است و راهی به جز صرفه‌جویی و درست مصرف کردن نداریم.  در بحث تصفیه فاضلاب و جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهر باید شهرداری اقدام کند. استفاده از پیمانکاران داخلی و کالاهای داخل شهرستان به شرط ارائه کالاهای با کیفیت توصیه دیگر ما به شهرداری است.»

حرکت به سمت شهر هوشمند و تسریع در احداث کمربندی گراش دیگر توصیه‌های فرماندار به شهرداری و شورا بود.

قانون را با انعطاف بیشتری اجرا کنیم.

در آیین افتتاح ساختمان جدید شورای شهر از پنج عضو شورا تنها دو نفر حضور داشتند. مصطفی خورشیدی نایب رییس شورای شهر گراش در سخنان کوتاه خود گفت: «صداقت اساس یک جامعه است اگر صداقت به ایران ما برگردد خیلی از مشکلات ما حل می‌کند. ما به عنوان رابط مردم و مسئولین هستیم و یکی از وظایف شورای حمایت از مردم در برابر ادارات است. قشر آسیب‌پذیر واقعا در بحران هستند و ممکن است گاهی اعتراضاتی بروز دهند که ما باید امید را در آن‌ها زنده داریم. از مسئولین تقاضا داریم به جای این که بگویند مر قانون اجرا شود، قانون را با انعطاف بیشتری اجرا کنیم.»

دکتر فتحی عضو شورای شهر گراش  گفت: مسئولی کارآمد خواهد بود که در شرایط سخت بتواند کار کند.

بازگشت شورای به خانه اول

به گزارش روابط عمومی شهرداری گراش برای تجهیز و نوسازی ساختمان جدید شورای اسلامی شهر گراش تاکنون ۲۲۰ میلیون تومان هزینه شده است. نوسازی ساختمان شورای شهر شامل:‌ محوطه‌سازی، دکوراسیون داخلی و نمای بیرون، بهسازی سرویس‌های بهداشتی و کل تاسیسات ساختمان و  احداث پارکینگ بوده است.

ساختمان فعلی در دهه هفتاد به عنوان سرایداری و مهمان‌سرای شهرداری استفاده می‌شد و با آغاز به کار شوراها، محل شورای شهر گراش در دوره اول شورا و ابتدای شورای سوم در همین ساختمان قرار داشت. در میانه شورای سوم ساختمان شورای شهر به ساختمان حمام شهرداری در کنار شیخ عبدالله منتقل شد. در ابتدای شورای چهارم علی‌اصغر حسنی رییس شورا ساختمان محل شورا را نوسازی کرد و با خروج سازمان تبلیغات از این ساختمان اتاق‌های بیشتری در اختیار شورای شهر قرار گرفت. با آغاز به کار شورای پنجم پروژه انتقال مجدد شورا آغاز شد، با تعطیلی کامل فرهنگسرای شهرداری محل شورا بعد از یک سال به این محل در نزدیکی شهرداری منتقل شد.

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

6 نظر

  1. اصل کیفیت و کارایی مهمه ساختمان که مهم نیست.امامان ما در خانه های ساده می زیستند ولی به عدالت رفتار میکردند

  2. امام خمینی (ره) :
    آن روزی که مجلسیان خوی کاخ نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزنده کوخ نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم. ما در طول مشروطیت از این کاخ نشینها خیلی صدمه خوردیم.
    توی کاخ بشینی و حکم برانی که هنر نیست اگر راست می گوئید بروید یه خورده به داد مستضعفین و ضعفا برسید که دارند با فقر و فلاکت روزگار می گذرانن.

  3. جناب آقای فرماندار آبروی شورا به کار و اعتماد مردم است نه دکوراسیون ۳۰۰ میلیونی رضایت مردم برای شورا آبرو و عزت می‌آورد نه زیبایی میز و صندلی

  4. من کاملا بانظراقای ج فردوسی موافقم ایشون درست میفرمایندمتاسفانه مسولیین ما فقط به فکرتجملات هستند به جای اون اگه کمی به فکرمستضعفان وتهی دستان بودندومشکلاتشون رالمس میکردندخیلی خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top