هفت‌برکه – گریشنا: مردم  با استقبال خود از جشنواره آیین‌های بومی و محلی، یک بار دیگر علاقه خود را به زنده کردن این آیین‌های سنتی نشان دادند.

به گزارش گریشنا، پسین ۱۲ فروردین، غلامحسین عابدی، بانی پروژه تفریحی گراش‌لند، میزبان دومین جشنواره آیین‌های بومی و محلی گراش بود. این جشنواره با برگزاری برنامه‌های متنوع در باغ شخصی عابدی برگزار شد. در مسابقه چابک‌سواری که هیجان‌اگیزترین بخش این روز خاطره‌انگیز بود، مرتضی پورشمسی با اسب ژنرال عنوان نخست را به دست آورد. کیامرث تیموریه با اسب قیماق و فردین پاگیر با اسب تاراج رده‌های بعدی را به دست آوردند.

تماشاگران از ساعت ۴ عصر به مدت نزدیک به چهار ساعت شاهد برنامه‌های پشم‌چینی، چابک‌سواری و پخت نان‌های محلی بودند. داربازی همراه با نوازندگی ساز و دهل نیز در طول برنامه شنیده می‌شد. به جز برنامه‌های اعلام شده از قبل، گروه کلاه‌کنی چرخاب لطیفی نیز مهمان این جشنواره بود.

سلمان مهرابی، دبیر برگزاری این جشنواره، گفت: «هدف این برنامه زنده کردن برخی سنت‌های قدیمی گراش به بهانه آیین پشم‌چینی است و استقبال خوب مردم نشانه اشتیاق آنان برای آشنایی با این آیین‌هاست.»

مهرابی در مورد میزان استقبال از این جشنواره گفت: «نزدیک به دو هزار نفر از گراش، لار، اوز، لامرد و دیگر شهرهای دور و نزدیک در جشنواره حضور داشتند که با توجه به تبلیغات محدود، تعداد حاضرین قابل توجه بود. این استقبال ما را تشویق کرد این برنامه را هر ساله به صورت ثابت و البته با برنامه‌های مفصل‌تر برگزار کنیم.»

عکس‌های عبدالحمید یوسفی را از این جشنواره ببینید تا در حال و هوای روز بهاری گراش قرار بگیرید:

13970112 Aein Sonnati 18

 

گزارش فاطمه آهنی و محمدحسن نام‌آور خبرنگاران صدا و سیما نیز از این مراسم دیدنی است: