بستن

چترآذر، گنجینه خاطرات ورزش گراش

هفت‌برکه – کلاک: محمدعلی چترآذر شناخته شده‌ترین معلم ورزش گراش است. او یکی از پایه‌گذاران ورزش گراش است و چهار سال نیز مسئولیت تربیت‌بدنی شهر را بر عهده داشته است.

چترآذر می‌گوید: «از مدرسه راهنمایی ابدی استارت ورزش گراش را با معلم‌های دروس مختلف زدیم.» مرحوم رضاییان، مرحوم عوض روشن، خلیل لاری (امینی)، عبدالعلی پارسایی، نجیبی از جمله کسانی است که چترآذر از آن‌ها نام می‌برد.

پاس، جنوب و ناسیونال نخستین تیم‌ها در آغاز فوتبال گراش بودند. چترآذر می‌گوید چهار زمین فوتبال در آن زمان در گراش وجود داشت : « زمین ناسیونال در محله بیدله، زمین کنار ابل تقی در انتهای خیابان آبیاری، زمین عقاب در انتهای خیابان بسیج و زمین میله در محل مدرسه شهید بهزادی بود. سوم راهنمایی بودیم که دو تا میله را از مغازه فرج‌الله تمیز حمل کردیم و بردیم برای آن زمین»

چترآذر با مدرک دیپلم وارد آموزش و پرورش شد و از منطقه اهل، تدریس را شروع کرد. او با فوق دیپلم تربیت‌بدنی کار رسمی در آموزش و پرورش را آغاز کرد. خودش می‌گوید: « اخلاق، ادب و انسانیت برای من مهمتر بود و بدون این‌ها هیچ چیز برای من مهم نیست.»

چترآذر در فوتبال گراش را به نام تیم شاهین می‌شناسند. چترآذر با تیم‌های شاهین و تارا در فوتبال فارس حضور داشت.

این مربی کهنه‌کاری در گفتگو با کلاک تیم منتخب تاریخ گراش از نگاه خودش را معرفی کرد: افشین فاتح، مهدی فاتح، محمد قائدی، اکبر میرانی، حسین واحدی، محمدعلی چترآذر، محمدجواد اکبری، یوسف مظفرزادگان، احمد روزبه، جواد غلامی و حسین غلامی در این تیم حضور دارند.

چترآذر بعد از بازنشستگی مشغول شغل آهن‌فروشی است. او از خیرین تقاضا دارد: «خیرین همان‌طور که به امر درمان اهمیت می‌دهند به امر پیشگیری هم توجه کنند. چون اگر جامعه ما با نشاط باشد بیمارستان‌ها و دادگاه‌های ما خلوت می‌شود.»

مصاحبه با چترآذر در آپارات:

مصاحبه چترآذر در یوتیوب

https://youtu.be/QDcUU-1q6u0

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top