بستن

سرقت در بلوار جانبازان، تعقیب و گریز در مسکن طلاب

هفت‌برکه – گریشنا: هوشیاری اصغر ستوده و حضور به موقع پلیس باعث شد دو مظنون به سرقت از خانه‌های بلوار جانبازان دستگیر شوند.

اصغر ستوده ساکن کوچه هفت بلوار جانبازان است. کوچه‌ای که دو و ماه نیم پیش سارقین به سه خانه آن نفوذ کرده بودند (خبر در گریشنا). ستوده در تشریح واقعه شب ۱۸ تیرماه می‌گوید: «ساعت ۹ شب بود و شام می‌خوردیم. آیفن زنگ خورد و پرسیدند «منزل آقای نوری؟» پسرم گفت که اشتباه است. اما من شک کردم. خانه ما دوربین مداربسته دارد. دوربین را نگاه کردم دیدم یک ماشین ۴۰۵ مدادی توقف می‌کند و یک نفر از پایه برق بالا می‌رود. بعد از دید زدن داخل خانه زنگ در را می‌زند. مطمئن شدم که قصد سرقت داشته‌اند.»

تعقیب و گریز، سنگ و گلوله

ستوده با پلیس ۱۱۰ و همسایه‌اش حاج علی موغلی تماس می‌گیرد. دوربین پلاک خودرو را ثبت کرده است. ستوده می‌گوید: «پلیس ۱۱۰ خیلی زود و پنج‌ دقیقه‌ای آمد اما با موتور بودند. پیش‌نهاد دادم که با ماشین من دزدان را تعقیب کنیم. درجه‌دار ماشین من را برداشت. سرباز با اسلحه کنار دست‌اش من هم عقب نشستم. سه نفر کوچه‌های اطراف را می‌گشتیم.»

اصغر ستوده خودرو مظنونین را در مسکن طلاب شناسایی می‌کند. ستوده می‌گوید: «من ماشین را شناسایی کردم، ولی در لاین مخالف بودیم. علی موغلی شماره پلاک را داشت و جلو آن‌ها را سد کرده است. ماشین پلیس هم در این فرصت اضافه شد و تعقیب و گریز در کوچه‌ها ادامه داشت.  آخر سر در نزدیکی مدرسه رامیارپور به بن‌بست رسیدند. پلیس بعد چند اخطار شروع به تیراندازی کرد. بعد از گیر کردن در بن‌بست، اولین کار این بود که پلاک ماشین‌شان را کندند. بعد با سنگ و میله آهنی به ماشین من حمله کردند که شیشه ماشین از سه جا خرد شد.»

ستوده در مورد تعداد مظنونین می‌گوید: «چهار نفر بودند. یک نفر بعد از تیراندازی روی زمین خوابید و تسلیم شد. یک نفر در کوچه‌های مسکن طلاب فراری شده بود که بعد از زد و خورد، مردم او را تحویل پلیس داده‌اند. دو نفر دیگر هم فراری شده‌اند.» در پیگیری خبرنگار گریشنا مشخص شد یکی از متهمین در بیمارستان بستری شده است و متهم دیگر نیز در اختیار پلیس است. دو متهم دیگر تا ساعت دو نیمه شب شناسایی نشده بودند.

بعد از انتقال متهمین، خودرو آن‌ها نیز که به نظر می‌رسد سرقتی باشد به مقر نیروی انتظامی منتقل شد. در خودرو برخی ابزار مانند انبر قفل‌بری دیده می‌شود.

پول‌های خانه حاج عیسی در جیب متهم

ساعت یک نیمه شب اهالی جلو خانه‌ی اصغر ستوده جمع هستند که صدای جیغ از خانه حاج عیسی غلامی شنیده می‌شود. خانه حاج عیسی در فاصله ۷۰ متری خانه‌ی ستوده است.

حاج عیسی غلامی می‌گوید: «من امشب برای مراسم شهادت در مسجد امام جعفر صادق(ع) بودم. وقتی به خانه برگشتیم دیدم در هال شکسته است و وسایل تمام اتاق‌ها به هم ریخته است.»

