بستن

برای انتخاب شهردار جدید سه ماه وقت هست

هفت‌برکه – گریشنا: دوازده روز بعد از رفتن مهندس فقیهی‌کیا از شهرداری گراش و متعاقبا قبول سرپرستی شهرداری از سوی حسین مهروری، اعضای شورای شهر می‌گویند همچنان در حال رایزنی برای انتخاب شهردار جدید گراش هستند.

دکتر مرتضی فتحی در گفتگوی تلفنی با گریشنا بر اینکه نکته تاکید می‌کند که شورا بعد از استعفای شهردار سه ماه فرصت دارد که شهردار جدید را معرفی کند. او در ادامه می‌گوید: «ما در حال بررسی سه چهار گزینه هستیم. باید با اینطرف و آنطرف مشورت کنیم و با خود این افراد نیز به صورت حضوری صحبت کنیم تا به نتیجه بهتر برسیم.» دکتر فتحی درباره‌ی خصوصیاتی که شورا از شهردار جدید انتظار دارد نیز توضیح می‌دهد: «چند چیز برای ما مهم است: مهندس عمران یا شهرسازی باشد، سابقه‌ی شهرداری داشته باشد، وجهه اجتماعی داشته باشد و مردم‌دار باشد. طبق مقررات، باید پرسنل استخدامی وزارت کشور هم باشد، و ما نمی‌توانیم از دستگاه‌های دیگر کسی را انتخاب کنیم.»

مهندس اکبر باقرزاده، دیگر عضو شورای شهر، نیز با تایید سخنان دکتر فتحی، درباره سوابق یکی از گزینه‌های شورا برای شهرداری می‌گوید: «یکی از گزینه‌هایی که ما در نظر داریم، قبلا شهردار دو منطقه در شیراز بوده است. اگر این فرد راضی شود و استانداری و مراجع دیگر نیز آمدن او را تایید کنند، یک شهردار قوی و کاربلد خواهیم داشت.»

اما سوالی که در افکار عمومی وجود دارد و انتخاب شهردار جدید را برای اعضا شورا سخت‌تر کرده است، دلیل تصمیم دو شهردار قبلی برای ترک شهرداری گراش است. طبیعی است که شهردار جدید نیز با شهرداران قبلی مقایسه خواهد شد. این موضوع را فوزیه ناصری، سخنگوی شورا، نیز در پی تماس تلفنی خبرنگار گریشنا با او مطرح می‌کند. ناصری که همواره در قالب اپوزیسیون شورا ظاهر شده است، می‌گوید: «زمان انتخاب شهردار قبلی، گفتیم صبر کنید تا تحقیق کنیم، ولی گفتند لجبازی می‌کنی. وقتی که رفت هم گفتیم حداقل بگویید به چه دلیل رفت، ولی کسی جوابی نداد.» سخنگوی شورا خودش این سوال را مطرح می‌کند: «چرا به این سرعت شهردار را فراری دادند؟»

ناصری از گزینه‌های شورا برای شهرداری اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید: «نظر من را نمی‌گیرند. الآن هم گفته‌اند با رسانه‌ها مصاحبه نکنید.» او اما اظهار تمایل می‌کند که درباره تغییرات احتمالی در ترکیب شورا در نتیجه‌ی انتخابات هیات رییسه در شهریور صحبت کند. او می‌گوید: «من اصلا قصد کناره‌گیری ندارم. حتی اگر در سال دوم شورا، سخنگو هم نباشم، باز هم صحبت‌هایم را خواهم کرد.» فوزیه ناصری درباره‌ی استعفای پیش‌دستانه‌ی برادرش محمد ناصری، از عضویت در شورای شهر نیز می‌گوید: «من از این اقدام کاملا حمایت می‌کنم و دست برادرم را می‌بوسم که اینقدر عاقلانه تصمیم گرفت. من هم اگر مانده‌ام، به خاطر مردم است.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

5 نظر

  1. سلام از مدیریت سایت گریشنا تقاضا دارم یه گزارش از عدم انتن دهی خط همراه اول در خیلی از نقاط خیابان آبیاری و بخصوص داخل خیلی از منازل رو تهیه و دلیل ضعیف بودن و قطع شدن آن رو از اداره مربوطه جویا بشن
    باتشکر

  2. به نام خداوند یکتا
    با سلام و عرض ادب خدمت همشریان عزیز
    امید هست که تمامی اتفاقات اخیر به نفع مردم عزیز شهرمان باشد، و حتی یک درصد هم نیت شخصی در میان نباشد،اما متاسفانه تاریخ جهان بشریت چنین نشان داده هست تا منافع شخصی در میان نباشد هیچ شخصیتی خودش را بخاطر دیگری قربانی نمیکند(گربه محض رضای خدا موش نمیکشه)،همیشه یک جای کار میلنگه،کافیست قلبا به این مسئله فک کنیم،عده ای طالب قدرت هستن و علاقه بسیاری به میز و صندلی ریاست دارند،خیلیها با استعداد و با سوادانه به این جایگاه میرسند وخیلیهای دیگر هم بی استعداد و بی سواد!،و خیلیهای دیگر هم با پارتی بازی و…و…و…،خیلیهای دیگر هم با وجود میسر بودن این شرایط این پست و منصب را کنار میگذارند(بخاطر وجدان)(میترسند مبادا خدای ناکرده وجدانشان زیر سوال برود و کم یا زیادی بکنند،اما هیچ یک از این اتفاقات از نظر خدا به دور نیست و خالق جهان هستی به خوبی نظاره گر این اتفاقات هست،این ما هستیم که غافل هستیم،غافل از این که روزی و روزگاری دستهای پشت پرده رو میشود و واقیعت ناخداگاه بر همگان شفاف میشود،امید هست هیچگاه طالب چینین پست و منصبی نباشیم مگر این که به فکر مردم باشیم و خادم مردم باشیم و هیچ نیتی جز این در دل نداشته باشیم.
    با ارزوی دلی پاک و صادق برای تمامی مسئولین(به دور از نیات شخصی)و سربلندی تمامی مردم شهرم.

  3. خوش بحال بعضی‌ها که اگر شهرداری بیاید که سفارش و تاکید شون باشد دیگه چه خواهد شد برادر فامیل خوش بحال شون دیگه هر کاری در شهرداری داشته باشند با یک تک زن و سه سوته انجام خواهد گرفت بعضی‌ها به دل نگیرند منظور شهردار بعضی کشورها مثلا است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top