بستن

هدف: تربیت مربیان بومی برای آموزش پیش از ازدواج

هفت برکه(گریشنا): اداره بهزیستی شهرستان گراش یک دوره کارگاه تربیت مربی آموزش پیش از ازدواج با حضور ۳۵ شرکت کننده برگزار کرد.

به گزارش حمید محمودزاده، دبیر انجمن روان شناسی گراش، این کارگاه دو روزه به همت اداره بهزیستی شهرستان گراش در سالن کنفرانس دانشکده علوم پزشکی از طریق همکاری متقابل انجمن روانشناسی شهرستان گراش و موسسه رهپویان راه زندگی در روزهای دوم و سوم اسفندماه۹۶ با حضور اساتید اداره کل بهزیستی استان فارس برگزار شد.

این کارگاه دو روزه با هدف تربیت مربی در موضوع آموزش پیش از ازدواج و با حضور ۳۵ نفر شامل جمعی از روان شناسان انجمن روان شناسی گراش، تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد، بسیج خواهران و مربیان مهدهای کودک تحت نظارت اداره بهزیستی برگزار شد.

به نقل از علی اکبر غلامی، رئیس اداره بهزیستی این کارگاه در راستای مجموعه کارگاه‌هایی است که با هدف تربیت مربی بومی به منظور ارائه آموزش و آگاه‌سازی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شامل تربیت مربی آموزش‌های ده‌گانه مهارت‌های زندگی، فرزند پروری، آموزش خانواده، پیشگیری اولیه از اعتیاد به مواد مخدر و … برگزار خواهد شد.

او همچنین در ادامه از برگزاری کارگاه تکمیلی دوره مذکور در سال آینده و سپس انتخاب تعدادی مربی توانمند از بین شرکت کنندگان همراه با ارائه مدرک رسمی شرکت در دوره خبر داد.

محمودزاده مهمترین مباحث آموزش داده شده در این کارگاه را مواردی از قبیل ضرورت آموزش پیش از ازدواج، دلایل نادرست و درست ازدواج، تعریف علمی عشق و تسهیل کننده‌های آن، علائم هشداردهنده ازدواج، ویژگی‌های فرد نامناسب برای انتخاب همسر، ملاک و معیارهای فرد مناسب جهت همسر گزینی و پیش‌بینی کننده‌های ازدواج موفق عنوان کردند. کیفیت این کارگاه را بر اساس نظر سنجی انجام شده از شرکت کنندگان در کارگاه، بسیار خوب و مطالب ارائه شده را منسجم و کاربردی ارزیابی کردند.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top