بستن

از چشم شما ۵۲: شستن کوچه‌ها با این آب گران‌بها + توضیحات

هفت‌برکه – گریشنا: سلام آقای شهردار. امیدوارم بعد آن اتفاق ناگوار، سلامتی‌تان را به دست آورده باشید.

در شهر صحنه‌ای را دیدم که لازم بود با شما در میان بگذارم. در اتفاقی نه چندان نادر ماموران شهرداری در حال تمیز کردن شهر با آب نازنین بودند! آن هم در روزهایی که کشور به شدت به آب محتاج شده و مردم بعضی از استان‌ها شبانه‌روز به دنبال تامین آب برای مصرف روزانه خود هستند.

اگر هدف‌تان تمیز کردن خیابان و کوچه پس‌کوچه های شهر است، از نظر بنده این کار سراسر اشتباه هست چون نه تنها با این کار خیابان‌ها تمیز نمی‌شوند بلکه موجب کثیفی بیشتر هم می‌شود. در بعضی قسمت‌ها آسفالت، آب را در یک جا جمع می‌کنند و موجب اتفاق وحشتناکی می‌شوند که کارکنان شهرداری به آن فکر نمی‌کنند. نمونه‌اش ورودی محله بیدله که در عکس مشاهده می‌کنید.

اگر عیادت‌ها روی مبل‌های سلطنتی تمام شد منتظر پاسخ‌تان می‌مانم./محمد آتشی

شهردار شست و شو معابر را ممنوع کرده است

مهندس جلال زارعی پیمانکار خدمات شهری شهرداری گراش در پاسخ به این موضوع و در مورد شست و شوی یکی از معابر توضیح داده است.

شهردار گراش با شستشوی خیابان‌ها مخالف است و چندین بار نیز در این مورد به شرکت ما تذکر داده‌اند. ولی در بعضی از موارد راهی به جز شستشو برای ما نمی‌ماند.

در مورد ذکر شده توسط این شهروند نیز به این علت که کنار مخابرات یک ساختمان را تخریب کرده بودند و به خاطر خاکبرداری انجام شد، گرد و خاک تا روبه‌روی ساختمان شورا و مخابرات آمده بود که مشکلاتی را برای مردم محله و مغازه‌ها بوجود آورده بود. چند بار جارو زدیم ولی گرد و خاک با جارو زدن جمع نمی‌شود و راهی جز شستشو باقی نمانده بود

شهردار هم از این ماجرا مطلع نبوده است و دستور ممنوعیت هر گونه شست و شوی معابر را صادر کرده‌اند.

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

7 نظر

  1. منم با نظر ایشان موافقم.. البته بعضی از همشهری های بزرگوار هم با این آب نایاب و گرانبها جلو خانه ها و مغازه ها را شستشو میکنند که باید بیشتر پرهیز کنند تا ما هم به درد هموطنان آبادانی دچار نشویم ان شاء الله ?? ??

  2. آخرش خوب اومدی داداش خخخخخخ

    خوب کردن شورای شهر ماشین چن میلیونی از بیت المال گذاشتن زیر پای شهردار با حقوق آنچنانی

    ب فکر مردم نیستن
    تو امکانات زندگی می کنن ک درده مردم نمی فمن
    عوارض و مالیات وضع می کنن از همه چی عوارض می گیرن
    برا مردم ضعیف و ندار قانون تصویب می کنن

    عقد می خای بگیری با وضع کاسبی کساد بازار چن باید پول خرج کنی
    از کجا بیاریم
    ما ک مث شهردار نیستیم پشت میز ریاست زیر اسپلیت بشینه دو تا امضا بکنه چن میلیون حقوق حق الناس بگیره باید تو آفتاب سوزان عرق بریزیم کار کنیم
    رحمی هم ب جوانا نمی کنن ک برن سر زندگی شون

  3. سلام
    خیلی خوبه که مردم تیز بین و دلسوزی دارم باید دستشون رو بوسید اما آنچه در این مطلب مهم هستش و چندین بار دوستان دیگر متن و عکس فرستادن که در آرشیو گریشنا هم موجوده شستشوی خیابان ها و کوچه ها توسط شهرداری هستش من موندم چرا شهرداری پاسخ نمیده این مساله تموم شه و مردم الکی غصه و دغدغه نداشته باشن .
    من با توجه به دیده های خودم خدمت عزیزان عرض می کنم این آبی که باهاش کوچه و خیابان می شورن آب شرب و کشاورزی نیست این آب فاضلابی هستش که وارد برکه حاج اسدالله می شه اگر این آب رو شهرداری از برکه بر نداره این فاضلاب پس از پر شدن برکه از پشت خونه شیخ احمد انصاری در کوچه به سمت برکه کل سرازیر می شود پس زیاد غصه این آب رو نخوریم.
    با تشکر

  4. باز هم استفاده این آب برا شستشوى کوچه و خیابان اشتباهست،چون باعث بیمارى میشه و آب گندیده است.

  5. منم خیلی دلم میسوزه مغازه داران بیخیال آب رو تو پیاده رو الکی میپاشن
    .و دیگه اینکه چقدر شبهای جمعه تو قبرستون جعفرآباد آب هدر میدن مسئول رسیدگی به این بیخیالیها کیه واقعن؟بعضی از ملت نمیفهمن هنوز چه فاجعه ای در راهه

  6. با سلام و درود.
    دغدغه همشهریان عزیز دغدغه ما هم هست و این پیگیری ها ستودنی است.
    اگه دقت کرده باشین دیگه سطح خیابان و کوچه ها با تانکر شسته نمی شه و این کار ممنوع شده. منتها اینجا چون تخریب خونه داشتیم و سرتاسر کوچه پر از گرد و خاک بود و کسبه و چند تا از اهالی گله داشتند ، با جارو کشیدن نمی شد تمیز کرد به همین خاطر با آب غیر شرب شسشتو شد. یه نکته هم عرض کنم این آب گندیده نیست و تانکر فضای سبزه و از چاهای با شوری بالا برداشت می شه.

  7. باسلام خدمت همشهریان گرامی این روزا خوشبختانه یا بگم متاسفانه بازار گریشنا داغه و پرشده از دیدگاههای متفاوت ولی اگه رعایت کنن و بی احترامی نکنن خیلی بهتره بلاخره هر رئیس یا مسئولی احترام و شخصیت خودشو داره ما نباید با کنایه و بی احترامی اعتراض کنیم اونا هم شب وروز دارن واسه شهرمون زحمت میکشن بجای اینکه بیاین ازشون تشکر کنین بی ادبانه معترض میشین دس وردارین تاکی .با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top