بستن

مدال افتخار بر سینه ده چهره‌ی ماندگار گراش

هفت‌برکه – گریشنا: در دومین همایش چهره‌های ماندگار گراش بر سینه صادق رحمانی چهره ماندگار کشوری و ۹ چهره ماندگار شهرستان گراش مدال افتخار نصب شد.

به گزارش هفت برکه ۱۱ بهمن‌ ماه ۹۷ به مناسبت روز گراش، دومین همایش چهره‌های ماندگار با حضور علیرضا پاک‌فطرت شهردار سابق شیراز، اصغر فروی، فرماندار شهرستان گراش و مهمانانی از شهرهای همجوار برگزار شد.

محمدصادق رحمانیان ملقب به صادق رحمانی به عنوان چهره مطرح کشوری شاخص‌ترین چهره ماندگار امسال بود. از آیت‌الله سیدجواد معصومی در زمینه علمی٬ کیوان محسنی، جوان فعال در زمینه هنری، علی بابا عسگری و محمد ابراهیمی خیرین فعال در حوزه‌های مختلف، خانم محسن‌زاده همسر جانباز واحدی در بخش بانوی نمونه،  مطلب وخشوری، کارآفرین نمونه، محمدعلی چترآذر در زمینه ورزشی، امان اله وقارفرد و زینل‌العابدین خواجه‌زاده به عنوان شهروندان نمونه تقدیر شد.

از سوی شورای شهر گراش عنوان شهروند افتخاری گراش به دکتر محمدنبی محمدی، قائم مقام دانشکده علوم پزشکی گراش اهدا شد. سال گذشته ۱۲ چهره ماندگار معرفی شده بودند.(خبر در گریشنا) در ادامه با ۱۰ چهره ماندگار سال ۱۳۹۷ آشنا شوید.

صادق رحمانی؛ چهره مطرح کشور و برتر سال

صادق رحمانی٬ با نام شناسنامه‌ای محمدصادق رحمانیان در سال ۱۳۴۴ در شهرستان گراش به دنیا آمده است. او فرزند شیخ علی اصغر رحمانی از وعاظ معروف گراش است. از صادق تا کنون کتاب‌های مختلفی در زمینه ادبی، فرهنگی و تاریخی منتشر شده است. رحمانی در حال حاضر مدیرشبکه سراسری رادیو فرهنگ جمهوری اسلامی ایران است.

سیدجواد معصومی؛ چهره عملی سال

سیدجواد معصومی که مردم گراش او را بیشتر با عنوان «آقا جواد» می‌شناسند از روحانیون معتمد مردم و فرزند حجت الاسلام سیدعباس معصومی٬ اولین امام جمعه گراش است. او از فعالان انقلابی در دهه پنجاه و در سال‌های اخیر به تحصیل و تدریس در سطح عالی حوزوی در قم مشغول است.

کیوان محسنی؛ چهره هنری سال

او متولد ۱۳۶۷ گراش و جوان‌ترین چهره ماندگار امسال است. محسنی فیلمساز مستقل فیلم کوتاه است و تاکنون بیش از ده فیلم کوتاه و مستند ساخته است و با آثارش در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی حضور داشته است. داوری جشنواره سینه فست پاریس در سال ۲۰۱۵ از دیگر افتخارات اوست.

علی بابا عسگری؛ خیراندیش سال

حاج علی بابا عسگری از خیرین بنام گراش استْ او بانی خیر مدارس امام رضا(ع)٬ فاطمه الزهرا (س)، امام حسن عسگری(ع)٬ و مساجد خدیجه کبری (س)، ابراهیم خلیل الله و… است. علی بابا عسگری در موسسه توسعه و همیاری جز افرادی است که سرمایه‌گذاری کرده و منشاء کمک به توسعه فرهنگی عمرانی شهر بوده است.

محمد ابراهیمی؛ خیراندیش سال

محمد ابراهیمی متولد ۱۳۲۰ است. «مشهدی محمد ابراهیمی» او یکی از خیرین بنام گراش است و کارهای خیر پرشماری از جمله ساخت مجتمع‌ تجاری سیمرغ‌ وابسته به بیت‌الزینب مجتمع‌های فارابی و بوعلی سینا وابسته به خیریه شیخ عبدالله از شاخص‌ترین خدمات اوست.

لیلا محسن‌زاده؛ بانوی نمونه سال

لیلا محسن‌زاده همسر جانباز نابینا، حاج مرتضی واحدی است. او در این سال‌ها زندگی خود را وقف کمک به این جانباز پرتلاش کرده است.