سرقت از خانه غلامی به احتمال زیاد قبل از مراجعه سارقین به خانه ستوده بوده است. یکی دیگر از اهالی کوچه نیز می‌گوید که افراد ناشناس حدود ساعت هفت و نیم زنگ خانه آن‌ها را به عنوان «منزل نوری» زده‌اند. به نظر می‌رسد سارقین به یک سرقت منزل راضی نبوده‌اند و حتی بعد از سرقت منزل غلامی نیز ساعتی در کوچه‌های اطراف به دنبال خانه‌ای مناسب برای سرقت می‌گشتند.

حاج عیسی غلامی در مورد اشیا سرقت شده می‌گوید: «حدود یک و نیم میلیون تومان اسکناس نو بود و سرویس طلا که چند وقت پیش برای هدیه خریده بودم و هنوز پول آن را نداده‌ام. تازه به خانه برگشته‌ایم و دقیق نمی‌دانم. چند پتو هم احتمالا برده‌اند.» جالب این که یکی از افسران حاضر در محل می‌گوید که مقداری اسکناس‌های نو در جیب متهمی که در بیمارستان بستری است کشف شده است. خبری که حاج عیسی را به بازگشت اموال سرقتی امیدوار می‌کند.

برخورد قاطع می‌خواهیم

ساعت دو نیمه شب است و هنوز کوچه هفتم بلوار جانبازان شلوغ است. با توجه به سوابق سرقت، در کوچه اهالی به موضوع حساس شده‌اند.

حاج علی موغلی که در این مدت دو بار با سارقین تعقیب و گریز داشته است، می‌گوید: «این سارقین غیر بومی هستند و بعید نیست که خبرچین‌ و آشنایانی در محله داشته باشند. حالا که دو نفر از آن‌ها گیر افتاده‌اند، توقع داریم که پلیس به جدیت موضوع را پیگیری کند و همدستان احتمالی نیز حتما دستگیر شوند.»

حاج علی سراجی دیگر ساکن این کوچه است. او نیز از این وضع شاکی است: «سارقین با خیال راحت در کوچه گشته‌اند و به خانه‌ها سرک کشیده‌اند. توقع ما این است حالا که موضوع مشخص است، هم دادگاه به شدت برخورد کند و هم شاکیان رضایت ندهند تا سارقین امنیت به شدت مجازات شوند.»

در واتساپ پیامی با مضمون ربودن کودک منتشر شده بود که صحت ندارد. باید دید نتیجه تحقیقات پلیس از دو متهم دستگیر شده به کشف چند سرقت منتهی خواهد شد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

8 نظر

  1. یکی ازدزدها باید درشهر گر اش درجمع مردم اعدام شودتادرس عبرتی شود برای دزدها ی گراش شهر خیلی بی امنیت شده فقط اعدام

  2. با تشکر از بسیجی و رزمنده عزیز حاج علی مغلی
    الان همه چسز اماده است فقط انتظار از دادگاه داریم ببینم چه حکمی صادر میکند
    گریشنا لطف بفر مایید بیگیری نمایید و حکم این ها را به اطلاع مردم برسانید
    چون خدایی اش گله از نیروی انتظامی نیست و وظیفه اش به نحو احسن انجام داده است
    ممنون

  3. ابتدا باید دردهارو در شهر چرخاند وبعد از مراحل قانونی اهل هرجایی که هستن با هماهنگی دادگاه و نیروی امتظامی در شهر خودشان هم بگردانن‌تا انجا هم ابروشون بره و‌دوباره بیارنشون به همین گراش تا شهروندان در جریان کار دادگاه و حکمشون قرار بگیرن

  4. ,دست همشهریای عزیزم درد نکنه.بلاخره مردم عزیزمون خودشون با ماشینشون تونستن این سارق هارو دستگیر کنن.

  5. همه همشهریان در هر کوچه و محلهای زندگی میکنند اگر توان مالی دارند حتما دوربین نصب
    کنند و اگر نه همیشه موقع ورود و خروج از خانه خیلی دقت کنند و کسان و ماشین هایی که رفت و امد دارند زیر نظر بگیرند اگر تیز هوشی اقای ستوده نبود اینها به دام نمس افتادند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top