بستن

سطل‌های زباله برداشته شد/ آشغال‌ها خانه به خانه جمع می‌شود

هفت‌برکه – گریشنا: سطل‌‌های بزرگ به تدریج از برنامه جمع‌آوری زباله گراش حذف و زباله‌ها در ساعت مشخص از در منازل جمع‌آوری می‌شود.

«شرکت نوین منظر رویایی فارس» پیمانکار شهرداری گراش در بخش جمع‌آوری پسماند است. مهندس زارعی مدیر این شرکت در این مورد گفت: «وجود سطل‌های زباله باعث شده است که برنامه جمع‌آوری زباله بی‌نظم شود و افراد در ساعت دلبخواهی زباله خود را بیرون بگذراند. از نظر بهداشتی هم وجود این سطل‌های بزرگ مشکلاتی را به وجود می‌آورد. شاید این اقدام ما در مدت کوتاهی مشکلاتی رو به وجود بیاورد ولی در دراز مدت به نفع ساکنین محلات است. امیدوارم مردم هم همکاری کنند تا این طرح به خوبی اجرایی شود.»

مهندس جلال زارعی در مورد زمان اجرای طرح گفت: «نقاطی که ماشین جمع‌آوری روزانه یا به صورت یک شب در میان زباله‌های را جمع‌آوری می‌کند سطل‌ها حذف خواهد شد.این طرح را به صورت آزمایشی شروع کرده‌ایم و به تدریج در کل شهر سطل‌های بزرگ پلاستیکی حذف خواهند شد.»

پیمانکار شهرداری گراش در مورد نقاطی که زباله‌های آن جمع‌آوری نمی‌شود گفت: «زباله تمام نقاط شهر خانه به خانه جمع‌آوری می‌شود و نقطه‌ای نیست که جمع‌آوری نداشته باشیم. برای باغ‌شهرها و نقاط بیرون از شهر هم در محل‌های ورودی و نقاط خاص چند سطل به صورت مجتمع قرار خواهد گرفت.»

در صورت جمع‌آوری نشدن زباله و یا هر مشکلی در بخش پسماندها شهروندان می‌توانند با شرکت نوین منظر تماس بگیرند.مهندس زارعی می‌گوید: «٠٩١٧٣٩١١٣۵٨ شماره تلفن خود من و ٠٩٠٢٩۵١٨۶۴۵ شماره سرکارگر است که همیشه در دسترس هستیم. شهروندان هم می‌توانند تماس بگیرند و هم پیام بفرستند. ٠٧١۵٢۴۵٢٢۴٢ شماره شرکت نیز در ساعت‌های اداری در خدمت شهروندان است.»

برنامه جمع‌آوری زباله را یک بار دیگر مرور می‌کنیم:

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

10 نظر

  1. سلام
    مسکن مهر داخل سطل و کنارش جمع میشه گاهی اوقات شده که چند روز جمع اوری نمیشه
    حالا فکرش کن در خونه هاشون باشه چهره شهر چه جوری میشه اون در ساعتن روز که فعالیت زیادی هستش به نظرم اصلا جواب گو، پسندیده نیست .
    و نکته دوم که بهتر دردسترس سگ ها قرار میگیره

    1. با سلام
      همشهری عزیز
      شما موضوع رو درست متوجه نشدید. قرار نیست هر کسی هرموقع که دوست داشت زباله بزاره دم در. زباله ها بایستی در بازه زمانی تعیین شده جلو در گذاشته بشه. و ماشین جمع آوری زباله اونا رو جمع میکنه و اتفاقا برعکس دسترسی سگ ها به زباله بسیار محدود میشه. این طرح بدون همکاری عزیزان امکان پذیر نخواهد بود. تغییر رویه و رویکرد فرهنگی نیاز به زمان داره. صبور باشیم.

  2. شورا و‌ شهرداری متاسفانه شب تصمیم می گیرند فردا صبح بدون اطلاع قبلی تصمیمات به اجرا در میارند
    این شیوه مدیریتی ۲۰۱۸ عزیزان است
    اون از افزایش نرخ تاکسی که با راننده تاکسی بحث مون شد چرا گرون میگیری گفت دیشب شورا تصویب کرده
    این از شلوغی سگ ها دور آشغال ها که اول فکر کردیم سطل بزرگ دزدیدند و بعد گفتند خودشون برداشتند
    با این وضعیت دفعه بعد به بگ میرزا رای بدیم سنگین تره حداقل از چند روز قبل میگه فلان روز نخود ندارم

  3. امیدوارم همسایه‌هام یه روز در میون آداب خرده فرهنگ جذاب‌شون رو به جا بیارن وقتایی که موعد جمع‌آوری زباله‌اس آشغال بذارن پشت دیوار خونه‌ام نه هروقت آشغال جمع شد تو خونه‌‌شون.
    #نبودسطل‌زباله‌درکوچه

  4. دلم برای رفتگری میسوزد که دفعات بیشتری باید کمرش خم کنه. بهتره در گراش با ورود سرمایه گذار پیمانکار، در هر محله، معدن سطل زباله در دل زمین تعبیه بشه تا پخش بو و جذب جانور و پشه نداشته باشه و اتوماتیک هم جمع آوری بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top