بستن

از چشم شما ۵۳: حرکت عجیب در نخستین نماز امام جمعه جدید

هفت‌برکه (گریشنا): در نخستین حضور امام جمعه جدید شهر گراش حرکت عجیب هیات امنا حسینیه اعظم تعجب و اعتراض بانوان را به همراه داشت.

به گفته یکی از حاضرین در نماز جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ این بار بر خلاف هفته‌های گذشته خانم‌ها به سالن اصلی حسینیه اعظم دعوت شدند. اما در کمال تعجب مشاهده شد فرش‌های قسمت‌ بانوان جمع‌آوری شده است و بانوان نماز را روی موکت به جای آوردند.

در برابر سوال چند تن از نمازگزاران گفته شد: «در وقف نامه نوشته شده که هنگام حضور بانوان در سالن اصلی قالی جمع شود.»

سوال اینجاست آیا واقف حضور زنان در سالن پایین را حرام کرده یا نشستن روی فرش؟ اگر حضور زنان در این سالن ممنوع شده که نمازشان هم اشکال دارد اما اگر استفاده ی از فرش سالن برای زنان منع شده ستاد می‌توانست از فرش سالن بالا که اختصاص به خانم‌ها دارد استفاده کند و مرتکب این حرکت ناپسند نشود.

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

20 نظر

  1. این نوعی بی احترامی و زیر پا گذاشتن حرمت بانوان میباشد.اینگونه افراد حتی در منزل خودشان احترامی برای بانوان موجود در منزل قائل نمی باشند.

  2. سلام این کار یک رفتار جاهلی است که در این مکان مقدس و در یک مراسم سیاسی عبادی که بزرگترین اجتماع مسلمین است انجام می‌شود آیا چنین رفتارهایی که وهن دین و بی حرمتی به نمازگزان است میتواند باعث جذب جوانان و حضور حداکثری مردم و ماندگاری آنها در صحنه ی انقلاب شود؟

  3. اقای خواجه پور این عکس دو حرف دارد
    جدا از بحث وقف

    از ملک مکان رئیس به صلاح شورای سیاست گذاری فارس بپرسید که باعث و بانی کاهش جمعیت نمازگزار شدند و شکوه و عظمت برپایی نماز جمعه گراش را به تاریخ سپردند

    سوال ایا جز استان فارس هم در دیگر استان‌ها این بی دقتی بی نظارتی و بی تدبیری است؟

  4. این چه وقفنامه ای است؟؟؟ خیلی جالبه.. مسوولین حسینیه اینجا خونه امام حسین است نه خونه ی شما…

    اینکارکه فرش زیر پای خانمها جمع شده توهین به زنان است..کاش خانمها صف نماز را ترک کرده بودند..
    یادتون نیست اقای قرائتی اومدن گراش تا که رفتن روی منبر این صحنه را دیدن که فرش زیر پای خانمها جمع شده بود. خیلی تعجب کرد گفت اقایون بلند بشن نصف فرش این قسمت سالن را ببرن قسمت خانمها.. ایشون گفتن تا اینکارو نکنید من سخنرانی نمیکنم.(. این کار درس عبرت نشد برای دست اندرکاران؟؟؟)

  5. خدا رحمت کند بانی خیر مرحوم مغفور حاج شیخ احمد . متاسفانه عده ای حسینیه اعظم و بیمارستان ملک پدری خود میدانند و هر کاری دلشون میخواد انجام میدهند آن و ضعیت بیمارستان نه مدیری دارد نه صاحبی فقط محلی برای در آمد چند نفر خاص این هم از وضع حسینیه . لطفا فرزندان مرحوم حاج شیخ احمد در انتخاب اعضای هییت امنا تغیراتی انجام دهند عده ای کاردان و کار بلد بیاورند از حالت خانوادگی و فامیل بازی در بیاورند

  6. چرا انقد کم ؟؟؟؟؟؟؟؟!!؟؟؟؟!!!
    چرا کسی نیست !؟!!؟!؟؟
    یادش بخیر یه زمانی کل سالن جا برا اقایون هم کم بود..
    چکار سر ملت اوردین که از دین و نماز و روزه جدا شدن؟؟؟
    برخی از مسولین دست ضد اسلام رو از پشت بستن..
    خودشون اخر اسلام ستیزی هستن..
    هم مسولین شهری هم کشوری..
    بابا به داد مردم برسید ..
    اینا نشانه های خوبی نیست

  7. باسلام.چرا برای ارتقا فداغ کاری انجام نمی شود و فقط پیگیری کافی نیست .درصورتی که فداغ با داشتن روستاهای حسین اباد و لب اشکن و بشیر اباد و محمد زینا و کنگ و ریشه و خلیلی و حیذر اباد و… دهستان بزرگی هست .از فرماندار میخواهیم تلاشش چند برابر کند و از خیرین استدعا دارم با کمک به این دهستان ما را به خواسته مان نزدیک کنند.گزارش فرماندار باید به ما ارایه بشود.مثل اینکه فداغی ها با تلاش خواستن از زیر نظر بیرم رهایی پیدا کنند و زیر نظر گراش باشند و در ارتقا نقش بسزایی داشتند.

  8. روزی خواهد رسید که نماز جمعه با ١٠ نفر برگزار خواهد شد..
    اقایون این هست جواب ٨ سال جنگ و انقلاب ۵٧ …
    مردم رو از اسلام جدا کردین…
    یاد امام و شهدا بخیر..
    بقول امام بترسید از روزی که مردم بر علیه شما باشند..
    روحت شاد خمینی کبیر..

  9. این بی احترامی و بی حرمتی خواست خود خانم ها میباشد وگرنه وقتی با همچین صحنه ای روبرو شدن باید نماز جمعه رو به نشونه اعتراض ترک میکردن

  10. نامه ای نوشته شده به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و به رفتار زشت ملک مکان اعتراض شده است
    خواهشمند است مردمی که اعتراض سر انتخاب و انتصاب امام جمعه جدید دارند این طومار مردمی را امضا کنند

    تا بتوانیم بهتر به تهران منتقل کنیم

    رونوشت این نامه برای دفتر رهبری، مجلس خبرگان، و شورای نگهبان نوشته شده است

  11. گراش باید تلنگر بخورد ولی با احترامی که برای بزرگترها دارن متاسفانه هر عکس العملی بازتاب منفی داره وگرنه با کمال احترام خیلی از بزرگتر های شهر اصلا در خور شهر نیستن چه بومی چه غیر بومی .
    با چه دل خوشی بایستی رفت مسجد و نماز خواند وقتی به مادران شهرم بی احترامی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 نظر
scroll to top