بستن

افتتاح ۳۰ پروژه در هفته دولت: گازرسانی اَرَد تا جاده گراش – اوز

هفت‌برکه – گریشنا: هفته دولت امسال ۳۵ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در شهرستان گراش افتتاح می‌شود. گازرسانی به ارد و افتتاح جاده گراش – اوز مهمترین این پروژه‌ها است.

فرماندار گراش سه‌شنبه ۳۰ مردادماه در نشست خبری مهمترین برنامه‌های هفته دولت سال ۱۳۹۷ را برای خبرنگاران تشریح کرد. فرودی گفت: «ما در هفته دولت امسال ۳۰ پروژه را در سطح شهرستان با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسانیم.برخی از این پروژها با حضور معاون عمرانی استاندار فارس افتتاح خواهد شد.»

فرودی در مورد مهمترین پروژه‌هایی که در هفته دولت سال ۱۳۹۷ افتتاح می‌شود گفت: «مهم‌ترین پروژه‌ها در سطح شهرستان اول گازرسانی به شهر ارد و روستای زینل‌آباد، آغصه و گزدان است که جمعا با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان گاز‌رسانی می‌شود. با تکمیل جاده گراش – اوز این پروژه نیز در در این هفته افتتاح می‌شود. ساختمان بنیاد شهید و ایثارگران در مرکز شهرستان، افتتاح سه مدرسه خیرساز و  بهسازی معابر شهری از دیگر پروژه‌های مهم است.برخی پرو‌ژه‌های شهرداری ممکن است هفته دولت صد در صد آماده نباشد و تا حدود یک ماه بعد بالغ بر سه میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.»

فرماندار گراش در مورد گازرسانی به ارد گفت: «با بهره برداری از این پروژه  ۱۹۷۳ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند و این زمینه سرمایه گذاری و تحول بخش ارد را فراهم می‌کند. با بهره‌برداری از این طرح، ۷۸ درصد خانوار شهری و روستایی شهرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و به ۲۲ درصد باقی مانده که شامل دهستان‌های فداغ و خلیلی و روستاهای تابعه بخش مرکزی می‌باشد، تا پایان سال جاری گازرسانی خواهند شد.»

اصغر فرودی از ادامه گازررسانی به روستاهای شهرستان خبر دارد و گفت: «گازرسانی به روستاها بخش مرکزی به طول ۱۵۰کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال در حال انجام است که تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. امید است سال آینده برخورداری تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان را جشن بگیریم.»

مهمترین کلنگ‌زنی‌ها این هفته در بخش ورزشی است. فرودی گفت: «خبر خوب کلنگ‌زنی زمین چمن بزرگ گراش با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مجموعه‌ی محبی و خوابگاه ورزش شهر گراش با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. سه قطعه زمین چمن مصنوعی در روستاهای زینل‌آباد، حسین‌آباد و محمد‌زینا کلنگ‌زنی می‌شود. دو زمین چمن مصنوعی در روستای آغصه و ارد در حال ساخت است که ۳۰ تا ۴۰ درصد کار انجام شده است. دو زمین چمن مصنوعی سال گذشته در خلیلی و فداغ ساخته شده است. با اجرای این پروژه‌ها اکثر روستاهای ما داراری زمین ورزشی خواهند بود و ۲ تا ۳ روستای واجد‌الشرایط باقی‌مانده در دستور کار آینده قرار دارد.»

خبر آبرسانی به روستاهای گراش از سد سلمان چند روز پیش در گریشنا منتشر شد. (خبر در گریشنا) فرماندار گراش در مورد این پروژه گفت: «در بحث آب‌رسانی، شهر گراش از آب سد سلمان بهره‌مند است. مصرف شهر ۱۲۰ تا ۱۳۰ لیتر در ثانیه است که از این میزان صد لیتر در ثانیه از محل سد سلمان و بقیه از چاه‌های موجود تامین می‌شود. برنامه‌ریزی انتقال خط انتقال آب سد سلمان به شهر ارد به اتمام رسیده و تا پایان سال ساخت پمپاژ و مخزن  و رسیدن آب به ارد و روستاهای تابع در دستور کار قرار دارد. در جلسه‌ای که اخیرا پیرامون این موضوع داشتیم تصویب شد بقیه‌ی روستاهای شهرستان در طرح توسعه انتقال آب قرار بگیرند و از خط دوم انتقال آب بهره‌مند شوند. ۲۶ آبادی و روستای شهرستان در مسیر انتقال آب سد سلمان قرار خواهند گرفت.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

4 نظر

  1. سلام اقای خواجه مثل اینکه خیلی ناراحتین اب وگاز به منطقه محروم برسه.بودجه فقط واسه خودگراش نیست به روستاها هم اختصاص داده میشه

  2. واقعا متاسفم واسه فرماندار که اینقدر دکوری و مسخره کار می کنند .بعدش ارد همین الانش با بخش بودن مشکل داره و بزور بخش شده و واقعا مضحکه این همه رسیدگی.بعدش گراس نیاز به کمک نداره و بخاطر همین چیزی نمیگویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top