بستن

ستاد تنظیم بازار به دنبال حفظ آرامش بازار

هفت‌برکه – گریشنا:به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش ستاد تنظیم بازار شهرستان گراش ۴ مردادماه ۱۳۹۷ به ریاست اصغر فرودی فرماندار و با حضور اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری تشکیل جلسه داد.

فرماندار گراش با بیان اینکه افزایش کاذب قیمت در برخی کالاها تحت تاثیر جو روانی جامعه صورت می‌گیرد،اظهار داشت: در شرایط کنونی تمام ارگان‌ها و نهاد‌ها نظارتی برای حفظ آرامش در بازار تلاش کنند.

اصغر فرودی با تاکید بر نظارت هرچه بیشتر و مستمر بر قیمت کالاها گفت: نظارت موثر، ضامن ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب به مردم می‌باشد و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی از وظایف مهم ستاد تنظیم بازار در شهرستان است.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار باید مردمی باشد و از درون سازمانی خارج شود، تصریح کرد: نظارت دولتی برای تعدیل نوسان قیمت‌ها در بازار به تنهایی کافی نیست و این امر نیازمند نظارت و همکاری مردم و فعالان اجتماعی و انجمن‌های مردم نهاد است.

اصغر فرودی با تاکید بر اینکه با گران‌فروشی در شهرستان گراش برخورد جدی می‌شود، خاطر نشان ساخت: نظارت بر قیمت کالاهای اساسی در بازار باید از سوی ناظران مرتب مورد بازرسی قرار گیرد تا نیازهای روزمره مردم با مشکل روبرو نشود و اگر مواردی مشاهده شود نیاز است تعزیرات حکومتی با گران فروشی و عاملان بر هم زننده بازار قاطعانه برخورد کند.

وی با تاکید بر اینک ه هیچ‌گونه دغدغه و مشکلی برای تامین کالاهای اساسی و استراتژیک مردم نباید وجود داشته باشد، گفت: در بازار باید برنامه‌ریزی لازم برای تامین نیازهای اساسی مردم صورت گیرد تا در آینده برای تامین کالای اساسی مشکلی ایجاد نشود.

فرودی بر ضرورت درج قیمت کالا در حمایت از حقوق مصرف کنندگان تاکید کرد و افزود: نصب برچسب قیمت بر روی کالاها از مصوبات ستاد تنظیم بازار، و اجباری است.

فرماندار شهرستان گراش با اشاره به اینکه شرایط خاص کشور، تلاش و کار مضاعف را می‌طلبد، افزود: گذر از پیچیدگی تحریم اقتصادی به تلاش مضاعف مدیران و مردم نیاز دارد و رئیس جمهور محترم در این خصوص تاکیدات لازم را فرمودند.

اصغر فرودی رعایت انصاف و اخلاق را یکی از ویژگی‌های مهم در باراز عنوان کرد و اظهار داشت: بازاریان تعهد اخلاقی و دینی خود را با رعایت انصاف و عدالت در عرضه کالاهای اساسی مردم لحاظ کنند.

قاسم فرسوده معاون فرماندار گراش در ادامه این جلسه با بیان اینکه شرایط کنونی کشور زمان مناسب برای دعواهای سیاسی و جناح بندی‌ها نیست، اظهار داشت: عبور از شرایط فعلی کشور نیازمند وحدت و همدلی همه دستگاه‌ها و مردم است که به میدان بیایند تا جنگ روانی دشمن نتواند بر توسعه و پیشرفت روز افزون کشور و نظام حاکم شود

دکتر مرتضی فتحی عضو شورای اسلامی شهر گراش در این جلسه با بیان اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمن قرار داریم، افزود: جنگ اقتصادی دشمن با اتحاد ملت ایران و کار و تلاش مضاعف مسولان با حاکم کردن جو آرام بر جامعه شکست می‌خورد.

این عضو شورای شهر بر استفاده از نقش روحانیون در راستای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف و جلوگیری از اسراف تاکید کرد.

صادق ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار شهرستان گراش گفت: بازرسی و نظارت در بازار گراش به طور مدام و منظم انجام می شود و شماره ۱۲۴ و ۵۲۴۵۱۸۸۸ بطور شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی است.

برگزاری جلسه ماهانه ستاد تنظیم بازار، افزایش کنترل و نظارت در درج قیمت کالاها، الزام فروشندگان به ارائه فاکتور خرید ، افزایش گشت بازرسی و نظارت، توزیع کالاهای اساسی مانند مرغ و شکر، تامین محل استقرار نماینده تعزیرات حکومتی در شهرستان توسط شورای اسلامی شهر، اطلاع رسانی و آگاهی بازاریان و کسبه در خصوص رعایت انصاف و اخلاق در کسب و کار، الزام فروشندگان به تجهیز دستگاه دیجیتال ارایه فاکتور و اطلاع رسانی در خصوص نحوه ثبت و رسیدگی سامانه شکایت مردمی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

7 نظر

  1. بیشتر فروشگاه های گراش قیمت را کاذب و گران می دهند ولی به نظرم فروشگاه خاکی نهاد وهمچنین فروشگاه فرهنگ نزدیک اموزش وپرورش ازهمه منصف ترن

  2. فروشگاه فرهنگ قیمت اش رو با ابشار و رز و رهگذر مقایسه کن .هرچیزی بخری ارزانتره اگه من دروغ میگم بگو روت سیاه.بعدش علت ارزانتر دادنش اینه اونا معلم بودن و کاسبی و انداختن بلد نیستن

  3. همش الکی، این همه مغازه دارن اجناس گرون میدن تا حالا چند تا مغازه پلمپ کردین؟ الکی مردم را دلخوش نکنید،یه سری به میوه فروشی خ تمیز بزنید تا بدونید گرونی یعنی چه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top