بستن

دختران هنرمند گراش: مریم جوشن، مریم باقری

هفت‌برکه (گریشنا): شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در اوقات فراغت خود یا وقتی با منظره زیبایی روبرو می‌شوید قلم به دست بگیرید و شروع کنید به طراحی مناظر اطراف خود. اگر خیلی هنرمند باشید که به خوبی از پس آن بر می‌آید ولی اگر هیچ آشنایی با خطوط و طرح‌ها حتی قلم هم نداشته باشید به طرح خود نمره صفر را می‌دهید. اگر شما هم مثل من طراحی و نقاشیتان خوب نیست ولی به آن علاقه دارید و دوست دارید یک نفر چهره شما را در سبک‌های مختلف طراحی کنند گزارش روزهای یکشنبه ما را که اختصاص دارد به هنرمندان دنبال کنید.

مدرسه امیرکبیر شهرستان گراش دارای دو رشته چهره‌سازی و مدیریت خانواده است که ما در این گزارش قرار است هر هفته روزهای یکشنبه یک نفر از هنرآموزان و هنرمندان این رشته‌ها را به شما معرفی کنیم تا با این رشته و هنرمندان این شهر بیشتر آشنا شویم. این هفته با مریم جوشن، هنرآموز سال دوم رشته چهره‌سازی هنرستان امیرکبیر همراه می‌شویم.

به گزارش هفت برکه، مریم جوشن، ۱۷ ساله است و هنرآموز سال دوم رشته چهره‌سازی هنرستان امیرکبیر است که چند روز پیش به مرحله استانی این رشته راه یافت.

مریم جوشن می‌گوید: «به طراحی و نقاشی از همان کودکی علاقه داشتم و مدتی هم طراحی نقش حنا را انجام می‌دادم و هنوز هم این کار را با اشتیاق ادامه می‌دهم. بخاطر همین علاقه بود که وارد این رشته شدم تا به صورت تخصصی علاقمندی خود را ادامه دهم. از بین طرح‌هایی که می‌کشم، منظره، کودک و… طرح چهره را بیشتر دوست دارم.»

مریم با اشاره به اینکه برای ادامه این رشته نمی‌توانم وارد دانشگاه شوم گفت: «دوست دارم که در این رشته پیشرفت کنم ولی متاسفانه نمی‌توانم وارد دانشگاه شوم که ادامه بدهم، رشته چهره‌سازی رشته خیلی خوب و پرتنوعی است و پیشنهاد می‌کنم اگر کسی می‌خواهد وارد این رشته بشود با علاقه و مهارت وارد شود، اگر بتوانی خودت را بالا بکشی و تمرین مکرر داشته باشی درآمد خوبی هم دارد. من چند هفته پیش از بین همکلاسی‌هایم به مرحله استانی این رشته راه پیدا کردم و به شیراز رفتم تا در مسابقه شرکت کنم، هنوز جواب این مسابقه نیامده است.»

مریم با اینکه سال دوم رشته چهره‌سازی است ولی در همان ابتدای فعالیتش توانست با طرح‌های زیبای خود طرفدارانش را پیدا کند و فعالیتش در این رشته را به صورت یک شغل در کنار نقش حنا شروع کند.

او در پایان می‌گوید: «از همان شروع کار در مدرسه سفارش قبول می‌کردم و الان هم با وجود اینکه ایام امتحانات است چند سفارس در دست طراحی دارم و اگر کسی هم تمایل داشته باشد که چهره خودش یا عزیزانش را طراحی کنم می‌توانند به صحفه اینستاگرامم به آدرس maryaam.mty@ و یا به موسسه هفت برکه مراجعه کنند.

 

هفت برکه(گریشنا): مریم باقری، فارغ التحصیل رشته طراحی چهره هنرستان امیرکبیر:« این روزها سخت مشغول فعالیت در رشته طراحی و طراحی حنا در کیش هستم.»

به گزارش هفت برکه، مریم باقری متولد پانزدهم بهمن ماه ۱۳۷۷ در گراش است، او دانش آموز هنرستان امیرکبیر در رشته طراحی چهره بوده که سال ۹۳ با گرفتن دیپلم فارغ التحصیل شده است. او بعد از فارغ التحصیلی به صورت حرفه‌ای مشغول طراحی چهره و نقش حنا است. مریم چند سالی است که به همراه خانواده‌اش در کیش زندگی می‌کند.

مریم با اشاره به اینکه در زمان تحصیل ما تعداد نرآموزان و همکلاسی‌هایم زیاد بود گفت: «من ابتدا در مدرسه نمونه امام رضا (ع) بودم و بخاطر علاقم به هنرستان رفتم با اینکه از لحاظ درسی وضعیت خیلی خوبی داشتم. آن زمان تعداد ما به ۲۰ نفری بود و مثل الان کلاسمان خلوت نبود. من با علاقه‌ای که به این رشته داشتم وارد هنرستان شدم و اول بخاطر اینکه شاغل بودم تا مقطع دیپلم بیشتر پیش نرفتم. در همان دوره تحصیل با معلم‌های خوبی مثل آقای آهنی و خانم انصاریان همه چیز را خیلی خوب یاد گرفتم و شروع کردم به تمرین و کشیدن سبک‌های مختلف و دیگر نیازی به رفتن دانشگاه ندیدم ترجیح دادم وقت برای این کار به صورت  آزاد و شغلم بگذارم. از بین تمامی همکلاسی‌هایم تا جایی که من خبر دارم فقط هانیه پرده نشین بود که وارد دانشگاه شد و به صورت تخصصی این رشته را ادامه داد.»

مریم با بیان اینکه از همان سال اولی که وارد هنرستان شدم سفارش قبول می‌کردم گفت: «من از همان سال اولی که وارد این رشته شدم سفارش کار قبول می‌کردم و از آنجایی هم که مادرم سابقه طولانی در نقش حنا داشت من هم در کنارش فعالیت می‌کردم. یکی از سبک‌هایی که خودم آن  را به شخصه دنبال می‌کنم طراحی با راپید و رنگ و روغن است که کمتر کسی شاید با ان کار کرده باشد و طرح‌هایی که میزنم خاص هستند.»

باقری یکی از دلایل موفقیت خود در کارش را حمایت‌های مادرش دانست و می‌گوید: «مادرم همیشه و در همه حال مشوقم بوده است، شاید اگر حمایت‌های او نبود نمی‌توانستم در کارم موفق باشم. همچنین جا دارد از دو معلم خوبم آقای آهنی و خانم انصاریان که خیلی برایم زحمت کیشدند نیز تشکر کنم.»

مریم در پایان افزود: «من سال‌هاست که با نام مریم حنا در فضای مجازی فعالیت دارم و از تمام نقاط کشور هم سفارش قبول می‌کنم خدارو شکر از کارم راضی هستم و خوب توانسته‌ام آن را در سراسر کشور معرفی کنم. اگر علاقمند به کارهایم در زمینه طراحی و حنا هستید می‌توانید از طریق پیج maryam-henna کارها را دنبال و یا سفارش دهید.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top