بستن

محمودی جانشین معید در اداره اوقاف گراش شد

هفت‌برکه – گریشنا: با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس، خیرالله محمودی جانشین اسدالله معید در اداره اوقاف گراش شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش امروز یکشنبه دهم تیرماه آیین تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گراش با حضور فرماندار، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس و برخی از مسئولین شهرستان در دفتر فرماندار برگزار شد.

محمودی رییس جدید اوقاف گراش دارای تحصیلات حوزوی و اهل شهرستان نور‌آباد ممسنی است. وی ۱۲ سال سابقه کار در سازمان اوقاف و امور خیریه دارد و پیش از این مدیریت اوقاف شهرستان لارستان را بر عهده داشته است. اسدالله معید رئیس پیشین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گراش برای ادامه خدمت به عنوان رئیس اداره اوقاف بخش بیضا شهرستان سپیدان معرفی خواهد شد.

فرماندار گراش: اثر وقف باید در جامعه دیده شود

فرماندار گراش در این جلسه به بررسی یکی از راهکارهای توسعه فرهنگ وقف در جامعه پرداخت و گفت: «نتیجه ملموس و آثار و برکات وقف باید در جامعه دیده شود. وقف سنت حسنه‌ای است که نوید بخش باقیات صالحات مادی و معنوی برای خیرین دارد.»

اصغر فرودی با بیان این که افزایش بهره وری موقوفات در اولویت اوقاف قرار بگیرد‌، اظهار داشت: «گراش جزو شهرستان‌های برتر استان و کشور در حوزه وقف و امور خیریه است و با توجه به نیاز‌های اساسی شهرستان در حوزه‌های مختلف باید افزایش بهره وری موقوفات در اولویت اوقاف قرار گیرد.»

فرودی با اشاره به ورود سازمان اوقاف به سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف در چهارچوب قانون افزود: «مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر تشویق مردم به وقف جدید با نیات منطبق بر نیازهای روز جامعه تأکید دارند. یکی از نیاز‌های اساسی امروز جامعه اشتغال و رونق اقتصادی است که در این راستا همه ارگان‌های نظام باید کمر همت را ببندند و در این زمینه تلاش کنند.»

فرودی در این جلسه تشکیل چارت سازمانی، افزایش نیروی انسانی، تجهیز امکانات اداری و تامین اعتبارات مورد نیاز را خواستار شد.

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان فارس در این جلسه گفت: «ترویج فرهنگ وقف در جامعه آثار خوبی را به همراه خواهد داشت و می‌توان به وسیله آن بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد.»

حجت السلام والمسلمین سید عباس موسوی با تشریح عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: «مردم استان فارس بع ویژه شهرستان گراش همیشه جزء خیران و واقفان پیشتاز بوده‌اند و این سنت حسنه همیشه در استان و این شهرستان ساری و جاری بوده است.»

۲۰ میلیارد وقف در بخش ارد

اسد الله معید رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه در این جلسه از همکاری نهاد‌ها و ادارات شهرستان در باز پس گیری حق موقوفات تقدیر و تشکر کرد

وی گفت: امسال هشت باب مغازه و یک قطعه زمین به مساحت ۱۰۳۷ متر مربع از موقوفه بخش ارد به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان به ثبت رسیده است.

معید جلب و افزایش اعتماد عمومی مردم، رفع مشکلات موقوفات بخش ارد و مرکزی، کمک به نیازمندان و شرکت و همکاری در برنامه‌های مذهبی و قرآنی از مهمترین عملکرد خود در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گراش عنوان کرد.

خیر الله محمودی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گراش ضمن قدردانی از اعتماد ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه استان فارس در سپردن مدیریت این اداره به وی، ابراز امیدواری کرد بتواند منشاء خیر و برکت در این شهرستان باشد.

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

2 نظر

  1. سلام
    اصلا اساس کار اوقاف چیه؟
    چه کار های برای گراش انجام داده؟
    خرج مساجد بر عهده اوقافه درست؟؟؟ ولی بیشترین مساجد گراش مردم هزینه میکنن، حال جای سوال این پسانداز در چه راستای خرج میشه؟
    ایا اوقاف نمیتونه در راستا تجارت وارد بشه مثلا با خرید باب مغازه از افزایش اجاره بها جلو گیری کنه ؟
    ایا اوقاف با درامدی که داره نمیتونه اشتغالزای کنه؟
    ایا اوقاف نباید از بنا های اوقافی دفاع کنه برای مثال اب انبار های که با مصدود شدن راه ابش داره کمکم ویران میشه؟
    اینها چند نکته ای است که من در شهر ها یا کشور های دیگه دیدم که با انجام کم تاثیر در ابادانی شهر نیست بلکه تاثیر فراوانی داره .
    ان شا الله موفق باشن

  2. کار اداره بیشتر دریافت وقف مردگان هست که کوچکترین تاثیری در اشتغالزایی جوانان نداشته. پیشنهاد میشه کارخانه داروسازی راه بیاندازید. اداره اوقاف گراش نیاز به شفاف سازی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top