بستن

فاصله گراش و لار تا زرین‌دشت، ۶۰ کیلومتر کمتر شد

هفت‌برکه – گریشنا: با بهسازی مسیر جدید لار به زرین‌دشت فاصله شهرستان‌های جنوبی فارس تا شهرستان‌های شرقی استان ۲۵ کیلومتر کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان مهندس علی اکبر طالبی معاون مدیر کل و رییس اداره راه وشهرسازی لارستان گفت: «احداث محور جدید لار به زرین دشت باعث کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر بین دو شهرستان و افزایش قابل توجه تردد شده است.»

طالبی گفت: «طول این پروژه ۶۰ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر آن در حوزه اداره کل لارستان قرار دارد و طی چند ماه اخیر اقدامات خوبی در جهت بهسازی و ایمن‌سازی این مسیر انجام شده است. در این مسیر سه نقطه پرحادثه حذف گردیده و بیش از ده نقطه روسازی و زیرسازی آن به طور کامل انجام شده است. عملیات خطکشی جاده نیز به پایان رسیده است.»

رییس اداره راه وشهرسازی لارستان در مورد اقدامات انجام شده در این جاده گفت: «حدود ۹ کیلومتر از مسیر شانه‌سازی شده و شیب شیروانی آن به صورت استاندارد احداث شده است و جهت هدایت آب بیش از ۲۵۰۰ متر کانال ساخته شده است. »

در حال حاضر مردم شهرستان‌های لارستان و گراش برای دسترسی به شهرستان‌های شرق استان فارس بعد از تونل منصورآباد وارد جاده دبیران می‌شوند. مسیر جدید قبل از روستای بریز از جاده اصلی لار – شیراز منشعب می‌شود و به زرین‌دشت می‌رسد. با احداث این جاده فاصله گراش تا زرین دشت ۱۲۵ کیلومتر خواهد بود که در یک ساعت و ۴۵ دقیقه می‌توان آن را پیمود.

از این جاده برای دسترسی به شهرستان‌های داراب، فسا، نی‌ریز و استهبان نیز استفاده می‌شود. فاصله گراش – داراب از این مسیر ۱۹۳ کیلومتر است از مسیر فعلی این مسافت ۲۱۸ کیلومتر است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

  1. نقشه تصویری را نشان می دهد که گویا لار بخشی از گراش می باشد . این محور راه ارتباط لار به حاجی اباد می باشد . در طرح ان تاثیر بر گراش در نظر گرفته نشده است . پس با احساسات مردم بازی نکنید

  2. به ما ربط نداره .جاده چک چک افتتاح بشه لار وگراش به عسلویه ولامرد نزدیک میشه و بعدش زرین دشت یه شهر کوچیکه و باید گفت بودجه جاده چک چک اونجا خرج پس نشده.لاری ها فریبکارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top