بستن

تا حالا در گراش قارچ سمی نداشته‌ایم، ولی مواظب باشید

هفت برکه(گریشنا): از ابتدای امسال مصرف قارچ سمی کوهی جان ۱۱ نفر را در کشور گرفته است ولی تاکنون در گراش موردی دیده نشده است.

به گزارش هفت برکه، در روزهای گذشته خبر مسمومیت بر اثر قارچ سمی کوهی در چند استان از جمله استان فارس منتشر شد. خوشبختانه در شهرستان گراش مسمومیتی گزارش نشده است ولی در استان فارس ۳۳ نفر در اثر مصرف قارچ سمی کوهی مسموم و از این بین ۴ نفر جان خود را از دست دادند.(خبرگزاری تسنیم)

در غرب کشور نیز ۲۷۷ نفر در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، لرستان و کردستان دچار مسمومیت شدند که تا کنون حداقل ۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.(لینک خبر)

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش در خصوص این خبر اعلام کرد که تاکنون هیچ مسمومیتی در شهرستان گراش در بر اثر مصرف قارچ سمی گزارش نشده است اما افراد در استفاده از انواع قارچ دقت داشته باشند.

دکتر علی بخشی مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور در گفتگو با خبرآنلاین با هشدار در خصوص مصرف قارچ‌های خودرو و وحشی که در طبیعت رشد می‌کنند و خطر سمی بودن آن‌ها اظهار داشت: حتما قارچ‌های مصرفی خود را از مراکز شناخته شده و ترجیحا به شکل بسته‌بندی تهیه و از خرید قارچ از افراد ناشناس و یا چیدن و مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت اجتناب کنید.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top