بستن

تبلیغ کالاهای آسیب رسان در شهرستان گراش ممنوع شد

هفت‌برکه – گریشنا: ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان مهمترین مصوبه نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گراش در سال ۹۷ بود.

به گزارش حجت عابدی از فرمانداری گراش، جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی به ریاست اصغر فرودی فرماندار و با حضور عبدالله فضلی بخشدار مرکزی، دکتر مرتضی فتحی عضو شورای اسلامی شهر، دکتر محمدی سرپرست دانشکده علوم پزشکی گراش و اعضای کارگروه ساعت ۹ صبح دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷ در سالن کنفزانس فرمانداری برگزار شد.

تاکید بر ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان، ممنوعیت به کارگیری اتباع بیگانه در مراکز فروش مواد غذایی، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و جلوگیری از افزایش بیماری سالک،اطلاع رسانی از بیماری‌ها، گسترش و توجه به ورزش همگانی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای تولیدکنندگان مواد غذایی، تشویق خانواده‌ها بر استفاده از غذا‌های سالم و مفید از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار گراش در این جلسه بر لزوم تمرکز و توجه بیشتر به حوزه سلامت و امنیت غذایی شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: «سلامت و امنیت غذایی مردم باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد و نباید سلامت مردم به خطر بیافتد.»

اصغر فرودی با بیان اینکه سهم بهداشت و درمان از اعتبارات سال گذشته بالغ بر ۶ میلیارد تومان بود،گفت: «در سال گذشته در حوزه سلامت در سطح شهر و روستا ۲ میلیارد تومان پروژه عمرانی و زیرساختی افتتاح و ۴ میلیارد تومان طرح و پروژه کلنگ زنی شد.»

وی کم تحرکی را عامل اصلی افسردگی و خمودگی در جامعه دانست و افزود: «جامعه باید به باور نقش ورزش همگانی برسد و گسترش ورزش همگانی موجب نشاط اجتماعی و سلامتی روحی مردم می‌شود.»

فرودی بر فرهنگ سازی در زمینه عدم استفاده از غذاهای ناسالم ضروری عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: «فرهنگ ورزش کردن و استفاده از غذای سالم و مفید دو نیاز اساسی مردم در جامعه است که باید ترویج شود.»

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گراش اضافه کرد: «لازمه ارتقای سطح سلامت جامعه اجرای سند امنیت غذایی است و انتظار می رود در شهرستان گراش فرآیند تدوین این سند هر چه سریعتر انجام شود»

 

دکتر مرتضی فتحی عضو شورای اسلامی شهر در این جلسه گفت: «باید با تبلیغ مواد غذایی نا سالم برخورد شود و تبلیغ استفاده از مواد غذایی سالم و مفید در دستور کار قرار گیرد.»

این عضو شورای شهر در مورد اقدامات شهرداری گراش در حوزه بهداشت گفت: «توسعه کشتارگاه با ساخت سردخانه در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

7 نظر

  1. سلام.
    مثلا چه نوع غذاهایی ناسالم هست که داره تبلیغ میشه؟
    لطفا اطلاع رسانی کنید که مردم درجریان باشن.
    اگر واقعا هست باید جمع آوری بشه که در حد تبلیغات نرسه!!!

  2. تو شهرلار روی تابلو بزرگ از طرف معاونت غذا ودارو دانشکده علوم پزشکی لارستان تبلیغ کردن” لبنیات محلی مصرف نکنید”!
    ولی محصولات لبنیات محلی دو شرکت لار داره در سوپرمارکت های گراش به فروش میرسه.

  3. همین شخصیت هایی که در این جلسه حضور دارن … ببینید ایا خودشان رعایت می کنند یا نه
    من دیده ام در شب جشن عروسی در همین باغ دلگشا
    سر یک میز دکتر جراح حضور داشتند همراه با رئیس بیمارستان و رئیس دانشکده پزشکی و همین اعضا فرمانداری و …
    همه انها از نوشابه های گازی استفاده میکردند
    فرهنگ باید از خود همین اقایون شروع بشه تا به مردم برسه

    مسئولان ما در حد شعار همیشه هستند و نه بیشتر

  4. ” ممنوعیت به کارگیری اتباع بیگانه “!!!!!
    مگه چند ملیت در گراش زندگی می کنند بغیر افغانی های زحمت کش
    که اونها هم از سر اجبار اینجان و بیشترشون در کارهای بنایی مشغولند
    حالا مثلا” اونم ممنوع کنند
    فکر این باشید چاههای خونه را کی میتونه بزنه
    بغیر همین افغانی های زحمت کشان

    اخه این چه حرفی بود که زدید اینقدر گراش بدون مشکل هست اینقدر این اقایون با احترام البته بیکارن که هر چی را به زبون میارن

  5. مسئولین اگه راست میگن بجای جلوگیری از کار کردن افغانی که هیچ ضرری هم به مردم نمی رسانند از بکارگیری افراد غیر بومیها که در گراش بیداد می کند و مردم گراش را به گند می کشند لطفا چاره اندیشی کنید وووووو…….. عاقلان دانند./

  6. تمام خلاف هایی که در گراش میشه از دست کارگران غیر بومی گراشی است متاسفم که میگویید کارگر افغانی بکار نگیرید شما اصلا مسلمان هستید؟
    زمانی که بدران ما در کشورهای خلیج کار میکردند حتی شناسنامه هم نداشتند حتی بعضی ها هنوز تو دوبی ملک و املاک هم بنام خودشان است اگر کشورهای خلیج ما را راه نمیدادند امروز تو گراش نان هم گیرمان نمیامد
    خجالت بکشید جلو کارگر بدبخت بی در کجای افغانی که خلاف هم نمی کند و دارد به سختی نان در میاورد میگیرید
    برایتان متاسفم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top