هفت‌برکه (گریشنا): تیم هندبال بانوان شهید چمران لارستان قهرمان دومین دوره رقابت‌های هندبال بانوان غرب آسیا شد.

به گزارش هفت‌برکه، تیم هندبال بانوان شهید چمران لارستان در پنجمین و آخرین بازی خود به مصاف تیم سوریه رفت و با نتیجه ۲۳ بر ۸ این تیم را شکست داد و قهرمان غرب آسیا شد. این مسابقات با حضور شش تیم از ۲۶ بهمن ماه تا دوم اسفندماه ۹۶ به میزبانی کشور اردن برگزار شد.

تیم شهید چمران لارستان در مسابقات قهرمانی هندبال زنان غرب آسیا توانست برای اولین بار مدال طلا و جایگاه قهرمانی را برای ایران در مسابقات بین المللی هندبال کسب کند. قهرمانی شهید چمران لارستان در هندبال غرب آسیا، نخستین عنوان رسمی بانوان ایران در رشته هندبال به شمار می‌رود. نماینده ایران در این رقابت‌ها با شکست تیم‌های عراق، سوریه، لبنان، قطر و سوریه، قاطعانه بر بام هندبال غرب آسیا ایستاد.

تیم شهید چمران بعد از قهرمانی در مسابقات لیگ برتر هندبال بانوان در سال ۱۳۹۵ به جای تیم ملی هندبال در این مسابقات حضور داشت. مدیریت این تیم با حاج مسعود راستی از فعالان اقتصادی و اجتماعی لارستان است. این تیم مهرماه امسال نیز در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا شرکت کرد و با دو پیروزی و سه شکست در جایگاه چهارم مسابقات قرار گرفت.

مراسم تجلیل از این تیم شامگاه جمعه ۴ اسفندماه با حضور مسئولان کشوری  و استانی در تالار وحدت لار برگزار شد. استاندار فارس و فرماندار لارستان در پیام‌هایی جداگانه قهرمانی این تیم را تبریک گفتند.

 

handbal