هفت‌برکه – گریشنا: برگزیدگان مسابقه برات گراش معرفی شدند. این مسابقه از سوی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و با همکاری موسسه هفت‌برکه گراش برگزار شد.

Barat Poster

در بخش تلگرام ۴۳ عکس برای شرکت در مسابقه ارسال شد که در نهایت ۳۰ عکس برگزیده در کانال گریشنا منتشر شد. عکس‌های ارسالی از الهام جعفری، نازنین   کشاورز، رامین جباری، محمدعلی پوسانه، فاطمه پ.، فاطمه آبازیان، فاطمه فرسوده به ترتیب بیشتر آرا مخاطبان را به دست آوردند که بسته فرهنگی شامل کتاب‌های مرتبط به موضوع مهدویت به این افراد اهدا می‌شود.

با توجه به فیلتر تلگرام داوران در بخش تلگرام از میان هر ۳۰ عکس منتشر شده عکس‌های برگزیده را انتخاب کردند. عکس‌های فاطمه ملکی، عرفان خشنود و الهام جعفری جوایز ۱۰۰ هزار تومانی این مسابقه را دریافت خواهند.

در بخش اینستاگرام از میان ۶ اثر ارسالی داوران دو مطلب مریم مالدار و سمیه جعفری را به عنوان برگزیده انتخاب به هر کدام از این دو نفر جایزه صد هزار تومانی اهدا می‌شود.

 

کاربر sarinagol90 این‌گونه درباره برات نوشته است: (لینک در اینستاگرام)

از وقتی بچه بودیم کوزه‌های برات بهمون می‌دادن کلی ذوق می‌کردیم …

قبلنا زمان ما همش کوزه بود چقد کیف داشت آب خوردن توی کوزه‌های برات…

یادمه کوزه بود و آب نبات چوبی…

آخر سر مسابقه بود بین بچه‌های فامیل واسه این که چه کسی بیشتر کوزه جمع کرده. …?

هعععییی یادش بخیر?

ولی الان دیگه شده لیوان …

بزرگترامون می‌گفتن بچه‌ها تو اون دنیا منتظرن که لیوان یا کوزه بهشون برسه و آب بخورن و اگه کسی واسه‌ی برات چیزی که آب توش بخوره واسه بچه نفرسته تشنه می‌مونه…?

…و این لیوان‌های خوشکل پسرونه میرن که برسن به دست بچه‌های فامیل واسه سیراب شدن نوگل نشکفته‌ی من در نیمه ی شعبان…اللهم عجل لولیک الفرج?

#برات گراش

Barat Instagram Jafari

مریم مالدار m4ryam78 دیگر برگزیده بخش اینستاگرام مسابقه برات گراش است. (لینک در اینستاگرام)

میادن کِهتر که دونَم، وخته خونه بی‌بی مو بر برات برنج نَک شواَکه، با دوت خالَیا مو خیزا که زیدتر اچوم خونه و خونه برنج بِبروم که دُزَرو موآتن.

پشت خونه بی بی ، خونه مَشتانعلی وا. بر ای خونهِ جَر مواَکه محضِ :«کِزه (کوزه) شَدَدوم» بشتر اوقات هم چهار پنج نفری باهم اَچِدوم درِ خونشو مواَزَت بر یک ظرفی برنج? بعدتَریا شَه لیوان که…بعدتَرُش هم که دگه خداش بیامرزا…??? اَنیز هم مَیادن تا اَواگشتوم اِز بَس هوا گرما و آفتاب هم که سِر لج اُداسو با اَما تک امی کِزه آو مواَکه و دل و جگرمو اُنُک اَوابی?

چه ای که فکر ما درگیر اُشکردن ای اِن که دگه خبری از ای شور و شوقه بر بچیا نی! حتی اگه شوبوگااوم که بُره ای برنجِ تا فلان جا برسن ، ای پیله یا ای شکلاته هم بر خوت اَگه خیرت اُمنی خوت بُره!?

بحث سر ای اِن که دگه خیلی چیا باعث بُدای خیلی از مراسمیامو بی مزه وابه?…نادنم بابت اینکه الان همه گپتریا با ماشین یا موتور برات موزبر اَوردان باید خوشحال بم یا نه؟
وله ادنم که دگه امی شوق و شفقه بر اما خو معلیم بر نسل آینده هم نک نابه…
مریم?مالدار

Barat Instagram Maldar