محمدعلی چترآذر؛ چهره ورزشی سال

محمدعلی چترآذر شناخته شده‌ترین معلم ورزش گراش است. او یکی از پایه‌گذاران ورزش گراش است و چهار سال نیز مسئولیت تربیت بدنی شهر را بر عهده داشته است. چترآذر را در فوتبال گراش با نام تیم شاهین می‌شناسند و با شاهین و تارا در فوتبال فارس حضور داشت. چترآذر تدریس درس ورزش را از اهل شروع کرد و تا بازنشستگی سال‌ها معلم ورزش مدارس گراش بود.

مطلب وخشوری، کارآفرین سال

مجموعه آبشار اندیشه در سال ۱۳۸۳ تاسیس و با بلندهمتی این خیر بزرگ در سال ۱۳۸۴ عملیات ساختمانی آن آغاز شد. مبرمطلب وخشوری در شرکت‌های ‌آل‌میر و سویت گاردن برای افراد زیادی در دبی و داخل ایران کارآفرینی کرده است. تاسیس مجموعه آبشار اندیشه در گراش نیز باعث اشتغال تعدادی از شهروندان شده است. کتابخانه مجموعه آبشار اندیشه یکی از کتابخانه‌های بزرگ استان فارس است که اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیز در آن قرار دارد.

امان اله وقارفرد؛ شهروند نمونه سال

حاج‌ امان‌الله وقارفرد فرزند مرحوم حاج غلامحسین وقارفرد متولد سال ۱۳۱۲ در گراش است. حاج امان الله پدر شهید غلامعباس وقارفرد است. وقارفرد از بدو کلنگ‌زنی بیمارستان، حسینیه اعظم و دانشکده علوم پزشکی جز هیئت امنا این مکان‌ها بوده است. او همچنین جز هیئت امنا و هیئت مدیره قرض الحسنه خاتم الانبیا، موسسه‌ی خیریه باب الحوائج قمر بنی هاشم(ع)، مدرسه‌ی علمیه‌ی برادران و خواهران،حسینیه‌ی ولی عصر(عج) و بیت‌الزهرا و همین‌طور به صورت غیر‌رسمی جز هیئت امنا موسسه علی ابن ابیطالب(ع) است.

زینل‌العابدین خواجه‌زاده؛ شهروند نمونه سال

حاج زینل پدر شهید حمیدرضا خواجه‌زاده یکی از فعال‌ترین شهروندان گراش در قالب هیات‌امنای نهادهای مختلف بوده است. عضویت در هیات مدیره صندوق خیریه خاتم‌الانبیا، چندین سال عضویت در شورای حل اختلاف و عضویت در ستاد پشتبانی جنگ گراش از شاخص‌ترین فعالیت‌های این شهروند نمونه است. زینل‌العابدین خواجه‌زاده از نخستین انتخابات جمهوری اسلامی ایران به تناوب عضو هیات‌های اجرای و نظارت انتخابات بوده است.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

4 نظر

  1. واقعا کاربجا وشایسته ای است به همه عزیزان تبریک میگم ولی تاریخ تولداقای کیوان محسنی نوشتین ۱۳۹۷لطفا تصحیح فرماییدمتشکرم

  2. ان شاالله تشویق شود برای اینکه خیران کار خیر بیشتری بکنند و در آبادی شهر و روستاهای گراش بیشتر توجه کنند.و از فرماندار هم می خواهیم که به کمک خیرین در ساخت کارخانه و ساخت جاده همکاری بکند چون علاوه بر اشتغالزایی در اقتصاد شهر خیلی مفید هست.الان لار با استفاده از جاده کشی به فورگ داراب فاصله خود را با داراب کم می کند و با جاده به سمت خمیر و… باید دولت نگاه بهتری نسبت به گراش داشته باشد

  3. به تمامی عزیزان عرض تبریک داریم از جمله آقای چتر آذر به نظرم در حیطه ورزش مانند ایشون کار بلد کم داریم، باید بگم از فعالیت ورزشی جدیدشون اطلاعی ندارم اما زمانی که ایشون اصولی و علمی فوتبالیست های با کیفیت به جامعه ورزشی معرفی کردند، کمتر کسی ارزش واقعی تجارب و اندیشه ایشون رو درک میکرد.خدمتشون عرض خسته نباشید و خدا قوت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top