بستن

رییس اوقاف: تعداد شرکت‌کنندگان در رقابت‌های قرآنی چشمگیر است

هفت‌برکه (گریشنا): ۱۳۲ نفر از شهروندان گراشی در چهلمین دوره مسابقات سراسری قران کریم شرکت می‌کنند. این تعداد ثبت نام به نسبت جمعیت دیگر شهرستان‌های استان، گراش را در مقام اول قرار می‌دهد.

اسدالله معید، رئیس اداره اوقاف شهرستان گراش، درباره افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقه نسبت به سال قبل می‌گوید: «تاکنون ۱۳۲ نفر در سایت ثبت‌نام شده‌اند. با توجه به آمار ثبت نام در کلیه شهرستان‌های استان فارس تا تاریخ نهم اردیبهشت‌ماه، شهرستان گراش از لحاظ میزان شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات مقام سوم در سطح استان را به خود اختصاص داده است، شیراز در مقام اول قرار دارد و مقام دوم را جهرم به دست آورده است. اگر آمار کل جمعیت شهرستان‌ها را ارزیابی کنیم، می‌توان گفت که شهرستان گراش به نسبت تعداد جمعیت، بالاترین آمار ثبت نام در سطح استان را به دست آورده است.»

معید درباره مراحل ثبت نام و آزمون‌های شفاهی و کتبی مسابقه نیز گفت: «ثبت نام چهلمین دوره مسابقات سراسری قران کریم در دو بخش خواهران و برادران تا دهم اردیبهشت ماه ادامه داشت. آزمون شفاهی این مسابقه در مرحله شهرستان، روز پنج‌شنبه، بیست و یکم اردیبهشت؛ و آزمون کتبی، پنج‌شنبه چهارم خردادماه برگزار می‌شود. محل آزمون خواهران، واحد خواهران مجمع القران فاطمیون؛ و محل آزمون برادران، مجمع‌القرآن فاطمیون تعیین شده است.»

او در ادامه می‌گوید: «این دوره از مسابقات در ١٣ رشته شامل حفظ پنج جزء، ده جزء و بیست جزء و حفظ کل، قرائت، ترتیل، حفظ موضوعی،حفظ و معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم، دعا‌خوانی، هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم و اذان برگزار می‌شود. به استثنای رشته حفظ ۵ جزء، نفرات برتر سایر رشته‌ها به مرحله استانی اعزام خواهند شد. همچنین حداقل سن متقاضیان این دوره از رقابت‌ها ١٨سال تمام است. بر اساس مصوبه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور، رقابت‌های رده‌های سنی زیر ١٨ سال از این پس با همکاری ادارات اوقاف و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.»

رییس اداره اوقاف در ادامه می‌افزاید: «اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گراش ضمن اعزام کلیه نفرات برگزیده شهرستان جهت شرکت در مسابقات مرحله استانی که در تابستان سال جاری در مرکز استان برگزار خواهد شد، به نقرات برتر مرحله شهرستان نیز جوایز نفیسی اهدا می‌کند. در سال گذشته نیز به‌حمدالله کلیه نفرات برگزیده شهرستان به مسابقات استانی اعزام شدند که ٣ نفر موفق به کسب رتبه اول تا سوم در مسابقات استانی شدند.»

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top