بستن

پیش‌بینی فوتبال‌دوستان گراش: آلمان، برزیل، اسپانیا شانس‌های قهرمانی

هفت‌برکه – گریشنا: با اوج گرفتن تب جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه، یک نظرسنجی بین ۹۰ نفر از فوتبالی‌های گراش نشان می‌دهد که فقط ۱۷ نفر از آنها برای ایران شانس صعود از دور اول قایل هستند. بیشتر آنها پیش‌بینی می‌کنند هر سه تیم اسپانیا، آلمان و برزیل به یک اندازه شانس قهرمانی جام را دارند. این البته به قبل از اتفاقات عجیبی و غریبی برمی‌گردد که این روزهای آخر در مورد تیم ملی اسپانیا رخ داد و منجر به تغییر سرمربی‌شان شد!

 این مسابقه‌ی پیش‌بینی در گروه واتساپی «فوتبال فنز» (طرفداران فوتبال) انجام شد که مدیریت آن را سه تن از فوتبالی‌های گراش به عهده دارند. اسماعیل بلبلی، داور فوتبال و یکی از مدیران این گروه، درباره‌ی قواعد پیش‌بینی می‌گوید: «شرکت‌کنندگان می‌بایست هشت تیم را که به نظرشان بهترین نتایج را در این تورنمنت به دست می‌آورند، انتخاب کنند، آن هم با این شرایط: از هر قاره یک تیم، و از قاره اروپا چهار تیم باید انتخاب کنند. علاوه بر این، باید یک تیم را هم به عنوان قهرمان جام جهانی پیش‌بینی می‌کردند.»

۹۰ نفر در این مسابقه پیش‌بینی شرکت کردند که در نتیجه‌ی آن معلوم شد که اسپانیا، برزیل و آلمان هر کدام با ۲۶.۶ درصد رای، بیشترین رای را برای شانس قهرمانی داشتند. از بین پیش‌بینی‌های ارسال شده، تیم اسپانیا ۸۶ بار انتخاب، بیشترین رای را در مورد کسب موفقیت نیز کسب کرده بود؛ و دو تیم لهستان و دانمارک نیز هر کدام فقط یک بار انتخاب شده بودند. هیچ‌کس تیم‌های پرو، کلمبیا، ایسلند، صربستان و سوییس را انتخاب نکرده بود.

اما آمار مربوط به تیم ایران نیز جالب است. از بین ۹۰ نفر که در این مسابقه پیش‌بینی شرکت کردند، ۱۷ نفر به موفقیت ایران رای دادند. این تعداد رای در مقایسه با رای دیگر تیم‌های آسیایی، ایران را در جایگاه سوم قرار می‌دهد، چون ژاپن با ۴۹ و استرالیا با ۲۱ رای بالاتر از ایران قرار می‌گیرند. تیم ایران در گروهش نیز بعد از اسپانیا با ۸۶ رای و پرتغال با ۲۲ رای، در رده سوم قرار گرفت، و مراکش با ۹ رای چهارم شد. در نتیجه، فوتبالی‌های گراش برای ایران شانسی برای بالا رفتن از گروه و صعود به مرحله یک هشتم متصور نیستند!

تفکیک آمار به‌دست‌آمده نشان می‌دهد ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان اعتقاد دارند که یک تیم اروپایی قهرمان می‌شود و ۳۰ درصد به تیم‌های آمریکای جنوبی رای داده‌اند. از گروه ۱و ۸ هیچ تیمی به عنوان قهرمان انتخاب نشده، اما در عوض در گروه ۷ دو تیم شانس قهرمانی دارند: بلژیک و انگلیس. موفق‌ترین تیم‌های هر قاره نیز به این ترتیب انتخاب شده‌اند: از اروپا، اسپانیا با ۸۶ رای؛ از آمریکای جنوبی، برزیل با ۷۶ رای؛ از آمریکای مرکزی، مکزیک با ۷۲ رای؛ از آسیا، ژاپن با ۴۹ رای؛ و از افریقا، مصر با ۴۹ رای.

نمودار شانس‌های قهرمانی

 

تیم‌های موفق به تفکیک قاره‌ها

 

تیم‌های موفق به تفکیک گروه‌های هشت‌گانه

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

2 نظر

  1. آمار جالبی بود.من عضو همین گروه هستم و واقعا اطلاعات فوتبالی آقای بلبلی عالیه.
    همچنین دوتا مدیر خوب دیگه داره.آقای مجید افسار و علیرضا عظیمی.
    میشه گفت بهترین گروه فوتبالی گراشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top