هفت برکه (گریشنا): تیم فوتبال جوانان هلال‌احمر با کسب جام صلح و دوستی، اولین قهرمانی خود را در سال ۹۷ جشن گرفت.

helal ahmar1

به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی- ورزشی هلال‌احمر  مسابقات جام صلح و دوستی با همکاری هیات فوتبال بخش اوز و اداره ورزش و جوانان این بخش برگزار شد.

در این دوره ۸ تیم در دو گروه ۴ تیمی حضور داشتند. در گروه الف، تیم‌های هلال‌احمر گراش، وحدت کوره، جنوب خنج، شهدای ارد و در گروه ب، تیم‌های شهید جعفریان کهنه، نفت اوز، برکه خنج و سده جوان خنج در مقابل هم قرار گرفتند.

هلال احمرگراش که خود را برای حضور مقتدرانه در لیگ دسته یک کشور آماده می‌‌کند با ترکیبی از با تجربه‌ها و نوجوانان آینده‌دار پا به این مسابقات گذاشت.

آن‌ها در بازی اول مقابل تیم شهدای ارد صف‌آرایی کردند که در نهایت موفق شدند با دو گل صادق صداقت و گل‌زنی محسن محمدی و مهدی مهیایی ۴ بر صفر حریف خود را از پیش رو بردارند.

در دومین دیدار هلال احمری‌ها به مصاف تیم یکدست و منسجم جنوب خنج رفتند که باز هم موفق شدند با تک گل کاپیتان خود؛ محسن محمدی، پیروز این میدان شوند.

با این برد صعود هلال احمر به مرحله نیمه نهایی مسجل شد و این امر باعث شد که آن‌ها در بازی آخر گروهی مقابل وحدت کوره با ذخیره‌های خود پا به مسابقه گذارند که در نهایت با نتیجه یک بر صفر بازنده این دیدار شدند.

از گروه الف، تیم‌های هلال احمر گراش و جنوب خنج و از گروه ب، تیم‌های برکه خنج و شهید جعفریان کهنه به نیمه نهایی صعود کردند، در این مرحله تیم هلال احمر می‌بایست به مصاف تیم برکه خنج می‌رفت.

این بار تیم جوانان هلال احمر که بازی به بازی هماهنگ‌تر و روانتر شده بودند خیلی زود با شوت مهدی جوانی به گل رسیدند و پس از آن نیز صادق صداقت هافبک تکنیکی و گلزن هلال‌احمر گل دوم تیمش را به ثمر رساند و محسن محمدی، بازیکن باتجربه هلال‌احمر زننده‌ی سومین گل نماینده گراش بود تا در مقابل تک گل تیم برکه خنج در نهایت بازی با نتیجه ۳ بر یک به نفع هلال‎‌احمر به اتمام رسد و گراشی‌ها خود را برای دیدار فینال آماده کنند.

helal ahmar2

در سوی دیگر هم تیم‌جنوب خنج با نتیجه پرگل ۶ بر یک تیم شهید جعفریان کهنه را در هم کوبید تا یک بار دیگر شاهد رویارویی این تیم مقابل نماینده گراش باشیم.

در روز اختتامیه این مسابقات ابتدا دو تیم شهید جعفریان کهنه و برکه خنج با هم دیدار نمودند که در پایان تیم شهید جعفریان کهنه موفق شد با یک گل تیم برکه خنج را شکست دهد و عنوان سومی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد و پس از آن دو تیم هلال‌احمر گراش و جنوب خنج برگزار‌کننده دیدار فینال بودند.

گراشی‌ها که در دور مقدماتی یک‌ بار نماینده خنج را شکست داده بودند آمده بودند تا یک بار دیگر شایستگی خود را نشان دهند و اولین قهرمانی خود را در سال جدید جشن بگیرند. در سوی مقابل نماینده خنج که نشان داده بود تیم یکدست و منسجمی را روانه مسابقات نموده است قصد انتقام داشتند تا ضمن جبران شکست بازی گروهی عنوان قهرمانی خود را نیز باشکوه‌تر برگزار کنند.

این بازی که در حضور تماشاگران انبوه خنجی و اوزی برگزار می‌شد از جذابیت خاصی برخوردار بود. دو تیم بازی پایاپایی از خود به نمایش می‌گذاشتند تا این که محسن محمدی از روی یک ضربه ایستگاهی و حدودا از فاصله ۳۰متری دروازه تیم خنج را گشود تا نیمه اول باهمان تک گل به نفع نماینده گراش به پایان رسد.

