بستن

معرفی کتاب: خبرنویسی مدرن

خبرنویسی مدرن به قلم دکتر یونس شکرخواه، به شرح فضای کنونی نویسندگی خبر در محیط مجازی می‌پردازد. در این کتاب برعکس بسیاری که دنیای مجازی و فضای حاکم برآن را تهدیدی برای نویسندگی کلاسیک می‌دانند این کتاب به چشم یک فرصت به آن نگاه کرده. کتاب چاپ سال ۱۳۸۱ است و با اینکه در آن […]

خبرنویسی مدرن به قلم دکتر یونس شکرخواه، به شرح فضای کنونی نویسندگی خبر در محیط مجازی می‌پردازد. در این کتاب برعکس بسیاری که دنیای مجازی و فضای حاکم برآن را تهدیدی برای نویسندگی کلاسیک می‌دانند این کتاب به چشم یک فرصت به آن نگاه کرده.

کتاب چاپ سال ۱۳۸۱ است و با اینکه در آن زمان اینترنت به ماهیت کنونی خود درنیامده بوده ولی کتاب با دیدی به موضوع پرداخته که با گذشت چندین سال هنوز خواندنی است. دگرگونی ساختار خبر و دوران نرم‌خبرها و مقایسه روزنامه‌نگاری کلاسیک با نویسندگی در اینترنت عمده مطالب کتاب را دربرمی‌گیرد.

شاید اصلی‌ترین قسمت کتاب فصل هفت؛ روزنامه نگاری تکنولوژیک و فصل هشت؛ سایبر ژورنالیسم علیه روزنامه‌نگاری سنتی؟ باشد که در آن به مقایسه دقیق روزنامه‌نگاری سنتی و روزنامه‌نگاری جدید پرداخته است. باقی کتاب شاید در زمان خود بسیار مفید بوده ولی گذشت زمان دلیل اصلی تکراری جلوه دادن بخش عمده کتاب است.

البته برای کشوری که مردم هنوز نمی‌توانند به صورت عادی از اینترنت استفاده کنند چاپ چنین کتابی آینده‌نگری و پیشرو بودن نویسنده را می‌رساند. دکتر یونس شکرخواه را می‌توانید از وبلاگش دنبال کنید.

خبرنویسی مدرن

دکتر یونس شکرخواه

انتشارات خجسته چاپ سوم ۱۳۸۷

 

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top