بستن

کوند قطب کشاورزی می شود

گریشنا: با افتتاح پروژه جاده دسترسی محدوده کوند و کوه نزو به مرکز مهم تولید محصولات کشاورزی شهرستان گراش تبدیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی گراش، پروژه جاده دسترسی به مزارع پلاک کوه نزو – کاوند افتتاح شد.در این مراسم که با حضور فرماندار شهرستان مدیر و پرسنل جهاد کشاورزی و سایر مسئولین ادارات و شورای شهر شهرستان گراش برگزار شد فریدون اسدی مدیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از فعالیتهای جهاد کشاورزی تسطیح لیزری اراضی و احداث جاده‌های دسترسی به مزارع بوده که بر اساس مطالعات و نیاز سنجی‌های صورت گرفته، منطقه کاوند به عنوان قطب تولید شهرستان جهت اجرای طرح در نظر گرفته شده است.

پروژه جاده دسترسی به مزارع پلاک کوه نزو – کاوند با ۱۵۰۰ متر طول و صرف اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیون ریال در فاز اول در تیر ماه سال جاری احداث شد، که بهره برداران این دشت جهت رفت و آمد و انتقال نهاده ها و محصول تولیدی به مرکز شهرستان و حتی خارج از شهرستان استفاده می‌کنند. مسافت نهایی این جاده ۴ کیلومتر خواهد بود که به یاری خداوند ۲۵۰۰ متر باقی مانده آن به محض تأمین اعتبار احداث خواهد شد.

دشت کوند در بخش شرقی شهرستان گراش و روبه‌روی پلیس‌راه لارستان – فیروزآباد قرار دارد. کوند از گذشته یکی از مناطق حاصلخیز گراش بوده و محصولات زراعی و صیفی‌جات در آن کشت می‌شده است.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top