بستن

زنی از آذربایجان غربی برنده مسابقه روز گراش

هفت‌برکه گریشنا: ۱۱ بهمن‌ماه روز گراش است. به مناسبت این روز، مسابقه‌ای برای شناسایی ۱۱ مکان تاریخی گراش بر روی نقشه از سوی بانک انصار گراش برگزار شد. نشست میراث فرهنگی فرصت مغتنمی بود برای قرعه‌کشی و تعیین برندگان (خبر نشست در گریشنا). جایزه‌ی اصلی ۵۰۰هزار تومانی این مسابقه را ویدا تقوی از تکاب آذربایجان غربی برد. ۱۴ نفر دیگر نیز جوایز ۵۰هزار تومانی خود را از بانک انصار و موسسه شباب‌البرکه دریافت می‌کنند.

دکتر مهدی مهرابی، رییس بانک انصار، در سخنانی که به زبان گراشی ادا شد، درباره شکل‌گیری مسابقه گفت: «در یک مراسم عروسی، بین چند نفر بحثی درباره‌ی بناهای تاریخی گراش در گرفت. من گفتم هر کس ده تا از بناهای تاریخی گراش را نام ببرد، از من جایزه می‌گیرد. اما متوجه شدم متاسفانه چقدر در این زمینه اطلاعات مردم کم است. پس تصمیم گرفتیم این مسابقه را برگزار کنیم تا آگاهی مردم از این بناها بالا برود.»

رییس بانک انصار درباره استقبال غیر منتظره از این مسابقه نیز گفت: «تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقه اگر بی‌نظیر نباشد، کم‌نظیر است. بیشتر از ۲۵۰۰ جواب برای مسابقه ارسال شد، حتی از شهرهایی دوردستی مثل یزد و آذربایجان و هرمزگان.»

او در نهایت از اعضای انجمن ایکوموس و همچنین موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه برای طراحی و اجرای مسابقه، و از ابوالحسن حسینی، مسلم پورشمسی، محمدامین نوبهار، مهدی جباری، و حامد عبدالهی که از عکس‌هایشان در پوستر مسابقه استفاده شده بود، تشکر کرد.

قرعه‌کشی مسابقه ۱۱/۱۱

مهندس عبدالهی توضیح کوتاهی درباره نحوه‌ی قرعه‌کشی ارائه و اعلام کرد ۱۰ جایزه‌ی ۵۰هزار تومانی و یک جایزه‌ی ۵۰۰هزار تومانی به برندگان اهدا خواهد شد. در میان قرعه‌کشی، موسسه شباب‌البرکه نیز ۴ جایزه‌ی ۵۰هزار تومانی دیگر به این جوایز اضافه کرد.

مجری قرعه‌کشی آمار شرکت‌کنندگان در مسابقه را که به مرحله قرعه‌کشی رسیده‌اند ۱۷۷۰ نفر اعلام کرد. سپس از سه گروه در سه نوبت برای انجام قرعه‌کشی دعوت کرد. در نتیجه‌ی قرعه‌کشی، این افراد برنده شدند:

برنده‌ی جایزه اصلی ۵۰۰هزار تومانی، ویدا تقوی از تکاب آذربایجان غربی بود.

برندگان ۱۴ جایزه دیگر نیز کبری جهاندیده از گراش، حمیده قامتی از اصفهان، محمدرضا فاریابی از اوز، علی ارشدی از گراش، حسنا پورحیدری از کرمانشاه، مصطفی جعفرزاده از گراش، ۵۹۵۹~۰۹۳۰ (شماره بدون پاسخ)، فاطمه سیاح از گراش، محسن یزدانی از تهران، احترام آزادی از اسلا‌م‌آباد غرب، سمیرا نیازی از روانسر، شیوا الهی از کرمانشاه، اعظم فرح‌بخش از تکاب آذربایجان غربی، و سید نوید موسوی از اصفهان بودند.

 

از زبان برندگان

آخر برنامه، دکتر مهرابی نیز اعلام کرد دو سوال درباره‌ی گراش مطرح می‌کند و هر که جواب صحیح داد، جایزه می‌برد. سوال اول او این بود: «چرا به گراش می‌گویند گراش؟» که کودکی در جواب گفت: «به خاطر سنگ‌های گرشه در کوه‌های اطرافش.» و سوال دوم: «اولین خبرنگاری که با پول خودش خبرهای گراش را برای صدا و سیما می‌فرستاد؟» که عبدالرضا افشار جواب درست را داد: «غلامرضا خواجه‌پور.»

شاید جذاب‌ترین بخش نشست، صحبت‌های دو تن از برندگان مسابقه بود. ویدا تقوی، برنده‌ی جایزه اصلی که ساکن آذربایجان است، با تماس تلفنی دکتر ابراهیم مهرابی در همان نشست از این موضوع باخبر شد. محمدرضا فاریابی، یکی دیگر از برندگان، در نشست حاضر بود. او که اهل ارد و ساکن اوز است، بعد از دریافت جایزه‌اش گفت: «من هیچکدام از این آثار را قبلا ندیده بودم. اما با پیکانم از اوز آمدم گراش و تک‌تک آنها را رفتم و دیدم!»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top