با وجود گذشت چند ماه از آغاز به کار شبکه دامپزشکی گراش این شبکه هنوز فاقد کلینیک و آزمایشگاه است. محمد‌علی معماری سرپرست این شبکه می‌گوید: شهرستان گراش دارای ۱۹ روستا است که شغل اصلی مردم این روستاها دامپروری است. منتها برای تامین نیازهای آنها این شبکه با وجود پیگیری‌های مداوم هنوز مکانی را برای استفاده جهت کلینیک و آزمایشگاه در اختیار ندارد. این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای دامپروران شهرستان شده و آنها هنوز مجبور به مراجعه به شهرهای اطراف برای انجام کارهای خود هستند.

آخرین طرح واکسیناسیون دام‌های شهرستان مختص به تب‌برفکی برای گاو و گوساله بوده که به صورت کامل انجام شده و بخش خصوصی و مدیریت شبکه اجرای آن را برعهده داشته‌اند. شادمهر بازرس بهداشتی شبکه دامپزشکی می‌گوید: طرح واکسیناسیون آینده به احتمال زیاد اجرای طرح بروسلوز خواهد بود. شادمهر در خصوص اجرای طرح‌های واکسیناسیون می‌گوید: شبکه دامپزشکی برای سهولت در اجرای طرح‌ها و فراگیر بودن آن اقدام به جمع‌آوری اطلاعات دامپروران شهرستان کرده که در صورت نیاز دسترسی به آنان آسان‌تر باشد.

بروسلوز یا تب مالت یکی از متداول‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که در تمام دنیا وجود دارد که در انسان، معمولا باعث ایجاد تب، تعریق، ضعف و بیحالی و کاهش وزن می‌شود.