در نیمه دوم تیم خنج به دنبال گل تساوی بود تا این که در دقیقه ۶۷ در صحنه‌ای مشکوک و در حالی که هلال احمری‌ها اعتقاد به بیرون بودن خطا از محوطه جریمه داشتند ولی داور این صحنه را پنالتی تشخیص داد تا خنجی‌ها از این فرصت استفاده و بازی را به تساوی کشاندند. در ادامه تلاش دو تیم، گلی در بر نداشت تا ضربات پنالتی تعیین‌کننده‌ی تیم قهرمان این دوره از مسابقات باشد.

طبق قرعه،خنجی‌ها زننده اولین پنالتی بودند که امیر اکبری، دروازه‌بان جوان و خوش استیل هلال احمر به زیبایی آن را مهار کرد. حسین شیرشمسی، زننده‌ی اولین پنالتی هلال احمر بود که تبدیل به گل شد. دومین ضربه خنجی‌ها هم به گل مبدل شد و سروش هم‌ پنالتی دوم هلال احمر را به گل تبدیل کرد.

پنالتی سوم خنجی‌ها هم گل شد و صادق صداقت هم برای هلال‌احمر گل زد. ضربه چهارم خنجی‌ها را باز هم اکبری، گلر هلال احمر با شیرجه‌ای دیدنی مهار کرد ولی ضربه پنالتی محسن محمدی، نیز به وسیله دروازه‌بان خنج برگشت داده شد تا نگاه‌ها به پنالتی پنجم باشد که باز هم امیر اکبری، دروازه‌بان جسور هلال‌احمر با شیرجه‌ای دیدنی پنالتی خنج را گرفت تا به تنهایی قهرمانی تیمش را رقم بزند.

در نهایت هلال‌احمر با احتساب پنالتی‌ها در مجموع ۵ بر۳ پیروز این میدان شد تا فاتح جام صلح و دوستی شود.

مراسم اهدای جام در حضور مسوولین، رییس اداره ورزش و جوانان و نیز رییس جوان و پرتلاش هیات فوتبال اوز، میلاد پیشداد برگزار شد. که به ترتیب هلال‌احمر گراش،جنوب خنج، شهید جعفریان کهنه و برکه خنج، مقام اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

عنوان بهترین بازیکن این دوره از مسابقات به بازیکن ریز‌نقش و آینده‌دار هلال احمر، رضا خدمتی، تعلق گرفت و امیر اکبری، گلر آینده‌دار هلال احمر، به عنوان بهترین دروازه‌بان این دوره از مسابقات انتخاب شد.

برای تیم جوانان هلال احمر در این دوره؛ علی‌رضا حسن‌نژاد، آرین کریم‌پور، امیر‌حسین شکاری، امیر‌حسین رستگار، حسین شیرشمسی، احمدرضا بهجتی، مهدی جوانی، محمدامین عالی‌زاده، محمدرضا اسماعیلی،سیدیحیی مجلسی، علی اصغر پروین، احمدرضا مرادی، محمدرضا حسن‌نژاد ،مهدی مهیایی،حسین یحیایی، امیر اکبری، مهدی اکبری، مرتضی باقری، حمیدرضا پاک سرشت، عارف فریدی، رضا دژالون، محمدرسول صدیقی، رضا خدمتی، صادق صداقت، حسین برازنده، رضا شمسی، مهدی نویدی و محمد‌سام خادمی به میدان رفتنند.

مهدی ابراهیمی، به عنوان سرمربی، احمدرضا محمودی، به عنوان مربی و هاشم‌محمودی، به عنوان سرپرست و حجت عابدی، محمدجواد آذربادگان و ابوالحسن غلامی نیز در قالب کادر فنی این تیم را هدایت کردند.

با توجه به تقابل کسب جام و هفته جهانی هلال‌احمر مجموعه باشگاه فرهنگی- ورزشی هلال احمر، ضمن تبریک به محسنی، رییس ورزش دوست جمعیت هلال احمر شهرستان گراش، این جام را به شهدای امدادگر هلال‌احمر اهدا کرد.

helal ahmar5