بستن

احتیاط واجب در مصرف آب در سه روز آینده

هفت‌برکه – گریشنا: انجام تعمیرات در تصفیه‌خانه سد سلمان و بخشی از خط لوله انتقال، ممکن است یک تا سه روز زمان ببرد. به همین دلیل، اداره آبفای گراش در اطلاعیه‌ای از شهروندان خواسته است مصرف آب را مدیریت کنند. خرسند، رییس اداره آبفای گراش، در گفتگو با خبرنگار گریشنا سعی می‌کند از ایجاد نگرانی در بین شهروندان جلوگیری کند: «اگر آب سد سلمان قطع شود، ما در مخزن آب داریم. اگر مردم درست مصرف کنند مشکلی نخواهیم داشت.» خرسند می‌گوید برنامه زمان‌بندی قطع آب را هم فردا اعلام می‌کنند.

به گزارش هفت‌برکه، در اطلاعیه‌ای که در ابتدا از سوی روابط عمومی آبفا ارسال شد آمده بود: «به اطلاع کلیه شهروندان گراش می‌رساند آب سد سلمان از فردا ۱۲ تیرماه ۱۳۹۷ تا ۱۴ تیرماه، به مدت ۳ روز، به علت تعمیرات در تاسیسات سد قطع خواهد شد. از شهروندان عزیز تقاضا داریم ضمن ذخیره آب و صرفه‌جویی در مصرف، از هرگونه مصرف غیر ضروری خودداری کنند.»

اما در گفتگوی خبرنگار گریشنا با پورغلام، مسئول روابط عمومی، او توضیحات تکمیلی مفصل‌تری می‌دهد و نگرانی ایجاد شده را تعدیل می‌کند: «مهندس معین، مدیر خط سد سلمان، گفت تصفیه‌خانه سد به تعمیرات نیاز دارد، و قسمتی از شبکه را هم هرچند هنوز ترکیدگی ندارد، باید تعمیر کنیم تا در آینده دچار مشکل بزرگ‌تری نشویم. ما نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم که این تعمیرات را یک یا نهایتا دو روزه به اتمام برسانیم، اما مهلت سه‌روزه را به شهروندان اطلاع دادیم که در ذخیره‌سازی و مدیریت آب، جانب احتیاط را رعایت کنند.»

پورغلام می‌گوید در صورت رعایت کردن و صرفه‌جویی در مصرف آب از طرف شهروندان، آبفای گراش آمادگی تامین آب را به مقدار نیاز دارد: «در همین چند روز گذشته نیز قطعی یک‌روزه آب سد را داشته‌ایم، اما خیلی از مردم خبردار نشده‌اند، چون ما از آب مخزن و آب چاه‌ها استفاده می‌کنیم.» او توضیح می‌دهد: «مخزن دشت بالا آب دارد، و با توجه به فصل تابستان، می‌تواند جوابگوی ۱۵ تا ۱۸ ساعت آب مصرفی شهر باشد. ما چاه‌ها را نیز در مدار قرار می‌دهیم. اگر مردم هم از مخزن بالای پشت‌بام منزلشان به صورت بهینه استفاده کنند، مشکل چندانی در تامین آب پیش نخواهد آمد.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top