بستن

استقبال از طرح تربیت حافظان قرآن، پنج برابر پارسال است

هفت‌برکه (گریشنا): اداره اوقاف شهرستان گراش، آزمون کتبی مرحله‌ی پنجم «طرح تربیت حافظان قرآن کریم» را پنجشنبه بیست و هشتم بهمن‌ماه، همزمان با سراسر کشور، برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، آزمون شفاهی این رویداد بزرگ کشوری از شانزدهم بهمن شروع شده است و تا بیست و هفتم بهمن‌ماه ادامه دارد. آزمون کتبی نیز پنج‌شنبه بیست و هشتم بهمن ساعت ۹ صبح در دبیرستان ام البنین (س) برگزار می‌‌شود.

اسدالله معید، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گراش، تعداد شرکت‌کنندگان امسال را پنج برابر سال قبل برشمرد و گفت: «با توجه به پیگیری و فراخوان، ۵۲۰ نفر در سال ۹۵ در طرح فوق به صورت اینترنتی در سامانه ثبت نام کردند که نسبت به آمار سال گذشته، پنج برابر است. سال گذشته ۴۵ گواهینامه برای افرادی که شرکت کرده بودند صادر شد و امیدواریم امسال با توجه به استقبال گسترده‌ای که در شهرستان  شده است آمار گواهینامه به ۳ الی ۴ برابر برسد، این گواهینامه‌ها به صورت کشوری صادر می‌شود.»

معید درباره‌ی آزمون‌های این طرح سراسری نیز توضیح داد: «این آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی در کلیه رشته‌های حفظ در کلیه اجزای قرآن، از جمله حفظ جز ۳۰، حفط ۵ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز، حفط کل و حفظ  موضوعی قرآن کریم برگزار می‌شود.» اسدالله معید در ادامه افزود: «کلیه افرادی که در آزمون موفق به کسب امتیاز بالای ۷۰ شوند، گواهینامه رسمی از طرف سازمان اوقاف دریافت می‌کنند.»

رییس اداره اوقاف گراش از اهدای جایزه به نفرات برگزیده نیز خبر داد: «اداره اوقاف شهرستان به نفرات برگزیده‌ی اول تا سوم در کلیه رشته‌ها، جوایز نفیسی اهدا می‌کند. از طرف سازمان اوقاف کشور هم با قرعه‌کشی بین برگزیده‌شدگان، سفر حج، کربا، مشهد و جوایز نفیس دیگری در نظر گرفته شده است.»

مسابقات قرآن در آبان‌ماه

رییس اداره اوقاف گراش در پایان گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه، به مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل که در آبان‌ماه برگزار شد نیز اشاره کرد و گفت: «در آبان‌ماه امسال هم یک دوره مسابقات حفظ، ترتیل، قرائت و اقلام و اقامه در گراش برگزار شد که با استقبال سه برابری نسبت به سال گذشته روبه‌رو شد. ۱۵ نفر از برگزیده‌شدگان در گراش به مسابقات استانی اعزام شدند، که سه نفر از آنها توانستند مقام بیاورند و به مسابقات کشوری راه پیدا کنند. تاریخ مسابقات کشوری هنوز اعلام نشده است.»

 

862f1884-e1b7-4c05-9b5e-45dde6d35e27

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top