بستن

گوسفندان، به کشتزارهای فداغ آسیب می زنند

گریشنا: عشایر ، گوسفندان خود را روانه ی کشتزارها ی فداغ کرده اند.

به گفته ی فداغ نیوز: در بعضی از نقاط وحومه فداغ عشایر مناطق دیگر لارستان سکنی گزیده اند و این خود  رنجش تعدادی از همشهریان را فراهم نموده است

بعضی از آنها می پرسند به راستی مسئول بیرون راندن آنها از زمین های زراعی وکشاورزی مردم فداغ کیست ؟ نیروی انتظامی -شهرداری -شورا ویا خود مردم فداغ ؟

در ماه های اخیر تعدادی از عشایر مناطق لارستان که بعضی از آنها جزو روستاهای خود فداغ نیز می باشند، در مراکز کشاورزی و دامداری فداغ چادر زده‌اند و به راحتی دام های خود را جهت چرا روانه زمین ها و باغات مردم فداغ می نمایند. از این که عشایر جزو قشر زحمتکش ایران و لارستان بزرگ به شمار می روند، شکی نیست ولی آیا آنها می توانند بدون اجازه وارد زمین های زراعی مردم شوند و دام های خود را روانه باغات نمایند ؟ و آیا مردم اجازه دارند خود دست به کار شوند و  آن ها را از زمین های خود بیرون نمایند؟

راستی مسئول این کار کیست ؟آیا نیروی انتظامی می تواند به عشایر کوچ کرده تذکر داده و در صورت نادیده گرفتن تذکر از سوی عشایر نیروی انتظامی چه اقدامی می تواند در این زمینه انجام دهد ؟ آیا شورا وشهرداری توان مقابله با عشایر کوچ کرده دارند ؟

در روزهای اخیر تعدادی از عشایر منطقه به دلیل خشکسالی قدم به قلمرو مردم فداغ گذاشته و با چراندن گوسفندان خود در باغات و زمین های زراعی آنان ،خشم مردم را برانگیخته است.حتی مشاهده شده است که بعضی افراد با تعدادی از عشایر کوچ کرده درگیری لفظی نیز پیداکرده اند.

مردم فداغ باید بادرنظر گرفتن تمام جوانب از هرگونه خشونت پرهیز نمایند و جهت بیرون راندن عشایر از زمین های خود ،از مراجع ذیصلاح  درخواست کمک نمایند.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top