بستن

جلد سوم تاریخ‌نگاری میرزا اکبری از ورزش گراش منتشر شد

هفت‌برکه: میرزا اکبری رییس پیشین ورزش و جوانان گراش سومین جلد کتاب نگاهی به ورزش گراش را با عنوان «ناگفته‌ها» منتشر کرد.

به گزارش هفت‌برکه میرزا اکبری یکی چهره‌های شناخته شده ورزش گراش است که به جز فعالیت‌های ورزشی به مدت بیش از ۲۰ سال در چهار دوره مختلف ریاست تربیت‌بدنی و اداره ورزش و جوانان گراش را بر عهده داشت.

میرزا اکبری در سال‌های گذشته دو جلد از کتاب «نگاهی به ورزش گراش» کرده بود. جلد سوم این مجموعه با عنوان ناگفته‌ها خردادماه ۱۴۰۱ منتشر شد تا این مجموعه تکمیل شود.

جلد اول کتاب با عنوان «ورزش گراش از ۱۳۴۰ تا ۱۳۸۶» را در سال ۱۳۸۶ انتشارات همسایه منتشر کرد. جلد دوم در سال ۱۳۹۳ به کوشش خود مولف در شیراز منتشر شد و جلد سوم را نیز انتشارات اناالحق به قیمت صد هزار تومان منتشر کرده است. بخشی از هزینه‌های انتشار این جلد از سوی هیات امنای ورزش گراش پرداخت شده است.

اکبری در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «برای جلد سوم کتاب حدود دو سال وقت گذاشتم. بعضی مطالب که در دو جلد قبلی به صورت گذرا بیان شده بود این بار کامل‌تر نوشته شده بود و سعی کرده‌ام چیزهایی که باید گفته شود در این کتاب باشد.»

میرزا اکبری در مورد رویکرد خود در جلد سوم کتاب ورزش گراش گفت: «سعی کرده‌ام مطالب بدون حب و بغض و جاه‌طلبی به رشته تحریر در آید و با آبروی کسی بازی نشود ولی واقعیت‌ها باید گفته شود.»

میرزا اکبری سال ۱۳۹۵ بازنشسته شد و بعد از آن دو سالی در مجتمع گردشگری هفت دریا در شیراز با اسکندر دیانت همکاری داشت. اکبری در حال حاضر ساکن گراش است و به گفته خودش از فضای ورزش دور شده است.

میرزا اکبری که چند سال به عنوان خبرنگار با میلاد لارستان و خبرجنوب همکاری داشته است در مورد فعالیت‌های فرهنگی آینده خود گفت: «به دنبال جمع‌آوری اطلاعات در مورد رهبر محبی هستم که کتابی درباره ایشان بنویسم. حاج زین‌العابدین محبی خدمات زیادی برای شهر گراش به ویژه برای ورزش گراش داشت که باید حتما برای آیندگان ثبت شود.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top